beantwoord

Kan alleen van Vodafone geen sms ontvangen

  • 23 February 2021
  • 7 reacties
  • 235 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Wel kan ik versturen naar een Vodafone klant, maar ik krijg niks binnen. De mensen die mij een bericht sturen krijgen ook geen foutmelding en het lijkt net of hebben ze het bericht wel verstuurd.

Heb dit met meerdere vodafone klanten getest.

Alle andere providers die ik heb getest, zijn geen problemen, die komen netjes binnen.

Enig idee?

Heb al een nieuwe sim kaart aangevraagd, probleem blijft hetzelfde.

icon

Beste antwoord door eric 23 February 2021, 14:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Laat de Vodafone klant daar een probleem melden dat ze aan jou geen sms kunnen sturen. Dan kan Vodafone kijken waar ze die sms heensturen. Waarschijnlijk naar de verkeerde operator. Alle Tele2 klanten zijn namelijk gemigreerd naar het T-Mobile netwerk.

Ga ik eens aan hun vragen.

Dankjewel.

Helaas verwijst Vodafone de klant weer terug naar jullie.

Kastje naar de muur verhaal.

Reputatie 7
Badge +12

Dus als een Vodafone klant geen sms kan sturen naar een nummer, en dat nummer kan wel sms van de andere operators ontvangen, dan is er geen uitdaging bij Vodafone?

Misschien kun je de klantenservice vragen of ze een ticket kunnen aanmaken zodat de Tele2 backoffice de technissche dienst van Vodafone kan benaderen.

Ja vond het ook al een vreemd verhaal. Het lijkt mij dat als ik (tele2/T-mobile) een bepaalde provider wel kan bereiken, dat het via mijn netwerk wel goed op hun netwerk binnen komt en dat hun verkeer niet aankomt bij tele2.

Hebben jullie niet meerdere meldingen over dit geval? 
Als dat niet zo is dan heb ik dit probleem dus alleen i.c.m. Vodafone.

Reputatie 7
Badge +12

Als niemand meer van Vodafone naar Tele2 een sms kan sturen, dan is er inderdaad iets op netwerk niveau mis. Maar dan zouden er (veel) meer meldingen moeten zijn, en daar lijkt het nu niet op. De porterings database van Voda point niet goed, dat is in 99,99% van de individuele sms storingen vanaf 1 provider het onderliggende probleem.

Zie mijn laatste suggestie om te kijken of de de Tele2 klantenservice kan vragen via hun backoffice dit bij Vodafone aan te geven.

Gaan we dat doen, dankjewel zover.