beantwoord

Is Tele2's eigen 4G-netwerk nu klaar?

• 20 juli 2015
  • 13 reacties
  • 473 x bekeken

Is Tele2's eigen 4G-netwerk nu klaar? Volgens het AD wel.
Daarbij is Tele2's eigen 4G-netwerk nu klaar. Momenteel zijn honderdduizenden bestaande telefonieklanten al overgezet, binnenkort wil het Zweedse telecombedrijf actief nieuwe klanten werven. Tele2 heeft al beloofd dat mobiel internet veel goedkoper wordt en dat KPN, T-Mobile en Vodafone hun borst nat kunnen maken.

http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/4104220/2015/07/20/KPN-helpt-concurrent-Tele2-aan-sneller-internet.dhtml

Nou, het is te hopen van niet. Hopelijk zien we op korte termijn een aangepaste dekkingskaart met meer dekking in heel het land.
Maat Tele 2, hoe zit het nu eigenlijk met jullie netwerk. Al maanden is de dekkingskaart ongewijzigd. Bouwen jullie eigenlijk nog wel of is het echt dit en niet meer.?
icon

Beste antwoord door jlthkoch 20 juli 2015, 09:57

Een lekker rommelig artikel op ad.nl! Voor de overzichtelijkheid haalt men internet voor thuis en mobiel internet maar door elkaar in één artikel. Je hebt al eerder een topic geopend en het is nog steeds zo dat 4G landelijk beschikbaar zou moeten zijn vanaf begin 2016.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Een lekker rommelig artikel op ad.nl! Voor de overzichtelijkheid haalt men internet voor thuis en mobiel internet maar door elkaar in één artikel. Je hebt al eerder een topic geopend en het is nog steeds zo dat 4G landelijk beschikbaar zou moeten zijn vanaf begin 2016.
Klopt. Heb al eerder een topic geopend.
Nu is het AD artikel een rommeltje, maar dat is ook de berichtgeving van Tele2.
Volgens het ene bericht is er landelijke dekking Q1 2016. Volgens andere berichten, net als nu van het AD, zijn ze al klaar met bouwen. Wie spreekt nu (eindelijk) eens de waarheid.
Wat denk je zelf?? Er is nog lang geen landelijke dekking.
Nou, dan maar hopen dat het vernieuwde T-Mobile netwerk in november voor een betere dekking gaat zorgen in mijn woon-werk omgeving als er nog lang geen landelijke Tele2 dekking is.
Reputatie 7
Badge +4
Er is nu een meer interactive dekkingskaart.

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/
@eric
De interactieve dekkingskaart. Tja. was mij al bekend dat die er is.
Maar zoek de verschillen. Sinds 21 april 2015 is er volgens mij niks veranderd. (heb de kaart van 21/4/14 bijgevoegd)
In mijn woon - werkomgeving is het nog steeds wit, ofwel geen Tele2 netwerk.
En dat geeft toch te denken dat dat AD artikeltje misschien toch de waarheid is. Netwerk klaar en de rest van het land moet maar roamen op t-mobile netwerk.
Reputatie 2
Badge
Ze zouden tot half 2016 nodig hebben om volledig landelijk dekkend te zijn. Het gaat natuurlijk om een paar duizend opstelpunten, dat doe je niet in een paar maanden.
Waar 4G is gaat een 4G telefoon over naar hun netwerk en waar het nog niet is roam je op T-Mobile. Dit is de manier waarop 15 jaar geleden Telfort een netwerk bouwde en roamde op Vodafone.
Reputatie 7
Badge +5
Als alle opgebouwde masten operatief worden heeft Tele2 haar landelijke 4G dekking.
Medio 206 dus ;)
Nu is het AD artikel een rommeltje, maar dat is ook de berichtgeving van Tele2.
Reputatie 2
Badge
Uit Telecompaper van vandaag:

De onderneming merkt op dat de aanleg van het eigen LTE-Advanced netwerk vordert en dat landelijke dekking volgens plan in 2016 Q1 bereikt wordt. Vooralsnog dragen de wholesalekosten, vooral door stijgend datagebruik, bij aan het verlies.

Die Wholesalekosten zijn natuurlijk de kosten die ze aan T-Mobile betalen. Ze hebben dus echt wel een prikkel om die 4G masten zo snel mogelijk te bouwen en aan te zetten.
Reputatie 5
Badge +4
Landelijk dekkend betekent niet dat er overal dekking is. Geen enkel netwerk heeft 100 procent dekking !

Meer info op de website van 4Gmasten.nl
Weblink: 4Gmasten

Succes!

Herman Haasnoot
In het Noorden zijn er recent 2 locaties bijgekomen op de nieuwe dekkingskaart van Tele2.
Hopelijk volgt snel meer, want het is nog een grote gatenkaas.
Reputatie 7
Je hebt zeker te lang op een Peugeot-forum gezeten :)
Medio 206 dus ;)
Reputatie 1
Badge
@eric
De interactieve dekkingskaart. Tja. was mij al bekend dat die er is.
Maar zoek de verschillen. Sinds 21 april 2015 is er volgens mij niks veranderd. (heb de kaart van 21/4/14 bijgevoegd)
In mijn woon - werkomgeving is het nog steeds wit, ofwel geen Tele2 netwerk.
En dat geeft toch te denken dat dat AD artikeltje misschien toch de waarheid is. Netwerk klaar en de rest van het land moet maar roamen op t-mobile netwerk.

Je kan de dekking op dat kleine kaartje niet eens goed vergelijken met de dekking die de interactieve dekkingskaart die nu op de site staat aangeeft. Ik kan in mijn omgeving in Lelystad al aangeven dat er zeker 3 sites zijn bijgekomen sinds de interactieve dekkingskaart enkele weken geleden online is gegaan. Er zijn dus echt wel sites bijgekomen. Zwaartepunt ligt trouwens nog steeds op het verdichten van de dekking in de randstad en dat zie je niet 1,2,3 terug op de kaart. Maar daarbuiten wordt ook bijgebouwd zoals ik in Lelystad kan constateren.

Tele2 heeft al die tijd al aangegeven dat de landelijke dekking Q1 2016 klaar zal zijn. Maar ik meen me ook te herinneren dat ze ergens hebben aangegeven 3500-4000 sites te hebben als het helemaal klaar zou moeten zijn. En daar zijn ze nog lang niet zoals je op 4gmastennl kunt lezen.