beantwoord

Is Tele2 Betrouwbaar?

• 28 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 1496 x bekeken

Hallo,

Ik ben momenteel van plan om een abonnement bij Tele2 aan te schaffen alleen is het het waard om bij Tele2 aan te schaffen? Bij de reviews zie ik namelijk allemaal lage ratings (bij TrustPilot).

Graag eerlijke antwoorden

Groetjes,
Henk
icon

Beste antwoord door Rena Chan 28 augustus 2018, 10:07

Snelheid is ook erg afhankelijk van locatie zoals altijd, alle 4 providers bouwen hun netwerk verder en soms op een bepaald gebied is de ene beter dan de ander.

In 2016 was heel veel gedoe rondom incassos, Tele2 is blijkbaar van bank gewisseld en ging de afschrijving bij veel mensen fout, het was niet mooi, gelukkig heb ik geen last van gehad, maar zo ver ik weet is dat opgelost.

Waar meer klachten over zijn is de tele2.nl webshop wanneer je een mobiel wilt aanschaffen, de voorraadinformatie klopt niet, die wordt 3 keer per week bij gehouden en dan koop je een telefoon met belofte van levering morgen en komt die pas over 3 weken. Zo als je een telefoon wilt aanschaffen, bespaar gewoon de hoofdpijn en doe dat via een Tele2 winkel of via een reseller.

3G in Europa is ook een punt, 4G heb je maar in een beperkte aantal landen, in onze buurlanden en vakantielanden zoals Spanje of Frankrijk heb je alleen 3G verbinding.

Wordt ook geklaagd door misverstand, iemand die vandaag een abonnement opzeg krijgt einde volgende maand nog een factuur want Tele2 factureert achteraf, dan persoon stormeert de incasso en dan loopt dat alleen slechter natuurlijk.

En ik zie ook nog klachten rondom de fraude preventie systeem, als je overmatig buiten de bundel kosten maakt, sluit Tele2 je preventief af en moet je 70€ voorschieten om weer aangesloten te worden, die 70€ wordt dan verrekend met je factuur maar dat willen sommige niet begrijpen waarom dat zo is.

Tl;dr wat je ervaring wordt met een bedrijf kan puur geluk (of ongeluk) zijn, gaat iets fout en de systeem is niet effectief genoeg om die fout snel te opsporen en oplossen, dan kan het flink fout lopen, mijn ervaring was niet slecht, maar dat is dus mijn ervaring 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat zijn jou wensen kwa bundels?

Ik ben meer dan een jaar mobiel klant geweest en hebt nooit problemen gehad, alleen werd het in mijn wijk te druk, en voldeed de verbinding niet meer aan mijn wensen, dat is sindskort verandert na de installatie van nieuwe antennes.

Je hebt sowieso een respijt termijn als nieuwe klant, kun je testen en kijken als de verbinding in jou omgeving goed is, anders kun je altijd een maandelijkse opzegbaar abonnement aanschaffen en zit je nergens aan vast.
Wat zijn jou wensen kwa bundels?

Ik ben meer dan een jaar mobiel klant geweest en hebt nooit problemen gehad, alleen werd het in mijn wijk te druk, en voldeed de verbinding niet meer aan mijn wensen, dat is sindskort verandert na de installatie van nieuwe antennes.

Je hebt sowieso een respijt termijn als nieuwe klant, kun je testen en kijken als de verbinding in jou omgeving goed is, anders kun je altijd een maandelijkse opzegbaar abonnement aanschaffen en zit je nergens aan vast.
Het maakt mij niet heel erg veel uit als de 4G snelheid een beetje langzamer is dan andere providers maar ik wil wel dat er geen problemen ontstaan met betalingen etc.
Reputatie 7
Badge +2
Snelheid is ook erg afhankelijk van locatie zoals altijd, alle 4 providers bouwen hun netwerk verder en soms op een bepaald gebied is de ene beter dan de ander.

In 2016 was heel veel gedoe rondom incassos, Tele2 is blijkbaar van bank gewisseld en ging de afschrijving bij veel mensen fout, het was niet mooi, gelukkig heb ik geen last van gehad, maar zo ver ik weet is dat opgelost.

Waar meer klachten over zijn is de tele2.nl webshop wanneer je een mobiel wilt aanschaffen, de voorraadinformatie klopt niet, die wordt 3 keer per week bij gehouden en dan koop je een telefoon met belofte van levering morgen en komt die pas over 3 weken. Zo als je een telefoon wilt aanschaffen, bespaar gewoon de hoofdpijn en doe dat via een Tele2 winkel of via een reseller.

3G in Europa is ook een punt, 4G heb je maar in een beperkte aantal landen, in onze buurlanden en vakantielanden zoals Spanje of Frankrijk heb je alleen 3G verbinding.

Wordt ook geklaagd door misverstand, iemand die vandaag een abonnement opzeg krijgt einde volgende maand nog een factuur want Tele2 factureert achteraf, dan persoon stormeert de incasso en dan loopt dat alleen slechter natuurlijk.

En ik zie ook nog klachten rondom de fraude preventie systeem, als je overmatig buiten de bundel kosten maakt, sluit Tele2 je preventief af en moet je 70€ voorschieten om weer aangesloten te worden, die 70€ wordt dan verrekend met je factuur maar dat willen sommige niet begrijpen waarom dat zo is.

Tl;dr wat je ervaring wordt met een bedrijf kan puur geluk (of ongeluk) zijn, gaat iets fout en de systeem is niet effectief genoeg om die fout snel te opsporen en oplossen, dan kan het flink fout lopen, mijn ervaring was niet slecht, maar dat is dus mijn ervaring 🙂
Als ik een slager binnenloop en aan hem vraag of hij wel goed vlees verkoopt dan zal hij dat altijd beamen, ja hoor ik verkoop het beste vlees van hoge kwaliteit.

Maar dat moet je natuurlijk niet aan de slager vragen en ook niet aan klanten in zijn winkeltje.
Wat mij betreft ben je al goed begonnen door revieuws te bekijken, onafhankelijke revieuws dan hè.
Zo krijg je voor zo ver dat kan onafhankelijke revieuws, en kun je daar je keuze op baseren.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 heeft als enigste provider de mogelijkheid om elk abonnement (zelf met toestel) in een maandelijks opzegbare vorm af te nemen. Dus je hebt de volledige vrijheid om te blijven of te gaan.
Pas nog een scooter gekocht bij een gerenommeerd bedrijf dat al 100 jaar bestond, twee weken daarna ging het bedrijf failliet.
Maar het gaat niet over failiet gaan, de TS is bezorgd overcde ratings en vraagt zich af of hij wel met Tele2 in zee wil gaan door slechte ratings.

edit..Eric heeft zijn post aangepast na mijn post en daardoor ziet mijn reactie er raar uit. maar hij zei dat ze al een tijdje bestonden en ze gaan fuseren met T-Mobile en ze niet zo snel faiiliet zullen gaan.
Ach ja had ik hem maar moeten quoten.
Reputatie 7
Badge +2
Een plek als GoT vind ik een veel betrouwbare bron van informatie en waar je gewoon advies kan vragen.

Edit 2: het was een heel lang verhaal waar TS niks aan heeft, zoals ik zei Tweakers is ook een mooie plek om ervaringen en adviezen te vragen

Wat mij betreft ben je al goed begonnen door revieuws te bekijken, onafhankelijke revieuws dan hè.

Dat zeker, alleen, los van het main tooic, heb ik steeds minder vertrouwen op consumenten reviews die "onafhankelijk" zouden moeten zijn.

Ik heb dagelijks mee te maken dat services zoals Maps, Booking, Yelp en TripAdvisor mensen dan pushen om steeds meer reviews te schrijven, en je wordt gestimuleerd om een review te schrijven die aandacht trekt, dus of met super goede ratings of met schokkende horror verhalen.

Zo vind ik belangrijk om de reviews door en door te lezen, en de rating met een korreltje zout nemen, als ik alleen gebaseerd op de rating was gegaan, had ik mijn droger nooit gekocht, maar ja bij lezen van de rants bleek allemaal mensen die gewend waren met condensdroger die je energie leeg zuipt, kopen ze vervolgens een warmtepomp drogen en wordt dan geklaagd dat allemaal te lang duurt en dat het te langzaam is.

Terug naar providers in NL, ben ik van de mening dat meer een kwestie van geluk, of ongeluk is dan een winnaar vs de loosers, ik ken genoeg mensen die Ziggo hebben zonder probleem, ik dan wil afstand van Ziggo, was oké toen het Casema was, ging al minder toen het Ziggo is geworden en helemaal mis toen Liberty Global het overgenomen heeft, moet je na gaan hoe slecht naam heb je dat je eigen merknaam UPC moet laten vallen om met schone lei weer te beginnen, en toch hebben ze de Ziggo naam bij mij officieel verpest.
Betrouwbaar in welk opzicht? Ze leveren abonnementen die stukken voordeliger zijn vooral de grote bundels
Lees ook eens de reviews van de andere providers
Overal zijn voor en nadelen
Ik adviseer je om een maandelijks opzegbaar abo te nemen en zo altijd te kunnen switchen naar meer prijsvoordeel
Wat anderen ervaren hoeft voor jou niet toepasselijk te zijn
Tevreden klanten schrijven doorgaans geen review

Tl;dr wat je ervaring wordt met een bedrijf kan puur geluk (of ongeluk) zijn, gaat iets fout en de systeem is niet effectief genoeg om die fout snel te opsporen en oplossen, dan kan het flink fout lopen, mijn ervaring was niet slecht, maar dat is dus mijn ervaring :)
Kloppen de leveringen van mobiel.nl? Ik wil hem namelijk daar bestellen omdat het daar nog goedkoper is.
Reputatie 7
Badge +2
Met mobiel.nl nooit problemen gehad laatste 2 keer met Tele2 en een keer met T-Mobile besteeld zonder gedoe 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Bestellen via mobiel.nl is mij ook goed bevallen. Deze partij lijkt de voorraad informatie op de website goed op orde te hebben, evenals het logistieke proces. In mijn geval betrof het een verlenging met toestel.
Zowel mobiel.nl als Belsimpel staan bekend als zijnde goed.
[/quote]Kloppen de leveringen van mobiel.nl? Ik wil hem namelijk daar bestellen omdat het daar nog goedkoper is.[/quote]

Mobiel.nl. Leveringen kloppen. Ze brengen je doorlopend op de hoogte over de bestelstatus.
Kan ze van harte aanbevelen.