beantwoord

Is mijn mobiel toch goed voor tele2-netwerken

• 8 januari 2018
  • 13 reacties
  • 812 x bekeken

Hallo,
Ik heb laatst mijn vodafone abonnement opgezegd en wil nu naar tele2, ik heb alleen een apparte telefoon waarvan ik niet precies weet of hij wel werkt met het tele2-netwerk.
Wanneer ik die online zoekfunctie (die waar je kunt zien of je apparaat wel werkt met tele2) gebruik zie ik mijn telefoon nergens staan (Elephone s8 btw), maar ik zie dat jullie netwerken voor 4g, 800MHz en 2600MHz zijn. mijn Elephone s8 is gemaakt voor: GSM 850 MHz, GSM 900 MHz, GSM 1800 MHz, GSM 1900 MHz, W-CDMA 900 MHz, W-CDMA 2100 MHz, LTE 800 MHz, LTE 1800 MHz, LTE 2100 MHz, LTE 2600 MHz, LTE-TDD 2300 MHz (B40), LTE-TDD 2600 MHz (B38).
gaat dit werken met jullie "Tele2 Sim Only-abonnement met 100 min / sms + 5000 MB 4G+" abonnement?

als iemand het antwoord weet zou dat top zijn,
met vriendelijke groet,
Jim
icon

Beste antwoord door HarrieB2 27 januari 2018, 20:14

Ik heb ook een Elephone S8 in combinatie met Tele2.
En het werkt gewoon!
Het enige wat je moet doen is een APN aanmaken.
Zie:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-werkt-niet/?sqr=Apn

En je hebt 4g op je (fantastische) Elephone S8😀
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @jimmeke_,

Welkom op het forum! 😃

Ik heb persoonlijk het vermoeden dat deze telefoon niet gaat werken op het netwerk van Tele2. Het jammere is, is dat we dit niet zeker kunnen weten aangezien deze telefoon niet op de 4G ready lijst staat van Tele2. Dat is namelijk een lijst met telefoons waarvan Tele2 100% zeker weet dat ze werken.

Ik ben daarom ook even op internet gaan rondzoeken naar de specs van deze telefoon om erachter te komen welke frequencies hij wel ondersteund maar helaas kon ik niet echt veel vinden. Elephone is eerlijk gezegd ook dan een merk waar ikzelf nog nooit eerder van had gehoord. Ik kan zelfs niet eens een regelrecht Wikipedia artikel vinden over het merk maar het schijnt een merk te zijn dat voornamelijk in het verre oosten opereert. Dus de kans dat een obscure fabrikant zoals dit gecertificeerd is voor de Europese markt schat ik erg klein in.

Om jezelf een hoop ellende te besparen zou ik je persoonlijk adviseren om geen Tele2 te nemen. De onzekerheden zijn te groot om de poging te wagen. Je zou eventueel een Sim-Only kunnen nemen met een maandelijks opzegbaar abonnement maar die keuze laten we natuurlijk aan jouw zelf over.
Hey @jimmeke_,

Welkom op het forum! 😃

Ik heb persoonlijk het vermoeden dat deze telefoon niet gaat werken op het netwerk van Tele2. Het jammere is, is dat we dit niet zeker kunnen weten aangezien deze telefoon niet op de 4G ready lijst staat van Tele2. Dat is namelijk een lijst met telefoons waarvan Tele2 100% zeker weet dat ze werken.

Ik ben daarom ook even op internet gaan rondzoeken naar de specs van deze telefoon om erachter te komen welke frequencies hij wel ondersteund maar helaas kon ik niet echt veel vinden. Elephone is eerlijk gezegd ook dan een merk waar ikzelf nog nooit eerder van had gehoord. Ik kan zelfs niet eens een regelrecht Wikipedia artikel vinden over het merk maar het schijnt een merk te zijn dat voornamelijk in het verre oosten opereert. Dus de kans dat een obscure fabrikant zoals dit gecertificeerd is voor de Europese markt schat ik erg klein in.

Om jezelf een hoop ellende te besparen zou ik je persoonlijk adviseren om geen Tele2 te nemen. De onzekerheden zijn te groot om de poging te wagen. Je zou eventueel een Sim-Only kunnen nemen met een maandelijks opzegbaar abonnement maar die keuze laten we natuurlijk aan jouw zelf over.

Hoi @BaardDraakje ,
dank je voor je reactie en de moeite, ik had de frequenties in de reactie gezet.
Hier nogmaals:

mijn Elephone s8 is gemaakt voor: GSM 850 MHz, GSM 900 MHz, GSM 1800 MHz, GSM 1900 MHz, W-CDMA 900 MHz, W-CDMA 2100 MHz, LTE 800 MHz, LTE 1800 MHz, LTE 2100 MHz, LTE 2600 MHz, LTE-TDD 2300 MHz (B40), LTE-TDD 2600 MHz (B38).

Ik weet ook dat de tele2 netwerken (4g) op 800MHz en 2600MHz zitten, en mijn mobiel support: zowel LTE 800 MHz, als LTE-TDD 2600 MHz (B38).
Ik ben maar een simpele ziel die weet wat het betekent dat ze 800MHz en 2600MHz zijn maar wat er bij mijn mobiel bij staat, bijvoorbeeld: LTE, LTE-TDD, (b38). dat begrijp ik allemaal niet, heb het wel opgezocht enzo maar dat is net als shakespeare voor een hond, daar snap ik echt niks van.

ook weet ik dat de mobiel wel voor alle grote amerikaanse providers werkt dus ik denk wel dat het werkt.
het is een hele goede budget bezel-less telefoon voor een budget van ong 200 (excl. verzendkosten en invoerkosten(die voor mij 60$$$ waren)). Echt een aanrader.

p.s. ik was toch al van plan om een maandelijks opzegbaar abonnement te kopen, dus dat wordt het ook zeker, maar het ging mij dus vooral om die afkortingen die voor/achter de frequenties staan.

nogmaals hartstikke bedankt voor de moeite!
Bovendien staan er een flink aantal CE merken overal, dus ik neem aan dat ze toch rekening gehouden hebben met ons ☺ ☺
Reputatie 5
Badge +2
@jimmeke_

Geen probleem! Gewoon even mijn two cents wat betreft jouw vraag haha. Je kan inderdaad altijd een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement afnemen en kijken of het werkt. Kost je maar een maandje of iets meer maximaal namelijk. Beter dan gelijk aan een heel jaar vastzitten!

Het is voor mij persoonlijk een beetje een raadsel waarom de " B38 " naast de 2600 mhz frequency staat. Nou is het mij uit jouw details en het internet niet duidelijk geworden wat hier precies mee wordt bedoeld... dus mijn aanname is dat ze de " band " wat betreft de frequency bedoelen. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat gebruikt Tele2 hier in Nederland de 2600 mhz band 20. Iemand anders zal me waarschijnlijk hierin corrigeren als ik het daarin mis heb.

Je zou het een beetje kunnen vergelijken qua de verschillen in stopcontacten tussen de EU en Engeland. Voor een stopcontact in Engeland heb je een andere soort " kop " nodig dan in de EU met onze simpele 2 pootjes. Hetzelfde geld met de frequencies. Ook al kan de chip de 2600 mhz accepteren, hoeft dit nog steeds niet te betekenen dat hij dezelfde 2600 mhz frequency in een ander land ook daadwerkelijk kan gebruiken omdat de verschillen tussen landdelen kunnen verschillen. Dus de Elephone zou wel verbinding kunnen maken met de 2600 mhz frequency in Azie maar niet met de 2600 mhz hier in Europa simpelweg omdat de chip in de telefoon daar ook niet op gebouwd is. Dat was in ieder geval de redenatie achter mijn advies 😃
@BaardDraakje

Hmmm lastig dit, ik wil graag dit abonnement afsluiten, het is namelijk voor mij het handigste en maandelijks opzegbaar wat sowieso voor mij een must is.

Verder heb ik gevonden dat het waarschijnlijk wel werkt, op: https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_frequency_bands#Frequency_bands_and_channel_bandwidths

Staan in het tweede kolom, eerste regel de poorten (bands),
Twee rijen verder staan de frequenties en weer vier rijen verder staat of ze in europa beschikbaar zijn.
Nou kijk ik dus bij B38 in de eerste rij en er staat 2600MHz en dat hij in Europa compitabel is.
Er staan zowel FDD als TDD poorten op 2600MHz maar die support mijn mobiel wel.

Dus ik ga het er toch op wagen en ik laat wel weten of het lukt morgen of overmorgen.

Bedankt voor alle hulp @BaardDraakje!!
Reputatie 5
Badge +2
@jimmeke_

Een poging kan geen kwaad met een maandelijks opzegbaar abonnement! Ik ben ook nieuwsgierig geworden of het gaat werken en dank voor dat wikipedia artikel! Dus laat het a.u.b. hier even weten of het uiteindelijk gelukt is. Daar hebben anderen met dezelfde type telefoon eventueel ook wat aan 🙂

Fijn avond verder!
Reputatie 7
Badge +4
Als de telefoon niet op de whitelist van Tele2 staat krijg je binnen een paar dagen al de aankondiging dat je abonnement geblokkeerd gaat worden. Toch weer je aansluitkosten weg als je binnen een maand weer opzegt. Ze maken niet voor niets zo'n lijst en daar komen nu alleen nog toestellen van de bekende fabrikanten bij omdat die ook spraak over 4G (Volte) certificeren. Alle china fabrikanten laten dat na. Dan blijf je als klant ook afhankelijk van 3G. En dat wordt steeds minder in NL. Vodafone stopt er zelfs helemaal mee per eind 2019.
Als iemand verder nog (zeker) weet of het gaat werken of niet, aub vertel het me.
Ookal ga ik het dalijk bestellen hoe eerder ik het opzeg, omdat het 100% niet werkt hoe beter, Ik zit namelijk toch wel een beetje krap bij kas dus vandaar.
@eric
Oke hartstikke bedankt, nog net op tijd! dat wordt dan een ander abonnement zoeken....
Bedankt voor de hulp iedereen!!
voor degene die het zich afvragen, mijn gameplan nu is:
1. zoek een provider die een abonnement met een elephone s8 + xxx mb aan 4g.
2. kijken welke providers de beste deals hebben, want als het waar is, dat als je telefoon niet op de whitelist van tele2 staat je abbo wordt geblokkeerd, dan is het natuurlijk stom om het te proberen
3. dan abbo afsluiten bij de beste deal.

Voor mensen die dus inderdaad een redelijk onbekende telefoon hebben, raad ik dit aan
Reputatie 7
Badge +2
Als je toch vind dat Tele2 het beste deal voor je heeft, en je eventjes kan wachten op een officiële reactie van Tele2, misschien zal het kunnen dat je je telefoon mag gebruiken op hun netwerk.

Ik baseer dat op die reactie van @Frenk van Tele2 vandaag:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/oneplus-5t-68361/index1.html#post420588

Technisch gezien jou telefoon voldoet aan de normen, band 20 en 7 (dat is 800 en 2600 FDD).

Maar tot dat je een officiële reactie krijg, geldt wat Eric zegt, jou telefoon moet voldoen aan de 4G ready lijst.
Ik heb ook een Elephone S8 in combinatie met Tele2.
En het werkt gewoon!
Het enige wat je moet doen is een APN aanmaken.
Zie:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-werkt-niet/?sqr=Apn

En je hebt 4g op je (fantastische) Elephone S8😀
Voor T-Mobile ontbreekt de (belangrijke) 900mhz-band. Daardoor kan het bereik indoor en in gebieden waar minder masten staan wat minder zijn. Aan de andere kant, T-Mobile ondersteunt (als enige) TDD op 2600MHz (band 38), wat betekent dat in drukkere gebieden de capaciteit voorlopig ruim voldoende zal zijn (icm met FDD 1800 en 2100mhz), ook zonder die 900mhz. Oftwel: mogelijk wat minder bereik, maar waar je wel bereik hebt zul je ook bij drukte supersnel 4G hebben.