beantwoord

Is mijn abonnement maandelijks opzegbaar?

• 10 februari 2018
  • 22 reacties
  • 2281 x bekeken

Bij mijn abonnement met nummer -Aangepast door moderator- zie ik niet dat het maandelijks opzegbaar is, terwijl ik dit wel zo heb afgesloten. Als het goed is betaal ik er 1 euro er maand extra voor.
Kunt u voor mij nagaan of het abonnement maandelijks opzegbaar is.
Alvast hartelijk dank,
mvGr, Marcel de Berg
icon

Beste antwoord door Rena Chan 10 februari 2018, 23:44

Ook wanneer je het toestel in een keer betaalt, wordt de contract duur als 24 maanden weergegeven. (Dat is zo in mijn geval tenminste).

Maar je kunt gewoon zorgeloos opzeggen of verlengen met mobiel volgens mij.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kijk eens op mijn.tele2.nl bij producten. Daar vind je jouw abonnements gegevens.
daar had ik al gekeken en daar zag ik alleen een looptijd van twee jaar, terwijl ik wel 1 euro per maand meer betaal. Ik zie juist niet dat het maandelijks opzegbaar is, terwijl ik er wel voor betaal.
Reputatie 6
Badge +1
Looptijd van 2 jaar lijkt mij duidelijk. Heb je een abonnement met telefoon gekocht?
ja, met telefoon.
en speciaal gekozen om 1 euro meer te betalen voor de optie maandelijks op te kunnen zeggen.
maar maandelijks opzeggen zie ik niet.
Reputatie 7
Badge +2
Kan voorkomen dat het informatie op mijn Tele2 niet klopt.

Welke bundel heb je (kwa minuten/sms) en hoeveel betaal je per maand voor het?

Omdat het weekend is, het snelste manier is maandag na 9uur gelijk met 020-754 4465 bellen, en als het mogelijk is kun je direct opzeggen (met één maand opzegtermijn).
2gb + 100 min bellen voor 12 euro.

er van uitgaande dat ik inderdaad een maand kan opzeggen, dan kan je toch zelf bepalen wanneer je een nieuw toestel wilt hebben? Dat was de gedachte achter maandelijks opzeggen. Uiteraard met eventueel afbetalen van restant bedrag van het huidige telefoontoestel en een nieuw bedrag voor het nieuwe toestel.

ik zal maandag in ieder geval ook bellen.
Reputatie 7
Badge +4
12 euro klinkt inderdaad als maandelijks opzegbaar. We hebben eerder gezien dat dit niet goed werd weergegeven. Dus als je e.e.a. wilt opzeggen. Gewoon even bellen. Dat is zo ie zo nodig bij opzeggingen.
Reputatie 7
Badge +2
2GB en 100 minuten voor 12€ is inderdaad een maandelijks opzegbaar abonnement, ik zal bijna met zekerheid zeggen dat je inderdaad een maandelijks opzegbaar abonnement heb.

En je kunt inderdaad verlengen met een mobiel wanneer je wilt.

https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement-verlengen/
Reputatie 5
Badge +2
@marcelplanb

Mocht je je toestel niet gelijk afbetaald hebben, dan denk ik dat het daar in zit. Normalitair gezien is een " toestel krediet " een periode van 2 jaar waarin je het toestel afbetaald. Als je hebt gekozen voor een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel, maar niet hebt gekozen voor het gelijk betalen van het toestel dan lijkt het mij persoonlijk logisch dat het zo vermeldt staat in Mijn Tele2.

PS:

complete noob hier wat betreft mobiele contracten. Neem mijn post dus maar even met een greintje zout tenzij iemand anders of een medewerker van Tele2 deze bevestigt.
dank je, ik informeer nog bij tele2
goed weekend
Reputatie 7
Badge +2
Ook wanneer je het toestel in een keer betaalt, wordt de contract duur als 24 maanden weergegeven. (Dat is zo in mijn geval tenminste).

Maar je kunt gewoon zorgeloos opzeggen of verlengen met mobiel volgens mij.
Reputatie 5
Badge +2
@Rena Chan

Dat laat maar duidelijk zien dat ik een noob ben haha! 😛 Ik was mij er niet van bewust dat dit ook het geval is bij een afbetaald toestel. Thanks voor de heads-up!
Reputatie 7
Badge +2
Oh ik dacht ook dat het opgelost was... Maar blijkbaar krijg je een 0€ krediet contract 🙄

En contract duur wordt dan 24 maanden vermeld...
Ja, Rena Chan heeft gelijk. Tele2 ziet een direct afbetaalde telefoon als een 24 maanden contract, terwijl het dat niet is. Maar hierdoor kun je via Mijn Tele2 dus helaas niet verlengen. In mijn geval was een moderator zo aardig om de einddatum aan te passen, zodat ik wel via Mijn Tele2 kon verlengen.
Reputatie 7
Badge
Het is inderdaad nogal krom, maar die 2 jaar staat inderdaad voor je toestel contract. Ook als deze al is afbetaald. In feite zouden ze 2 overeenkomsten moeten vermelden. In de app vind je echter ook de start- en einddatum van je contract. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement is de einddatum een dag na de startdatum.
Reputatie 7
Badge +2
. In de app vind je echter ook de start- en einddatum van je contract. .

Aha klopt, die is nu goed, vroegâh was die ook fout (bij mij tenminste).
Klantenservice van Tele2 geeft aan dat:
- het abonnement inderdaad maandelijks opzegbaar is (maar dat was voor hen niet makkelijk te achterhalen)
- verlengen van het abonnement tussentijds niet kan
- en gedurende de looptijd kan ook een nieuw toestel niet.

Wat kan is:
- opzeggen en naar een andere provider met behoud van nummer.

Het abonnement opzeggen en dan een nieuw contract bij Tele2 met nummer behoud kan niet.
Reputatie 7
Badge +4
Maar als ze het nu maandelijks opzegbaar hebben bij jou, dan zou dat toch zichtbaar moeten zijn als je inlogt via www.tele2.nl/verlengen. Of is het daar ook nog steeds 2 jaar looptijd?

Dat je niet elke maand een nieuw toestel kan kiezen kan ik wel begrijpen, maar als je nu alleen na 1 maand kan opzeggen i.p.v. verlengen naar een anders simonly is wel anders.
Nog steeds 2 jaar looptijd.

Volgens de klantenservice kan ik alleen opzeggen.

Ik moet wel zeggen dat degene die ik aan de lijn had, nu niet uitblonk in kennis van abonnementen en het opzoeken van informatie.
Nog steeds 2 jaar looptijd.

Volgens de klantenservice kan ik alleen opzeggen.

Ik moet wel zeggen dat degene die ik aan de lijn had, nu niet uitblonk in kennis van abonnementen en het opzoeken van informatie.

Dan kun je het beste nog eens terugbellen en hopen dat je een helderder lichtje aan de lijn krijgt. Je kunt namelijk een maandelijks opzegbaar abonnement gewoon verlengen. Sterker nog, dat heb ik in 1 maand tijd zelfs 2 keer kunnen doen! (eerste keer toen nieuwe abonnementsvorm goedkoper was dan wat ik had, en snel daarna met extra kortingsactie ook nog eens opnieuw kunnen verlengen). Maar eerst moet Tele2 de einddatum van je huidige abonnement corrigeren (en dus niet op 24 maanden laten staan). Blijkbaar kunnen de systemen van Tele2 niet standaard een abonnementsduur van 1 maand handelen. Maar de klantenservice kan dat aanpassen.
Als dit zo is.
Is er iemand van Tele2 in dit forum die hier bij kan helpen?
Dat zou wel fijn zijn.
Reputatie 7
Badge
Wat staat er bij jou voor einddatum in Mijn Tele2? Bij mij staat ook een contractduur van 24 maanden (voor de toestel overeenkomst dus) en een einddatum die een dag na de startdatum ligt. Ik heb ook maandelijks opzegbaar. Overigens staat er bij mij dat ik gewoon kan verlengen.