beantwoord

Iphone 8/X heeft nauwelijks 4g bereik.

• 31 December 2017
  • 137 reacties
  • 19402 x bekeken

Hallo

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar problemen met 4g. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk (locatie: centrum amsterdam). Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren
- volledige reset van de iphone gedaan zonder een backup terug te zetten

Gaande weg krijg ik sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2. (hypothese van een leek : Ik heb het idee dat hij wel connect met het HSPA+ netwerk en niet met het LTE-netwerk van tele2).

Ik heb nu al een aantal acties uitgevoerd en zou graag support willen van tele2 (aangezien ik dit toestel bij jullie icm met abonnement heb gekocht). Ik zou dit probleem snel opgelost willen hebben zeker nu tele2 de snelheid van het 3g netwerk gaat verlagen.

grt,
Rrob
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 23 April 2018, 15:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

137 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Je geeft aan dat je problemen hebt met je 4G en dat deze niet automatisch terug schakelt vanaf 3G, alleen wanneer je je telefoon opnieuw op start. Hoe is de verbinding op het moment dat je wel 4G verbinding hebt?

Groetjes,

Hinke
Dat is vaak van korte duur en ik vind zelf dat de snelheid ook niet helemaal top is. Had laatst ene meting gedaan en kwam op 20 mbit down en 3 up.
Reputatie 7
Badge +4
20 Mbit down en 3 up is een prima verbindings snelheid. Is al sneller dan een ADSL verbinding via vast internet.
Snelheid van mobiel internet is afhankelijk van je plek (ook binnen / buiten) en het aantal mensen dat in jouw omgeving ook gebruik maken van mobiel internet.
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Ik zou graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Je gaf aan dat je je simkaart in een ander toestel had getest, echter zie ik dit helaas niet terug. Is dit gebeurt nadat je de nieuwe Iphone in gebruik hebt?
Daarnaast zie ik dat je al geruime tijd klant bent van Tele2, spelen de issues sinds je dit nieuwe toestel hebt? En hoe is het netwerk qua bellen/gebeld worden?

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke,

Dankjewel voor je antwoord. Vandaag ben ik naar de apple store gegaan en hebben zij een ander toestel geprobeerd (ook iPhone 😎. Bij dit toestel werd ook niet het 4g netwerk stabiel vastgehouden. Zij geven dat het dat mogelijk een probleem is met de carrier settings en dat het omruilen van het toestel het probleem niet gaat oplossen. Hierna ben ik naar de tele2 winkel gegaan en hebben zij een escalatie ticket ingeschoten naar een netwerkafdeling. Omdat ik je bericht nu pas lees, denk ik dat het misschien beter is om dat even af te wachten om dubbel werk te voorkomen.

Wat betreft je vragen: Ik heb de simkaarten geruild volgens mij was het op 30 en 31 december. Het toestel betrof een samsung galaxy A5 model 2017. Hiervoor had ik een iPhone SE en had ik nergens last van, de problemen zijn begonnen met de iPhone 8, qua bellen en gebeld worden ervaar ik geen problemen.

Grt,
Rob
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Ik heb even voor je gekeken en zie een notitie van de betreffende winkel, echter is deze niet (correct) doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Daarnaast geven ze aan dat je simkaart in een ander toestel hetzelfde probleem geeft, maar dit was toch niet het geval? Daarnaast zie ik ook niet dat je simkaart vandaag in een andere toestel heeft gezeten..

Om te voorkomen dat je onnodig lang wacht op een antwoord die (naar mijn idee) nu niet komen gaat van de technische dienst. Tevens is de technische dienst voorbeelden nodig van tijdstippen waarop je geen/slecht bereik had, heb je deze moeten doorgeven in de winkel?

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke,

Dank voor je reactie en uitzoekwerk. Vandaag ben ik naar de apple store gegaan en hebben ze mijn sim-kaart in een andere iPhone gedaan. Hierbij zagen ze ook dat deze ook geen stabiele 4g verbinding heeft. Dus het probleem doet zich ook voor bij een andere iPhone 8.

Wanneer ik mijn sim-kaart in een samsung galaxy a5 (2017) stop heb ik wel een stabiele 4g verbinding. Dit heb ik rond 29-30 december uitgevoerd. Vervelend dat je niet kan verifiëren dat ik de sim kaart in een ander toestel heb gedaan, echter heeft dit wel in de apple store plaats gevonden. Heb zelfs een sms van tele2 gekregen van de wissel. De apple store heeft een bon geschreven van hun bevindingen, ik kan deze deze doorsturen als je dat wilt?

Voorbeelden heb ik niet hoeven doorgeven in de winkel. Gisteren had ik de hele dag 3g bereik op mijn telefoon en sprong hij niet naar het 4g netwerk. De locatie waar ik toen was Amsterdam en Almere centrum .

Fijn dat je het oppakt en verder wil kijken, ben zo langzamerhand een beetje door mijn opties heen.

grt,
Rob
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Nog even voor de duidelijkheid alles op een rijtje:
- 4G werkt niet (goed) in je eigen Iphone
- 4G werkt wel goed in een ander toestel
- Je hebt geen problemen met bellen/gebeld worden
- Apple geeft aan dat je toestel het probleem niet is, dit heb je dan ook ondervonden door een andere simkaart te testen in je Iphone

Dan nog twee vragen van mijn kant:
1. Staan de instellingen zoals ze hier omschreven staan? Zo ja, heb je ze al eens opnieuw ingesteld?
2. Hoe staan de instellingen bij 'Gesprekken en Data' (te vinden via Mobiele Data)? Deze moet op 4G (of LTE) staan.

Indien bovenstaande klopt en getest is (en het werkt dus nog steeds niet), dan ontvang ik graag voorbeelden die ik kan doorsturen naar de technische dienst. Let op: de instellingen bij Gesprekken en Data moeten dus op 4G staan. Ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens die de technische dienst nodig is.

Groetjes,

Hinke
Dit probleem heb ik ook met de iPhone X meerdere malen contact opgenomen met Tele2. Zelfs met . Die heeft de technici in amerika ingeschakels en mijn telefoon was helemaal in orde. Aangezien ik dus niet de enige ben, is dit probleem echt door Tele2. Helaas wil Tele2 mij niet helpen 😕
@Nadindawood, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik had op andere fora ook al andere mensen gezien met dezelfde problemen. Van Hinke moest 3 momenten doorgeven waarop het probleem zich voordoet bij welke postcode.
Wellicht dat jij dit ook door kan sturen zodat ze dit mee kunnen nemen in de analyse?
@Nadindawood, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik had op andere fora ook al andere mensen gezien met dezelfde problemen. Van Hinke moest 3 momenten doorgeven waarop het probleem zich voordoet bij welke postcode.
Wellicht dat jij dit ook door kan sturen zodat ze dit mee kunnen nemen in de analyse?
Dit heb ik telefonisch gedaan!
Reputatie 4
Badge
@Nadindawood
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Naar aanleiding van jou voorbeelden heb ik contact gehad met de technische dienst en zij hebben aangegeven dat het probleem wat jij ondervindt een software issue blijkt te zijn. Apple is op de hoogte hiervan en is op dit moment bezig met een nieuwe software update. Ik zou je dus moeten vragen deze af te wachten. Helaas hebben we geen indicatie van wanneer deze update er is, maar het is dus een bekend issue.

Mocht je hier nog vragen over hebben, hoor ik het natuurlijk graag van je.

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke,

Dank voor je reactie, en fijn dat de oorzaak van het probleem bekend is. Ik vind het echter jammer dat ik na een dikke maand waarbij ik van het kastje naar de muur ben gestuurd met dit issue nu pas te horen krijg dat het een bekend probleem is.

Zal een compensatie plaats vinden? Sinds ik de iPhone 8 heb ervaar ik problemen met het streamen en heb ik een trage internet verbinding. Wat doet tele2 hier aan?
Reputatie 7
Badge +4
Het was geen bekend probleem, Apple heeft nu onderkend dat ze een software probleem hebben. Let dus op IOS updates waarmee dit zal worden opgelost.
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Blijkbaar is dit naar aanleiding van meerdere meldingen pas aan het licht gekomen bij Apple, als ik het eerder had geweten was je natuurlijk al lang geïnformeerd.

Een eventuele compensatie kunnen we bespreken zodra je diensten weer goed werken, aangezien we dan ook weten hoelang je probleem had en in één keer een berekening kunnen maken.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Als het goed is, is er een nieuwe software update beschikbaar voor de Iphone. Heb je deze al geïnstalleerd? En zo ja, merk je dat verschil?

Groetjes,

Hinke
Hi @Hinke van Tele2,

Dank voor je bericht. Ik heb de iOS (11.2.5) update al geïnstalleerd en helaas heeft dit geen effect. Zo ook nu, ben nu in Amsterdam en m’n telefoon is verbonden met het 3G netwerk.

Van Apple had ik begrepen dat er een carrier settings update moest komen en geen iOS update. Of ben ik daar verkeerd ingelicht?

Groet,
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Jammer om te horen dat de update niet de oplossing was. Kun je voor mij kijken wat er staat bij Aanbieder (te vinden via Instellingen > Algemeen > Info)? Dan ga ik na bij de technische dienst of dit correct is.

Als er overigens sprake is van een Carrier Settings Update, dan kun je deze stappen volgen.

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke

Bij aanbieder staat Tele2 NL 31.0.
grt,
Reputatie 6
Badge +1
Had de S8 hier vanaf de koopdatum al problemen mee of is het later opgetreden?
Reputatie 4
Badge
Hi Rob-1986,

Ik heb wederom contact gehad met de technische dienst en toevallig hebben ze vanochtend verschillende Iphone 8 toestellen (en ook Iphone 10 waarbij dit issue speelt) getest. Ze hebben ontdekt dat er nog steeds problemen zijn en zijn tot de conclusie gekomen dat dit een Apple issue is. Apple is hier wederom van op de hoogte gebracht en het blijft dus nu weer afwachten op een update. Het schijnt dat ook bij andere providers bepaalde issues zijn met de Iphone 8 en Iphone 10.

Tot die tijd zou je zelf je toestel moeten 'forceren' om verbinding te maken met 4G. Dit kun je op 2 verschillende manieren doen:
1. Toestel op Vliegtuigmodus zetten en er vervolgens weer af halen
2. Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > uitzetten en vervolgens weer aanzetten.

Het komt er op neer dat dit dus een bekend issue is en wij nu in afwachting zijn van een goede oplossing van Apple, tot die tijd kunnen we niets anders dan vragen om geduld. Excuus hiervoor, maar ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Ter info.

Afgelopen woensdag heeft mn iPhone X nieuwe aanbieder gegevens Tele2 NL 31.1 ontvangen. Sindsdien geen problemen meer ondervonden met terugschakelen naar 3G. 4G lijkt tot nu toe stabiel te blijven, .... eindelijk!

Ps heb een zakelijk unlimited 4G abonnement.

Gr. William
Beste @Hinke van Tele2

Is er inmiddels al een update? Ik merk overigens ook dat gesprekken vaker wegvallen.