beantwoord

Iphone 8 plus geeft geen 4g (enkel 3g) en heeft slecht bereik onder 3g

  • 17 december 2017
  • 40 reacties
  • 6710 x bekeken

Omdat het niet mogelijk blijkt schriftelijk te reageren op mail van tele2, nu via forum. Mijn probleem met slecht functionerende iphone 8 plus bestaat nog steeds en ik zal wederom het toestel opsturen naar Dynafix, ook al was dat niet de afspraak.

========
Beste Michel,

Dit was niet de afspraak. Ik heb duidelijk aangegeven, dat ik niet inzie waarom ik nu wederom mijn iPhone naar Dynafix moet opsturen. Zij hebben niets kunnen constateren, niets gerepareerd en ik heb nog steeds dezelfde problemen als daarvoor. Afspraak was dat ik ‘m naar tele2 kon opsturen. Ik heb immers een contract met tele2 (voor telefoon en abonnement), niet met Dynafix. Onderstaand betreft echter alleen de procedure met Dynafix. Ik ga ook niet weer op eigen kosten het toestel naar tele2 sturen, zeker niet, nu ik niet weet wat de precieze adressering is.

Ondertussen ben ik heel wat uren verder met bellen, iPhone’s opnieuw installeren, pakjes brengen en halen en nog steeds doet mijn telefoon het niet naar behoren. Ik heb simpelweg geen zin om weer telefonisch contact met jullie op te nemen, dus stuur de spullen maar weer op naar Dynafix.

Ik verwacht nu echter wel van TELE2 dat zij contact opneemt met Dynafix. Ik wens niet wederom een niet functionerende telefoon van Dynafix te ontvangen. We zijn ondertussen al een paar weken onderweg.

Ik zou je willen vragen dit door te geven aan je collega’s die hierover gaan.

Veel dank,

Vriendelijke groet,
Martijn


Op 16 dec. 2017, om 12:20 heeft noreply@tele2.nl het volgende geschreven:

Beste meneer,

Je hebt aangegeven dat jouw mobiele telefoon defect is. Dit is natuurlijk erg vervelend.
Om je te helpen met het repareren van het toestel, mag je dit defect aanmelden op de website bij onze reparatie partner Dynafix.
Volg hiervoor de volgende link www.tele2.nl/reparatie

Nadat je jouw toestel hebt aangemeld, krijg je een mail ter bevestiging.
Hierin staan inloggegevens en een link waarmee je de status van de reparatie kan volgen.

Heb je toch nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Dynafix via hun emailadres questions.nl@dynafix.com.
Ook kun je ze bellen via 0900-3962349 (€ 0,45 per minuut). Ze zijn geopend op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur.

We houden contact,

Michel
Klantenservice Tele2


Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice
icon

Beste antwoord door Rena Chan 17 december 2017, 16:08

Gelukkig leveren fabrikanten tegenwoordig ook eigen services via andere centers anders dan Dynafix.


Maar eerst,

Heb je geprobeerd om een andere (4G simkaart) van een andere willekeurige provider in jou iPhone te doen?

Werkt 4G? Zo ja, is dat een probleem bij Tele2 of jou simkaart.

Zo niet, volg even de andere stappen.

Probeer eerst jou netwerk instellingen te resetten, dat zit volgens mij bij Instellingen, Algemeen, herstellen.

Als dat niet geholpen heeft, probeer jou iPhone volledig te herstellen (iPhone compleet naar fabrieksinstellingen terug brengen).

Heeft dat ook niet geholpen, dan kun je je telefoon naar Apple (of een geautomatiseerde service center) brengen of sturen .

Dat kun je regelen via https://getsupport.apple.com
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 reacties

Reputatie 6
Badge +1
De changelog voor 11.2.2 http://www.redmondpie.com/ios-11.2.2-release-notes-changelog-and-security-content-heres-what-has-changed/
Kan nooit kwaad om die te dl maar geeft geen soulaas voor een brakke 4G verbinding bij de telco.
Reputatie 7
Badge +4
Er is een update van IOS beschikbaar! Probeer dus eens of 11.2.2 (en de bijbehorende aanbieders settings) te downloaden en 4G te checken.
Reputatie 4
Badge
@Brian G. Klomp
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groetjes,

Hinke
Als ik jou was zou ik een test aanvragen. Heb al anderhalf jaar geen 4g bij tele2. Eerst simkaart vervangen, dan aantal tests, denk je komt er eigenlijk op neer dat ze in mijn omgeving geen dekking hebben. Opties 250 lappen en weg of €25 restitutie, nogmaals voor bijna 2 jaar aan klachten. Oplossing tot nu toe... 0, net als de service!
Reputatie 7
Badge +1
Martijn101101, goed te horen dat je probleem is opgelost en je eindelijk kunt genieten van je mooie, nieuwe toestel en je 4G abonnement!
Daarnaast goed om eindelijk een bericht te lezen dat Tele2 de door haar ingehuurde derde Dynafix waarschijnlijk gaat aanspreken op een kwalitatief voldoende dienstverlening.
Zoals door @Hinke van Tele2 al aangegeven ben ik sinds gisteren de eigenaar van een werkende iPhone 8 plus, incl. goed 4g Tele2 netwerk.

Ik ben zelf naar de Apple store gegaan in Den Haag. De Apple medewerker kon meteen simpelweg constateren dat ik geen 4g had, terwijl dit (gezien alle instellingen) wel zou moeten. Dus zonder uberhaupt ook maar 1 test te draaien kon hij in ieder geval vaststellen dat er iets niet klopte. De uitgevoerde tests gaven geen foutmelding (voor zover ik kon zien en hij zei). Om tijd (en geld) te besparen en, niet onbelangrijk, mij een prettige Apple ervaring te geven, kon ik toestel meteen omwisselen.

Dat is dus heel anders dan mijn Dynafix ervaring (2x opgestuurd, 2x niets aan de hand volgens Dynafix). Ik vind niet dat ik bij Dynafix moet gaan klagen, heb een contract met Tele2. Uiteindelijk neemt Tele2 dit nu ook zelf op met Dynafix en heb ik van Tele2 een redelijke compensatie gekregen voor gemaakte kosten en ongemak.

Al met al ben ik zeer blij dat ik dit hoofdstuk kan afsluiten en dat alles nu naar behoren werkt. Wil iedereen bedanken die met mij heeft meegedacht en hoop dat ieders problemen ook spoedig worden opgelost.
Reputatie 4
Badge
Wij hebben deze kwestie privé besproken, het blijkt uiteindelijk toch aan het toestel te liggen. @Martijn101101 zal het verhaal later vandaag nog even toelichten hier.

Groetjes,

Hinke
Het is donderdag geweest. Inmiddels een oplossing?
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Zoals privé al besproken pak ik deze kwestie op en kom ik uiterlijk donderdag met een update, hopelijk dan met een oplossing uiteraard.

Groetjes,

Hinke
Een nieuwe Tele2 simcard kan ook de oplossing zijn. Welke kleur sim heb je?
Hoi, dank voor suggestie. Heb al nieuwe sim van tele2 gekregen (wit/blauw), zelfde probleem. Weet vrij zeker dat het iets te maken heeft met interactie van (wellicht deel van populatie) iphone 8 plus toestellen (en wellicht 8 en 😵 en tele2 netwerk.
Reputatie 6
Badge +1
Een nieuwe Tele2 simcard kan ook de oplossing zijn. Welke kleur sim heb je?
Hi Martijn101101,

Ik begrijp dat je het nu via verschillende kanalen probeert op te lossen, opzich logisch maar hierdoor heb je er natuurlijk ook veel werk van. Ik kan het voor je nakijken, maar ik begrijp dat je een reactie op je brief wilt afwachten?

Groetjes,

Hinke


Beste Hinke,
Even voor de goede orde, ik WIL niet via verschillende kanalen mijn probleem oplossen, ik word gedwongen om dat te doen, omdat ik simpelweg niet kan mailen met tele2. Enkel bellen, chatten en posten op forum. En het telkens bellen, kostte me teveel tijd, kwam er niet echt verder mee en kan er niemand bij tele2 op aanspreken, moet telkens opnieuw mijn verhaal doen bij een andere tele2 medewerker.
Om straks niet het verwijt te krijgen dat ik ik hulp van tele2 niet aangenomen heb, zal ik mijn gegevens in jouw link plaatsen.
Vriendelijke groet ,
Martijn
Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob


Beste Rob,
Dank voor je post. Ik ben geheel dezelfde mening toegedaan. Tele2 bleef tot nu toe zeggen, dat ik de enige met dit probleem was. Gelukkig is dat nu niet meer mogelijk, want je hebt hetzelfde probleem als ik. Mijn T-mobile sim, die ik tijdelijk tijdens overstap nog hebt gebruikt, deed het prima in mijn Iphone 8 plus. De tele2 sim doet het ook prima in iphone 6, dus er is wel degelijk iets aan de hand met de interactie van iphone 8 plus met tele2 netwerk. Wat ik niet kan inschatten is of dat enkel bij sommige iphone 8 plus telefoons is, of across the board,....
Gr, martijn
Reputatie 4
Badge
@Rob-1986
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groetjes,

Hinke
Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob


Beste Rob

Het is beter om even een eigen topic te starten zodat je sneller en eerder geholpen wordt en de zaken niet door elkaar gaan lopen
Fijne jaarwisseling!
Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Ik begrijp dat je het nu via verschillende kanalen probeert op te lossen, opzich logisch maar hierdoor heb je er natuurlijk ook veel werk van. Ik kan het voor je nakijken, maar ik begrijp dat je een reactie op je brief wilt afwachten?

Groetjes,

Hinke
Hi Martijn101101,

Heb je al antwoord gekregen? Ik zou anders graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke


Beste Hinke,
Dank voor je berichtje.
Ik sprak zojuist telefonisch tele2 medewerkster, omdat tele2 mij niet belt (wat wel de afspraak was!). Blijkt dat het zelfs onzeker is of ze mij gaan bellen,.... Ik ben er nu echt goed klaar mee. Los van het feit dat ik na 1 maand nog steeds geen werkende telefoon heb, kost het bellen en schrijven met tele2 me gewoon teveel tijd. En ik doe liever andere zaken met mijn tijd.
Ik heb zojuist brief voor in gebreke stelling opgesteld en die zal ik morgen per aangetekende post versturen. Ik ben heel geduldig geweest, geef tele2 nog 1 week om orde op zaken te stellen en anders heb ik voldoende juridische argumenten om het contract te ontbinden.
Ik ben bereikbaar per mail en telefoon, zoals bekend bij tele2.
Vr gr, martijn
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Heb je al antwoord gekregen? Ik zou anders graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Beste Martijn,

Jammer dat het niet opgelost is!

Ook bij mij schakelde 4G uiteindelijk met T-mobile.nl / APN ingesteld toch weer blijvend op 3G met slecht bereik.

Heb zoals Chan aangaf nu de 2e Tele2 provider ingesteld en blijft tot nu toe 4G up. In het buitenland zal ik de provicder weer op auto instellen. Heel af en toe zie ik met deze provider instelling toch 3G maar dat komt dan door het slechte bereik naar de dichtstbijzijnde mast maar vind ik okay zolang 4G maar terug komt ;)

Btw, zal Tele2 deze week n’s vragen naar een nieuwe sim. Helpt dat niet.... tsja :)) Hello andere provider! Fijne feestdagen en een strak 2018! Gr. W
Hi Martijn101101,

Houd ons inderdaad even op de hoogte wat Dynafix aan geeft. Het kan zijn dat je nieuwe Iphone geen Tele2 simkaarten accepteert en dat kan te maken hebben met een EMEA lock. Dit is iets wat Apple zou moeten oplossen, maar het is nu dus niet 100% zeker of dat het issue is.

Groetjes,

Hinke


Hinke, telefoon terug, zoals verwacht niets door Dynafix gevonden. Ondertussen ook nieuwe tele2 chip geprobeerd. Geen verbetering. Zojuist wederom 30 min met tele2 helpdesk gebeld. Wordt woensdag na de kerst teruggebeld door back office. Helpdeskmedewerker was met mij eens dat voor de derde keer naar Dynafix gaan niet de oplossing is. Ik verwacht van tele2 een werkende iphone 8 plus en als dat niet geleverd kan worden restitutie, zodat ik naar een provider kan gaan waar dat wel mogelijk is. Zal dat bespreken met het 'back office'. Ik ga zeker niet naar Apple, daar heb ik niets aangeschaft. Ik zal laten weten wat hieruit komt. Zou zeker mooi zijn als dit straks binnen 2 maanden geregeld is,....
vr gr, Martijn
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Houd ons inderdaad even op de hoogte wat Dynafix aan geeft. Het kan zijn dat je nieuwe Iphone geen Tele2 simkaarten accepteert en dat kan te maken hebben met een EMEA lock. Dit is iets wat Apple zou moeten oplossen, maar het is nu dus niet 100% zeker of dat het issue is.

Groetjes,

Hinke
Beste Martijn,

Na 20 uur nog steeds schandalig snel 4G!
So far so good ?

Gr. W


Apn doet weinig hier aan, je kan elke willekeurige apn gebruiken en alsnog heb je internet. Daarnaast, heeft T-Mobile nog niks met Tele2 te maken, niet in dat gebied.

Als jou verbinding toevallig hersteld is, misschien alles wat je nodig had is een opnieuw start.


@Martijn101101


?

Ben je in staat om een andere Tele2 simkaart te testen? Of het zou beste zijn als Tele2 jou een nieuwe simkaart kon geven, misschien bij een winkel?

-
Wanneer je een reset heb gedaan, bij instellen van je nieuwe iPhone, heb je de optie gekozen om een backup terug te draaien? Of heb je je iPhone ingesteld als een nieuwe iPhone?



Als je voor de eerste gekozen heb, zou ik adviseren om toch jou telefoon als nieuw in te stellen.

Voor het goed werken op een bepaalde netwerk, heeft de iPhone een "Provider update" nodig, mijn theorie gaat nu uit dat jou telefoon het switchen van T-mobile naar Tele2 niet goed gedaan heeft.

Misschien is het een idee om toch een volledige herstel via iTunes te doen.
Om dat voor elkaar te krijgen, kun je je iPhone in DFU mode zetten, en dan op iTunes klikken op iPhone herstellen.

Zodra dat gedaan is, kies om je iPhone als nieuw in te stellen.

Of, toch even kijken als je iPhone naar Apple kan sturen of brengen.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!


Beste Rena Chan, zeer veel dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Ik heb inderdaad mijn iphone via backup (itunes) teruggezet. Maar dat heb ik ook gedaan bij de iphone 6 die ik nu geleend heb en daar werkt wel alles ok (4g, normaal kunnen bellen). Verder heb ik ook de iphone 8 plus ook een keer zonder backup geïnstalleerd (omdat iphone achterliep in iOS updates en de backup dus niet eens kon worden teruggezet :-(), en toen zag ik hetzelfde slecht ontvangst en geen 4g.

Suggestie van andere tele2 sim, zeker een goede. Tele2 medewerkers waren ervan overtuigd dat het daaraan niet kan liggen. Ofschoon niet voor de hand liggend, goed om het wel te gaan uitsluiten. Zal ook chip van mijn werk (vodaphone) eens in iphone 8 plus stoppen. Als (1) de andere tele2 sim het ook niet doet en (2) vodaphone wel werkt in iphone 8 plus (net zoals T-mobile), heeft het ook geen zin om bij Apple aan te bellen.

Zodra het euvel is opgelost, zal ik het hier laten weten. Voorlopig is het helaas nog behelpen (die reparatie-service is ook niet de snelste.....).

gr,martijn
Reputatie 7
Badge +2
Beste Rena,

Ben het niet met je eens want 4G wordt na invoeren APN internet.tele2.nl direct op 3G geschakeld. Zodra ik t-mobile.nl weer invoer is 4G weer terug. Voer je niets in wordt internet.tele2.nl weer teruggezet.

Probleem ligt toch echt bij Tele2, niet aan Apple of de sim. Tot het testomschakelen is 4G al die tijd actief gebleven terwijl dat ervoor wel anders was, tsja....

Ps heb wel meer problemen ondervonden met Tele2 en wacht af tot de overname van T-mobile rond en actief is. Zo niet ga ik meteen weer terug naar T-mobile.



Als de telefoon toch op 3G blijft aanmelden bij het gebruiken van de apn van tele2, kan dat door een foute carrier settings zijn, als dat Apple of Tele2 breed zou zijn, hadden andere klanten ook last van, daarom mijn theorie.

Als je naar netwerken zoekt, zie je KPN, Vodafone en twee keer Tele2, de ene is de 3G netwerk van T-mobile de andere is de 4G Netwerk van Tele2, normaal gesproken moet je telefoon voorkeur voor 4G hebben, een foute sim of instelling (of combinatie van beide) kan daar problemen veroorzaken.

In principe, kun je iets anders gebruiken als apn, zal niks uit maken, configuratie wordt vanuit je sim gelezen.
Hi Martijn101101,

Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen, maar dat de gouden tip er helaas nog niet tussen zit. Wat ik begrijp is dat je simkaart wel 4G heeft in andere toestellen maar niet in je eigen toestel? Hoe is het met je netwerk voor bellen/gebeld worden dan in je eigen toestel?

Je geeft daarnaast aan je toestel weer naar Dynafix te hebben gestuurd, wanneer heb je dit gedaan? En heb je hier al een terugkoppeling op gekregen?

Groetjes,

Hinke


Beste Hinke, dank je wel voor je reactie. 4g kaartje werkt inderdaad wel in andere (geleende iphone 6). In iphone 8 plus is ook 3g ronduit slecht. Zoals eerder meerdere malen aangegeven bij tele2 valt verbinding na paar minuten bellen weg, en heb ik vaak geen verbinding, al dan niet met een 3g tekentje op het display.

Ik heb nog geen reactie van Dynafix, verwacht ik elk moment, aangezien telefoon zondag op de post is gegaan. Heb ook aan Dynafix nadrukkelijk gevraagd om contact op te nemen met hun opdrachtgever, Tele2, zodat ik straks niet weer een telefoon heb, die het niet goed doet. Enfin, we zullen zien, zijn al bijna een maand onderweg,....

vr gr, Martijn