beantwoord

Iphone 8 plus geeft geen 4g (enkel 3g) en heeft slecht bereik onder 3g

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 Reacties

Reputatie 7
Badge
Rob-1986 schreef:

Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob

Beste Rob

Het is beter om even een eigen topic te starten zodat je sneller en eerder geholpen wordt en de zaken niet door elkaar gaan lopen
Fijne jaarwisseling!
Reputatie 4
Badge
@Rob-1986
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groetjes,

Hinke
Rob-1986 schreef:

Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob

Beste Rob,
Dank voor je post. Ik ben geheel dezelfde mening toegedaan. Tele2 bleef tot nu toe zeggen, dat ik de enige met dit probleem was. Gelukkig is dat nu niet meer mogelijk, want je hebt hetzelfde probleem als ik. Mijn T-mobile sim, die ik tijdelijk tijdens overstap nog hebt gebruikt, deed het prima in mijn Iphone 8 plus. De tele2 sim doet het ook prima in iphone 6, dus er is wel degelijk iets aan de hand met de interactie van iphone 8 plus met tele2 netwerk. Wat ik niet kan inschatten is of dat enkel bij sommige iphone 8 plus telefoons is, of across the board,....
Gr, martijn
Hinke van Tele2 schreef:

Hi Martijn101101,

Ik begrijp dat je het nu via verschillende kanalen probeert op te lossen, opzich logisch maar hierdoor heb je er natuurlijk ook veel werk van. Ik kan het voor je nakijken, maar ik begrijp dat je een reactie op je brief wilt afwachten?

Groetjes,

Hinke

Beste Hinke,
Even voor de goede orde, ik WIL niet via verschillende kanalen mijn probleem oplossen, ik word gedwongen om dat te doen, omdat ik simpelweg niet kan mailen met tele2. Enkel bellen, chatten en posten op forum. En het telkens bellen, kostte me teveel tijd, kwam er niet echt verder mee en kan er niemand bij tele2 op aanspreken, moet telkens opnieuw mijn verhaal doen bij een andere tele2 medewerker.
Om straks niet het verwijt te krijgen dat ik ik hulp van tele2 niet aangenomen heb, zal ik mijn gegevens in jouw link plaatsen.
Vriendelijke groet ,
Martijn
Reputatie 6
Badge +1
Een nieuwe Tele2 simcard kan ook de oplossing zijn. Welke kleur sim heb je?
Raaf12 schreef:

Een nieuwe Tele2 simcard kan ook de oplossing zijn. Welke kleur sim heb je?

Hoi, dank voor suggestie. Heb al nieuwe sim van tele2 gekregen (wit/blauw), zelfde probleem. Weet vrij zeker dat het iets te maken heeft met interactie van (wellicht deel van populatie) iphone 8 plus toestellen (en wellicht 8 en 😵 en tele2 netwerk.
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Zoals privé al besproken pak ik deze kwestie op en kom ik uiterlijk donderdag met een update, hopelijk dan met een oplossing uiteraard.

Groetjes,

Hinke
Het is donderdag geweest. Inmiddels een oplossing?
Reputatie 4
Badge
Wij hebben deze kwestie privé besproken, het blijkt uiteindelijk toch aan het toestel te liggen. @Martijn101101 zal het verhaal later vandaag nog even toelichten hier.

Groetjes,

Hinke
Zoals door @Hinke van Tele2 al aangegeven ben ik sinds gisteren de eigenaar van een werkende iPhone 8 plus, incl. goed 4g Tele2 netwerk.

Ik ben zelf naar de Apple store gegaan in Den Haag. De Apple medewerker kon meteen simpelweg constateren dat ik geen 4g had, terwijl dit (gezien alle instellingen) wel zou moeten. Dus zonder uberhaupt ook maar 1 test te draaien kon hij in ieder geval vaststellen dat er iets niet klopte. De uitgevoerde tests gaven geen foutmelding (voor zover ik kon zien en hij zei). Om tijd (en geld) te besparen en, niet onbelangrijk, mij een prettige Apple ervaring te geven, kon ik toestel meteen omwisselen.

Dat is dus heel anders dan mijn Dynafix ervaring (2x opgestuurd, 2x niets aan de hand volgens Dynafix). Ik vind niet dat ik bij Dynafix moet gaan klagen, heb een contract met Tele2. Uiteindelijk neemt Tele2 dit nu ook zelf op met Dynafix en heb ik van Tele2 een redelijke compensatie gekregen voor gemaakte kosten en ongemak.

Al met al ben ik zeer blij dat ik dit hoofdstuk kan afsluiten en dat alles nu naar behoren werkt. Wil iedereen bedanken die met mij heeft meegedacht en hoop dat ieders problemen ook spoedig worden opgelost.
Reputatie 6
Badge
Martijn101101, goed te horen dat je probleem is opgelost en je eindelijk kunt genieten van je mooie, nieuwe toestel en je 4G abonnement!
Daarnaast goed om eindelijk een bericht te lezen dat Tele2 de door haar ingehuurde derde Dynafix waarschijnlijk gaat aanspreken op een kwalitatief voldoende dienstverlening.
Als ik jou was zou ik een test aanvragen. Heb al anderhalf jaar geen 4g bij tele2. Eerst simkaart vervangen, dan aantal tests, denk je komt er eigenlijk op neer dat ze in mijn omgeving geen dekking hebben. Opties 250 lappen en weg of €25 restitutie, nogmaals voor bijna 2 jaar aan klachten. Oplossing tot nu toe... 0, net als de service!
Reputatie 4
Badge
@Brian G. Klomp
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft een nieuw topic aan te maken, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.
Andere forumleden kunnen je dan helpen, en een moderator zal dan ook snel je topic oppakken.
Dank je wel.
Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +4
Er is een update van IOS beschikbaar! Probeer dus eens of 11.2.2 (en de bijbehorende aanbieders settings) te downloaden en 4G te checken.
Reputatie 6
Badge +1
De changelog voor 11.2.2 http://www.redmondpie.com/ios-11.2.2-release-notes-changelog-and-security-content-heres-what-has-changed/
Kan nooit kwaad om die te dl maar geeft geen soulaas voor een brakke 4G verbinding bij de telco.