beantwoord

Iphone 8 plus geeft geen 4g (enkel 3g) en heeft slecht bereik onder 3g

Omdat het niet mogelijk blijkt schriftelijk te reageren op mail van tele2, nu via forum. Mijn probleem met slecht functionerende iphone 8 plus bestaat nog steeds en ik zal wederom het toestel opsturen naar Dynafix, ook al was dat niet de afspraak.

========
Beste Michel,

Dit was niet de afspraak. Ik heb duidelijk aangegeven, dat ik niet inzie waarom ik nu wederom mijn iPhone naar Dynafix moet opsturen. Zij hebben niets kunnen constateren, niets gerepareerd en ik heb nog steeds dezelfde problemen als daarvoor. Afspraak was dat ik ‘m naar tele2 kon opsturen. Ik heb immers een contract met tele2 (voor telefoon en abonnement), niet met Dynafix. Onderstaand betreft echter alleen de procedure met Dynafix. Ik ga ook niet weer op eigen kosten het toestel naar tele2 sturen, zeker niet, nu ik niet weet wat de precieze adressering is.

Ondertussen ben ik heel wat uren verder met bellen, iPhone’s opnieuw installeren, pakjes brengen en halen en nog steeds doet mijn telefoon het niet naar behoren. Ik heb simpelweg geen zin om weer telefonisch contact met jullie op te nemen, dus stuur de spullen maar weer op naar Dynafix.

Ik verwacht nu echter wel van TELE2 dat zij contact opneemt met Dynafix. Ik wens niet wederom een niet functionerende telefoon van Dynafix te ontvangen. We zijn ondertussen al een paar weken onderweg.

Ik zou je willen vragen dit door te geven aan je collega’s die hierover gaan.

Veel dank,

Vriendelijke groet,
Martijn

Op 16 dec. 2017, om 12:20 heeft noreply@tele2.nl het volgende geschreven:

Beste meneer,

Je hebt aangegeven dat jouw mobiele telefoon defect is. Dit is natuurlijk erg vervelend.
Om je te helpen met het repareren van het toestel, mag je dit defect aanmelden op de website bij onze reparatie partner Dynafix.
Volg hiervoor de volgende link www.tele2.nl/reparatie

Nadat je jouw toestel hebt aangemeld, krijg je een mail ter bevestiging.
Hierin staan inloggegevens en een link waarmee je de status van de reparatie kan volgen.

Heb je toch nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Dynafix via hun emailadres questions.nl@dynafix.com.
Ook kun je ze bellen via 0900-3962349 (€ 0,45 per minuut). Ze zijn geopend op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur.

We houden contact,

Michel
Klantenservice Tele2

Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice

icon Beste antwoord door Rena Chan 17 december 2017, 16:08

Gelukkig leveren fabrikanten tegenwoordig ook eigen services via andere centers anders dan Dynafix.

Maar eerst,

Heb je geprobeerd om een andere (4G simkaart) van een andere willekeurige provider in jou iPhone te doen?

Werkt 4G? Zo ja, is dat een probleem bij Tele2 of jou simkaart.

Zo niet, volg even de andere stappen.

Probeer eerst jou netwerk instellingen te resetten, dat zit volgens mij bij Instellingen, Algemeen, herstellen.

Als dat niet geholpen heeft, probeer jou iPhone volledig te herstellen (iPhone compleet naar fabrieksinstellingen terug brengen).

Heeft dat ook niet geholpen, dan kun je je telefoon naar Apple (of een geautomatiseerde service center) brengen of sturen .

Dat kun je regelen via https://getsupport.apple.com

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Tele2 heeft dingen uitbesteed aan anderen. Zoals Dynafix voor de reparatie's OPD voor het vervoer en incassoburo en een callcenter voor de klanten. Die zijn gewoon in dienst bij dat callcenter maar noemen zich Tele2 medewerkers. Morgen kunnen voor de ABN of de NS aan de slag, maar niet uit verder. Maar je contract met Tele2 gaat over de telco business dus het abo op telfonie en data diensten. Dat is de core business. Telefoons repareren doen ze niet zelf. Je zit nu op T-Mobile 3G in de Instellingen moet je zelf het toestel op 4G zetten.
Reputatie 6
Badge
Tele2 is verantwoordelijk voor alle producten en diensten die zij verkoopt. Het is prima dat Tele2 zaken uitbesteedt, maar bij herhaaldelijk onderpresteren van de ingehuurde partij zou Tele2 moeten zorgen dat deze partij voldoende presteert. Dat is herhaaldelijk op het forum voorbij gekomen, maar nog geen enkel bericht gelezen dat Tele2 de ingehuurde partij aanspreekt op een voldoende kwalitatieve dienstverlening.
Raaf12 schreef:

Tele2 heeft dingen uitbesteed aan anderen. Zoals Dynafix voor de reparatie's OPD voor het vervoer en incassoburo en een callcenter voor de klanten. Die zijn gewoon in dienst bij dat callcenter maar noemen zich Tele2 medewerkers. Morgen kunnen voor de ABN of de NS aan de slag, maar niet uit verder. Maar je contract met Tele2 gaat over de telco business dus het abo op telfonie en data diensten. Dat is de core business. Telefoons repareren doen ze niet zelf. Je zit nu op T-Mobile 3G in de Instellingen moet je zelf het toestel op 4G zetten.

Dank voor je reactie. Maar je begrijpt het punt niet, alle instellingen staan goed, en toch doet de telefoon enkel 3g. Dus er is OF iets mis met telefoon OF iets mis met telefoon in combinatie met netwerk tele2. Gelukkig heb ik beide (telefoon + netwerkgebruik) bij tele2 aangekocht. Nu ben ik al weken bezig en krijg nog steeds niet de diensten waarvoor ik betaal. En de tele2 klantenservice komt niet verder dan mij te verwijzen naar HUN onderaannemer. Mijn punt is: tele2 dient hier verantwoordelijkheid te nemen .
pipodeclown schreef:

Tele2 is verantwoordelijk voor alle producten en diensten die zij verkoopt. Het is prima dat Tele2 zaken uitbesteedt, maar bij herhaaldelijk onderpresteren van de ingehuurde partij zou Tele2 moeten zorgen dat deze partij voldoende presteert. Dat is herhaaldelijk op het forum voorbij gekomen, maar nog geen enkel bericht gelezen dat Tele2 de ingehuurde partij aanspreekt op een voldoende kwalitatieve dienstverlening.

Dank, precies mijn punt. Het antwoord van Dynafix was: telefoon is prima in orde. Maar dat is ie dus niet,...
Reputatie 7
Badge +2
Gelukkig leveren fabrikanten tegenwoordig ook eigen services via andere centers anders dan Dynafix.

Maar eerst,

Heb je geprobeerd om een andere (4G simkaart) van een andere willekeurige provider in jou iPhone te doen?

Probeer eerst jou netwerk instellingen te resetten, dat zit volgens mij bij Instellingen, Algemeen, herstellen.

Als dat niet geholpen heeft, probeer jou iPhone volledig te herstellen (iPhone compleet naar fabrieksinstellingen terug brengen).

Heeft dat ook niet geholpen, dan kun je je telefoon naar Apple (of een geautomatiseerde service center) brengen of sturen .

Rena Chan schreef:

Maar eerst,

Dank je wel voor de suggestie. Ik heb paar dagen T-mobile sim geprobeerd (ben van T-mobile naar Tele2 gegaan), dat leek prima te gaan. Heb niet lang kunnen testen, maar had toen geen problemen. Alle mogelijke vormen van resets, opnieuw installeren, etc. heb ik al gedaan. Dus lijkt in eerste instantie iets tussen mijn apple iphone 8 plus te zijn en het tele2 netwerk (sim in andere telefoon werkt nl. ook goed). Maar goed, tele2 zegt geen andere gebruikers te kennen met dezelfde klachten, dus zal dan in ieder geval niet voor alle iphone 8 plussen te gelden. Vrees dat naar apple gaan ook niet zoveel zin heeft, als tel wel normaal werkt met andere sim (van andere maatschappij). Enfin, als tele2 binnenkort niet met een goede oplossing komt, ga ik ze in gebreke stellen, dit kan echt niet.
Reputatie 6
Badge +1
Heb je de telefoon een factory reset gegeven via iTunes? Dat is de enige complete reset.
Heb precies hetzelfde probleem met mijn iPhone 10, vrijwel altijd schandalig traag 3G behalve als ik mobielinternet en 4G opties uitschakel en weer aanzet. Maar 4G blijft niet lang en schakelt weer terug op 3G. Netwerkinstellingen of iPhone herstellen lost het niet op. Simkaart er nog even uit gehad.... laatste iOS 11.2.1 is onlangs geïnstalleerd, geen oplossing.

Verder stelt Tele2 niets zinvol meer voor om te doen.... er had zich nog niet iemand anders gemeld met dit probleem, zijn er dus meer met nieuwe iPhones.

Had dit probleem niet met mn vorige iPhone 6 plus Met T-mobile en Tele2.

Kom dus zelf ook van T-Mobile en wilde alweer terug maar aangezien T-Mobile Tele2 gaat overnemen heb ik nu alvast als test de APN van T-Mobile ingesteld via instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > mobilenetwerkdata > APN> t-mobile.nl. N's kijken hoe dat gaat.

Gr. Will.i.am
Will.iam70 schreef:

Heb precies hetzelfde probleem met mijn iPhone 10, vrijwel altijd schandalig traag 3G behalve als ik mobielinternet en 4G opties uitschakel en weer aanzet. Maar 4G blijft niet lang en schakelt weer terug op 3G. Netwerkinstellingen of iPhone herstellen lost het niet op. Simkaart er nog even uit gehad.... laatste iOS 11.2.1 is onlangs geïnstalleerd, geen oplossing.

Verder stelt Tele2 niets zinvol meer voor om te doen.... er had zich nog niet iemand anders gemeld met dit probleem, zijn er dus meer met nieuwe iPhones.

Had dit probleem niet met mn vorige iPhone 6 plus Met T-mobile en Tele2.

Kom dus zelf ook van T-Mobile en wilde alweer terug maar aangezien T-Mobile Tele2 gaat overnemen heb ik nu alvast als test de APN van T-Mobile ingesteld via instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > mobilenetwerkdata > APN> t-mobile.nl. N's kijken hoe dat gaat.

Gr. Will.i.am

Dank je wel voor je post. Dit klinkt behoorlijk vergelijkbaar. Houd je op de hoogte van ontwikkelingen. Vrees dat T-mobile verhaal nog niet echt toepasbaar is. Maar moge duidelijk zijn dat naar tele2 gaan, duidelijk geen goed idee was. Hoop dat ik nog van mening verander,....;-)
Met t-mobile.nl als APN blijft 4G nu al wel 5 uur up sinds de wijziging 😉 Zal je ook op de hoogte houden hoe deze instelling zich verhoudt 👍 Tnx
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen, maar dat de gouden tip er helaas nog niet tussen zit. Wat ik begrijp is dat je simkaart wel 4G heeft in andere toestellen maar niet in je eigen toestel? Hoe is het met je netwerk voor bellen/gebeld worden dan in je eigen toestel?

Je geeft daarnaast aan je toestel weer naar Dynafix te hebben gestuurd, wanneer heb je dit gedaan? En heb je hier al een terugkoppeling op gekregen?

Groetjes,

Hinke
Beste Martijn,

Na 20 uur nog steeds schandalig snel 4G!
So far so good 👍

Gr. W
Reputatie 7
Badge +2
Will.iam70 schreef:

Beste Martijn,

So far so good 👍

Gr. W

Apn doet weinig hier aan, je kan elke willekeurige apn gebruiken en alsnog heb je internet. Daarnaast, heeft T-Mobile nog niks met Tele2 te maken, niet in dat gebied.

Als jou verbinding toevallig hersteld is, misschien alles wat je nodig had is een opnieuw start.

@Martijn101101

🤔

Ben je in staat om een andere Tele2 simkaart te testen? Of het zou beste zijn als Tele2 jou een nieuwe simkaart kon geven, misschien bij een winkel?

-
Wanneer je een reset heb gedaan, bij instellen van je nieuwe iPhone, heb je de optie gekozen om een backup terug te draaien? Of heb je je iPhone ingesteld als een nieuwe iPhone?

Als je voor de eerste gekozen heb, zou ik adviseren om toch jou telefoon als nieuw in te stellen.

Voor het goed werken op een bepaalde netwerk, heeft de iPhone een "Provider update" nodig, mijn theorie gaat nu uit dat jou telefoon het switchen van T-mobile naar Tele2 niet goed gedaan heeft.

Misschien is het een idee om toch een volledige herstel via iTunes te doen.
Om dat voor elkaar te krijgen, kun je je iPhone in DFU mode zetten, en dan op iTunes klikken op iPhone herstellen.

Zodra dat gedaan is, kies om je iPhone als nieuw in te stellen.

Of, toch even kijken als je iPhone naar Apple kan sturen of brengen.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!
Beste Rena,

Ben het niet met je eens want 4G wordt na invoeren APN internet.tele2.nl direct op 3G geschakeld. Zodra ik t-mobile.nl weer invoer is 4G weer terug. Voer je niets in wordt internet.tele2.nl weer teruggezet.

Probleem ligt toch echt bij Tele2, niet aan Apple of de sim. Tot het testomschakelen is 4G al die tijd actief gebleven terwijl dat ervoor wel anders was, tsja....

Ps heb wel meer problemen ondervonden met Tele2 en wacht af tot de overname van T-mobile rond en actief is. Zo niet ga ik meteen weer terug naar T-mobile.
Will.iam70 schreef:

Beste Martijn,

So far so good 👍

Gr. W

Hoi, was even uit de lucht vanwege werk, maar dit is goed nieuws. Fijn! Al is het ook wel een beetje raar,... enfin, als ik mijn iphone 8 plus terug heb, ga ik het zeker proberen. Thnx!
Hinke van Tele2 schreef:

Hi Martijn101101,

Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen, maar dat de gouden tip er helaas nog niet tussen zit. Wat ik begrijp is dat je simkaart wel 4G heeft in andere toestellen maar niet in je eigen toestel? Hoe is het met je netwerk voor bellen/gebeld worden dan in je eigen toestel?

Je geeft daarnaast aan je toestel weer naar Dynafix te hebben gestuurd, wanneer heb je dit gedaan? En heb je hier al een terugkoppeling op gekregen?

Groetjes,

Hinke

Beste Hinke, dank je wel voor je reactie. 4g kaartje werkt inderdaad wel in andere (geleende iphone 6). In iphone 8 plus is ook 3g ronduit slecht. Zoals eerder meerdere malen aangegeven bij tele2 valt verbinding na paar minuten bellen weg, en heb ik vaak geen verbinding, al dan niet met een 3g tekentje op het display.

Ik heb nog geen reactie van Dynafix, verwacht ik elk moment, aangezien telefoon zondag op de post is gegaan. Heb ook aan Dynafix nadrukkelijk gevraagd om contact op te nemen met hun opdrachtgever, Tele2, zodat ik straks niet weer een telefoon heb, die het niet goed doet. Enfin, we zullen zien, zijn al bijna een maand onderweg,....

vr gr, Martijn
Reputatie 7
Badge +2
Will.iam70 schreef:

Beste Rena,

Ben het niet met je eens want 4G wordt na invoeren APN internet.tele2.nl direct op 3G geschakeld. Zodra ik t-mobile.nl weer invoer is 4G weer terug. Voer je niets in wordt internet.tele2.nl weer teruggezet.

Probleem ligt toch echt bij Tele2, niet aan Apple of de sim. Tot het testomschakelen is 4G al die tijd actief gebleven terwijl dat ervoor wel anders was, tsja....

Ps heb wel meer problemen ondervonden met Tele2 en wacht af tot de overname van T-mobile rond en actief is. Zo niet ga ik meteen weer terug naar T-mobile.

Als de telefoon toch op 3G blijft aanmelden bij het gebruiken van de apn van tele2, kan dat door een foute carrier settings zijn, als dat Apple of Tele2 breed zou zijn, hadden andere klanten ook last van, daarom mijn theorie.

Als je naar netwerken zoekt, zie je KPN, Vodafone en twee keer Tele2, de ene is de 3G netwerk van T-mobile de andere is de 4G Netwerk van Tele2, normaal gesproken moet je telefoon voorkeur voor 4G hebben, een foute sim of instelling (of combinatie van beide) kan daar problemen veroorzaken.

In principe, kun je iets anders gebruiken als apn, zal niks uit maken, configuratie wordt vanuit je sim gelezen.
Rena Chan schreef:

Will.iam70 schreef:

Beste Martijn,

So far so good 👍

Gr. W

Apn doet weinig hier aan, je kan elke willekeurige apn gebruiken en alsnog heb je internet. Daarnaast, heeft T-Mobile nog niks met Tele2 te maken, niet in dat gebied.

Als jou verbinding toevallig hersteld is, misschien alles wat je nodig had is een opnieuw start.

@Martijn101101

🤔

Ben je in staat om een andere Tele2 simkaart te testen? Of het zou beste zijn als Tele2 jou een nieuwe simkaart kon geven, misschien bij een winkel?

-
Wanneer je een reset heb gedaan, bij instellen van je nieuwe iPhone, heb je de optie gekozen om een backup terug te draaien? Of heb je je iPhone ingesteld als een nieuwe iPhone?

Als je voor de eerste gekozen heb, zou ik adviseren om toch jou telefoon als nieuw in te stellen.

Voor het goed werken op een bepaalde netwerk, heeft de iPhone een "Provider update" nodig, mijn theorie gaat nu uit dat jou telefoon het switchen van T-mobile naar Tele2 niet goed gedaan heeft.

Misschien is het een idee om toch een volledige herstel via iTunes te doen.
Om dat voor elkaar te krijgen, kun je je iPhone in DFU mode zetten, en dan op iTunes klikken op iPhone herstellen.

Zodra dat gedaan is, kies om je iPhone als nieuw in te stellen.

Of, toch even kijken als je iPhone naar Apple kan sturen of brengen.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!

Beste Rena Chan, zeer veel dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Ik heb inderdaad mijn iphone via backup (itunes) teruggezet. Maar dat heb ik ook gedaan bij de iphone 6 die ik nu geleend heb en daar werkt wel alles ok (4g, normaal kunnen bellen). Verder heb ik ook de iphone 8 plus ook een keer zonder backup geïnstalleerd (omdat iphone achterliep in iOS updates en de backup dus niet eens kon worden teruggezet :-(), en toen zag ik hetzelfde slecht ontvangst en geen 4g.

Suggestie van andere tele2 sim, zeker een goede. Tele2 medewerkers waren ervan overtuigd dat het daaraan niet kan liggen. Ofschoon niet voor de hand liggend, goed om het wel te gaan uitsluiten. Zal ook chip van mijn werk (vodaphone) eens in iphone 8 plus stoppen. Als (1) de andere tele2 sim het ook niet doet en (2) vodaphone wel werkt in iphone 8 plus (net zoals T-mobile), heeft het ook geen zin om bij Apple aan te bellen.

Zodra het euvel is opgelost, zal ik het hier laten weten. Voorlopig is het helaas nog behelpen (die reparatie-service is ook niet de snelste.....).

gr,martijn
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Houd ons inderdaad even op de hoogte wat Dynafix aan geeft. Het kan zijn dat je nieuwe Iphone geen Tele2 simkaarten accepteert en dat kan te maken hebben met een EMEA lock. Dit is iets wat Apple zou moeten oplossen, maar het is nu dus niet 100% zeker of dat het issue is.

Groetjes,

Hinke
Hinke van Tele2 schreef:

Hi Martijn101101,

Houd ons inderdaad even op de hoogte wat Dynafix aan geeft. Het kan zijn dat je nieuwe Iphone geen Tele2 simkaarten accepteert en dat kan te maken hebben met een EMEA lock. Dit is iets wat Apple zou moeten oplossen, maar het is nu dus niet 100% zeker of dat het issue is.

Groetjes,

Hinke

Hinke, telefoon terug, zoals verwacht niets door Dynafix gevonden. Ondertussen ook nieuwe tele2 chip geprobeerd. Geen verbetering. Zojuist wederom 30 min met tele2 helpdesk gebeld. Wordt woensdag na de kerst teruggebeld door back office. Helpdeskmedewerker was met mij eens dat voor de derde keer naar Dynafix gaan niet de oplossing is. Ik verwacht van tele2 een werkende iphone 8 plus en als dat niet geleverd kan worden restitutie, zodat ik naar een provider kan gaan waar dat wel mogelijk is. Zal dat bespreken met het 'back office'. Ik ga zeker niet naar Apple, daar heb ik niets aangeschaft. Ik zal laten weten wat hieruit komt. Zou zeker mooi zijn als dit straks binnen 2 maanden geregeld is,....
vr gr, Martijn
Beste Martijn,

Jammer dat het niet opgelost is!

Ook bij mij schakelde 4G uiteindelijk met T-mobile.nl / APN ingesteld toch weer blijvend op 3G met slecht bereik.

Heb zoals Chan aangaf nu de 2e Tele2 provider ingesteld en blijft tot nu toe 4G up. In het buitenland zal ik de provicder weer op auto instellen. Heel af en toe zie ik met deze provider instelling toch 3G maar dat komt dan door het slechte bereik naar de dichtstbijzijnde mast maar vind ik okay zolang 4G maar terug komt 😉

Btw, zal Tele2 deze week n’s vragen naar een nieuwe sim. Helpt dat niet.... tsja :)) Hello andere provider! Fijne feestdagen en een strak 2018! Gr. W
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Heb je al antwoord gekregen? Ik zou anders graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Hinke van Tele2 schreef:

Hi Martijn101101,

Heb je al antwoord gekregen? Ik zou anders graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke

Beste Hinke,
Dank voor je berichtje.
Ik sprak zojuist telefonisch tele2 medewerkster, omdat tele2 mij niet belt (wat wel de afspraak was!). Blijkt dat het zelfs onzeker is of ze mij gaan bellen,.... Ik ben er nu echt goed klaar mee. Los van het feit dat ik na 1 maand nog steeds geen werkende telefoon heb, kost het bellen en schrijven met tele2 me gewoon teveel tijd. En ik doe liever andere zaken met mijn tijd.
Ik heb zojuist brief voor in gebreke stelling opgesteld en die zal ik morgen per aangetekende post versturen. Ik ben heel geduldig geweest, geef tele2 nog 1 week om orde op zaken te stellen en anders heb ik voldoende juridische argumenten om het contract te ontbinden.
Ik ben bereikbaar per mail en telefoon, zoals bekend bij tele2.
Vr gr, martijn
Reputatie 4
Badge
Hi Martijn101101,

Ik begrijp dat je het nu via verschillende kanalen probeert op te lossen, opzich logisch maar hierdoor heb je er natuurlijk ook veel werk van. Ik kan het voor je nakijken, maar ik begrijp dat je een reactie op je brief wilt afwachten?

Groetjes,

Hinke
Beste allen,

Sinds een aantal weken heb ik een iphone 8 en ervaar dezelfde problemen. Bij het opstarten gaat de telefoon naar het 4g netwerk alleen schakelt snel terug naar het 3g netwerk. Na het terugschakelen na het 3g netwerk schakelt hij niet meer automatisch naar 4g, pas wanneer ik het toestel opnieuw opstart gaat deze weer naar het 4g netwerkt (tijdelijk).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- nieuwe sim kaart van tele2, helaas hetzelfde probleem
- sim van vodafone in iphone 8 geplaatst, bij vodafone heb ik goed 4g bereik en schakelt hij van 3g keurig over naar 4g. Probleem lijkt niet aan toestel te liggen.
- sim van tele2 in galaxy a5 (2017) geplaatst, op de galaxy werkt het 4g netwerk van tele2 wél naar behoren. Probleem lijkt niet aan tele2 te liggen.

Ik heb net een volledige reset gedaan van mijn iphone en moet nog ontdekken of dat het gaat oplossen, maar ik krijg sterk de indruk dat de netwerkchip van de iphone 8 & X niet lekker samenwerkt met het netwerk van tele2.

@Hinke van Tele2, zou je ook met mij meekunnen kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen? Helemaal nu tele2 straks de snelheid van 3g gaat verlagen is dit niet echt handig.

grt,
Rob