Iphone 6 functioneert niet meer: wat garandeert TELE2?

  • 26 juli 2016
  • 7 reacties
  • 451 x bekeken

September 2015 TELE2-abonnement verlengd en een Iphone 6 gekregen. Er is dus nog garantie. Sinds 3 weken is de telefoon een langzame dood gestorven. Het begint telkens met sommige apps en functies die niet meer openen, vervolgens gaat de telefoon (ondanks volle batterij!) uit en zie je het Apple logo. Je krijgt de telefoon dan ook niet meer aan! De telefoon opsturen zou betekenen dat je hem 2 weken kwijt bent of via iTunes proberen zei TELE2. Via ITunes is het een keer of 8 gelukt om hem weer op orde te krijgen. Soms Herstellen (duurt een halve dag), soms via Bijwerken. Eenmaal weer aan de praat, duurt het een halve dag, een dag en met geluk 2 dagen dat deze het weer even doet, vervolgens gaat hij weer uit. Afgelopen weekend ging hij weer uit en zag ik ook even het beeld (normaal zwart) eventjes rood oplichten. Nu doet hij het helemaal niet meer. Je ziet weliswaar het symbool van iTunes op de telefoon maar iTunes vind de telefoon niet meer. TELE2 geeft ook als optie om naar een TELE2 winkel te gaan, daar zitten mensen met kennis. Ik een uur rijden naar Amersfoort. De man keek er niet eens naar en adviseerde opsturen. Een leentelefoon voor de tijd dat deze in reparatie is (of dat ze beslissen dat je een nieuwe krijgt) biedt TELE2 niet. Een vijftal vragen:
1. wel of geen SIM kaart mee opsturen? Want hoe kunnen ze de telefoon zonder SIM-kaart maken? Is het hardware, SIM of een combinatie?
2. ik ben bang dat als TELE2 hem maakt en terugstuurt denken: zie wel hij doet (wat mij ook lukte) en dat hij daarna weer uitvalt.
3. ik mag er toch vanuit gaan dat dit onder de garantie valt en ik een nieuwe krijg?
4. Dat TELE2 niet mijn autorit (die nutteloos bleek) vergoed kan ik begrijpen. Maar dat ik (inclusief reparatie) wekenlang geen volledig
gebruiksgemak heb van de telefoon en bereikbaar ben, berekenen ze deze tijd wel gewoon?
5. Geen leentelefoon als service, betekent dat ik kosten moet maken door een andere telefoon moet aanschaffen om bereikbaar te zijn. Komt TELE2 hierin tegemoet?

Wat kan ik het beste doen en wat mag ik verwachten?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Geen simkaart meesturen anders ben je zelf niet bereikbaar.
2) Het reparatiebedrijf zal de klacht onderzoeken en een diagnose stellen wat de oorzaak is.
3) Dan bekijken ze de garantievoorwaarden van Apple, valt dit onder garantie? B.v. bij waterschade of vallen is er geen sprake van garantie. Als dit zo is dan mag Apple het laten repareren. Als het niet onder de garantie valt krijg je een kostenopgave.
4) Je kunt je sim in een (oude) telefoon doen en zo gewoon bereikbaar zijn. Er worden geen abonnementskosten vergoed.
5) Leentelefoons of uitgebreide servicepakketten kun je niet via Tele2 afsluiten. Even google gebruiken en je vind BIJVOORBEELD: https://www.coveryou.nl/telefoonverzekering. Je ziet dat dit soort verzekeringen kostbaar zijn. Maar dan heb je inderdaad geen problemen met waterschade of leentelefoons.


Verdere details kun je hier op hun site vinden:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/telefoon-reparatie/
Dank je wel Eric voor je reactie
Met je telefoon naar een Apple store gaan. Daar je verhaal vertellen. Vooral niet naar dynafix sturen dit gaat je handen vol geld kosten. 60€ alleen al voor je telefoon terug te sturen.
Want hij kan gemaakt worden maar natuurlijk niet met garantie. Want je hebt vast val stoot of water schade.

Gr fred
Reputatie 6
Badge +1
https://www.coveryou.nl/telefoonverzekering. Je ziet dat dit soort verzekeringen kostbaar zijn. Maar dan heb je inderdaad geen problemen met waterschade of leentelefoons.
/

Onbruikbaar want tot 6 maanden oude telefoons kunnen daar verzekerd worden. Deze doet het tot 1 jaar
https://smartphonepolis.nl/iphone-verzekeren
Kan toch voordelig zijn als een schermwissel minimaal 180 euro kost, zoals bij een S6 van Samsung
Reputatie 2
Badge
Zeker niet naar dynafix sturen!!
Google dit bedrijf maar even en je weet genoeg.
Gewoon naar apple store gaan als je de kans hebt.
Met je telefoon naar een Apple store gaan. Daar je verhaal vertellen. Vooral niet naar dynafix sturen dit gaat je handen vol geld kosten. 60€ alleen al voor je telefoon terug te sturen.
Want hij kan gemaakt worden maar natuurlijk niet met garantie. Want je hebt vast val stoot of water schade.

Gr fred


Helaas heb ik hem al naar Dynafix gestuurd. Hopelijk komen ze niet met die valse bewering want er is geen sprake van val- of waterschade.
https://www.coveryou.nl/telefoonverzekering. Je ziet dat dit soort verzekeringen kostbaar zijn. Maar dan heb je inderdaad geen problemen met waterschade of leentelefoons.
/

Onbruikbaar want tot 6 maanden oude telefoons kunnen daar verzekerd worden. Deze doet het tot 1 jaar
https://smartphonepolis.nl/iphone-verzekeren
Kan toch voordelig zijn als een schermwissel minimaal 180 euro kost, zoals bij een S6 van Samsung


Bedankt voor de tip Raaf