beantwoord

İnternetten in Europa

• 3 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 276 x bekeken

Ik heb via duitsland oostenrijk kroatie gereisd mmijn dataroaming was aan in 30 uur tijd zie ik in eens 61 euro buiten de bundel terwijl ik nog 700 mb had in nederland ik heb geinternet met de gedachten dat mijn bundel ok in europa geldig is zonder extra kosten. Ik had 700 mb nog staan en 61 euro buiten de bundel ik vraag me af of mijn bundel in nederland niet geldig voor europa???
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 3 augustus 2017, 11:48

Hoi Tamyer,

Niet alle landen in Europa vallen onder de nieuwe regelgeving alleen de EEA-landen, op onze website kan je een volledig overzicht vinden.
Heeft je telefoon zich aangemeld met een buitenlandnetwerk dat niet op onze lijst staan dan worden er kosten in rekening gebracht..

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +4
Niet alle landen in het werelddeel Europa behoren tot de Europese Unie!
https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland

Je krijgt ook een sms toegestuurd als je in een nieuw land binnenkomt met de daar geldende tarieven. Je hebt data na ontvangst in Service uitgezet, maar zoals je in de sms hebt gezien is data heel duur in Servië. met 10 euro per MB zit je zo aan die 61 euro.. Je kunt op je telefoon ook kiezen voor handmatig netwerken selecteren zodat je in grensgebieden je telefoon "locked" and de EU netwerken en niet gaat voor het sterkste netwerk.
Zoals ik heb aangegeven ik heb via duitshland oostenrijk slovenie kroatie servie gereden tussen de grens servie bulgarije zag ik extra kosten meteen simkaart verwijderd ik vraag me af horen deze landen niet bij de eu dan
Reputatie 2
Het lijkt me handig om te vermelden wie niet bij de EU hoort.

Kaartje (halfbakken, er moet een betere zijn):
http://www.cmo.nl/euforum/index.php/geschiedenis/basisopdrachten/geen-lid-van-de-eu

Albanie, Servie, Bosnie, Montenegro zijn niet EU en liggen in de buurt van Kroatie.
En Turkije of Wit Rusland ligt ook bij de grens.
"Even proberen" kan een dure grap worden.

Pas op voor de dwergen!

Op zee, buiten bereik van de landmasten kom je op de satelliet terecht, en dat kost nog meer pegels.
Reputatie 7
Badge +4
Op de factuur komen straks alle details te staan, dus wanneer en in welk (NON-eu) land deze kosten zijn gemaakt.
Badge
Hoi Tamyer,

Niet alle landen in Europa vallen onder de nieuwe regelgeving alleen de EEA-landen, op onze website kan je een volledig overzicht vinden.
Heeft je telefoon zich aangemeld met een buitenlandnetwerk dat niet op onze lijst staan dan worden er kosten in rekening gebracht..

Groetjes, Maris