Internetten in Duitsland blijft een probleem!

  • 3 August 2019
  • 8 reacties
  • 1247 x bekeken

Met onze familie zijn wij met vakantie in Duitsland in Cochem met ongeveer 12 personen. Nu blijkt alleen Tele2 gebruikers problemen te hebben met internetten terwijl het signaal ontvangst gewoon goed is. De rest bij andere providers zoals Simpel en 't mobile gewoon een goede en snelle verbinding. Nu moest ik voor mijn werk ook via internet bereikbaar zijn.... en dat lukt gewoon niet. Erg absurd dat in deze tijd bij Tele2 geen internetten in buitenland mogelijk is!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Klopt, Tele2 is voornamelijk op Nederland gericht. Alleen in een paar landen is 4G roaming. Je kunt de vier netwerken van Nederland helaas niet vergelijken met het buitenland. Nederland loopt aardig voorop! T-mobile sims hebben wel 4G roaming.
Klopt?! Hoe langer ik erover nadenkt hoe absurder ik het ga vinden. Misschien dat bij Tele2 hier anders overgedacht wordt. Dat je geen mobile internet heb als je 300 km over ons landgrens ben is onacceptabel. Dit gaat Tele2 veel klanten kosten en terecht. Hadden ze duidelijk moeten vermelden bij het afsluiten van het abonnement, alleen mobile netwerk in nederland maar binnen EU twijfelachtig.
Reputatie 7
Badge +12
Je kunt handmatig nog proberen een ander netwerk te kiezen. 3G via o2 en telekom.de kun je gebruiken.
Klopt?! Hoe langer ik erover nadenkt hoe absurder ik het ga vinden. Misschien dat bij Tele2 hier anders overgedacht wordt. Dat je geen mobile internet heb als je 300 km over ons landgrens ben is onacceptabel. Dit gaat Tele2 veel klanten kosten en terecht. Hadden ze duidelijk moeten vermelden bij het afsluiten van het abonnement, alleen mobile netwerk in nederland maar binnen EU twijfelachtig.

Heb vorige week toen ik weer thuis was contact met Tele2 gehad. Ben erg tevreden over hun eerlijke antwoorden. Heb ook iets van compensatie gehad. Wil ik goed internet in Duitsland dan is 't mobile hun advies. Opgemerkt dat bepaalde gebieden in Duitsland een probleem blijft. Alternatief is afwachten bij Tele2. Tele2 gaat samenwerken met 't mobile en dan kan alles verbeteren. Aan mij de keus. Ik ben erg content met hun advies en compensatie en wacht af op verbeteringen bij Tele2. Vinden ze erg klantvriendelijk vandaar mijn keus.

Vandaag slecht een paar kilometer de grens over geweest naar Duitsland en dusdanig slecht internet dat ik Waze, Googlemaps en Flitsmeister niet kon gebruiken.

Dus samenwerking met T-Mobile heeft nog niets opgeleverd.

Mijn contract is afgelopen en denk er toch serieus over na om naar een andere provider over te stappen die wel met de digitale tijd mee gaat en zorgt voor een goede dekking.

Reputatie 7
Badge +12

Alle abonnementen van Tele2 zijn sinds begin vorig jaar overgezet naar een sim 'powered by T-Mobile'. Dat is 'over the air' geregeld. Het grote voordeel is dat je nu een T-Mobile simkaart hebt voor roaming, dus in Duitsland kun je o.a. van T-Mobile haar eigen netwerk gebruik maken. Ik zit toevallig nu zelf ook in Duitsland, Kassel. Dikke 4g op T-Mobile Deutsland. Maar dekking in het algemeen, wat in Nederland gewoon 98% van het land is ga je in andere landen niet krijgen. 

Beste Eric, 

Ik heb nog steeds gewoon een simkaart van Tele2 niet van T-mobile.

Ik besef mij terdege dat je niet kunt verwachten dat in, qua oppervlakte, grotere landen dan Nederland in de buitengebieden volledige dekking is ivm het ontbreken van de benodigde infrastructuren.

Dat licht immers buiten de invloed van de providers

Echter in de (rand)stedelijke gebieden is daar heden ten dage geen excuus meer voor. 

En ja, ik ken genoeg andere mensen die veelvuldig in het buitenland mobiel (zakelijk) internet gebruiken die wel goed werkt.

Reputatie 7
Badge +12

De Tele2 sims zijn aan de buitenkant nog steeds Tele2 maar technisch zijn het tegenwoordig T-Mobile sims. Ook alle oude sims zijn omgezet. Het eigen Tele2 netwerk is daarna afgebroken en bestaat al ruim een jaar niet meer. Daarom kan jouw simkaart ook op 4g in Duitsland. Of 1 van de vele andere 4g netwerken in de wereld. Hier kun je per land opzoeken met welke netwerken je kunt roamen en of dit ook op 4g kan. Je kan altijd proberen om handmatig een netwerk te zoeken.

Reageer