vraag

Internetsnelheid

Beste,

Sinds een paar dagen heb ik een Sim only abonnement bij jullie lopen, echter heb ik last van een hele lage snelheid.
Twee vrienden van mij die hetzelfde abonnement hebben lopen bij jullie en in dezelfde ruimte als mij zitten hebben 25mbps waar ik niet boven de 7mbps uitkom. Ook niet wanneer ik mijn Sim in een andere telefoon stop.

Ik heb de APN al een keer opnieuw ingesteld, telefoon meerdere keren aan-/uitgeschakeld, sim kaart verwijderd, maar niks helpt om de snelheid te verbeteren.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Dat kan zeker aan de mobiele telefoon liggen. Maar ook toeval van wanneer je test en waarheen je test. 7 mbit download is een prima snelheid om zelfs video te streamen, dus eigenlijk is er ook niet echt een probleem.
Reputatie 4
Badge +5
Het probleem is dat haar snelheid een derde is van diegene in dezelfde ruimte met dezelfde abonnements vorm.
Ook als haar SIM van Tele2 in een ander toestel zit, wat toch op zijn minst erg vreemd is.
De vraag is ook hoe dat kan, niet of 7Mb genoeg is om te streamen etc.

@Joycelynn welke Smartphone heb jij gebruikt toen jij de SIM van Tele2 in een ander toestel gebruikte?
Als het kan stop hem dan in de Smartphone van een van diegene die 25Mb haalde die in dezelfde ruimte was als jij.
Op die manier kun jij dan mogelijk je Smartphone uitsluiten.
@Cypher
Ik heb mijn SIM kaart in zowel een iPhone 7 als een Samsung S8 uitgeprobeerd en bij beide blijft hij max 7mbps aanhouden.

@eric Ik begrijp dat ik met deze snelheid nog wel iets kan maar het is knap vervelend wanneer je mobiele internet de enige vorm van internet is die je hebt/mogelijk is en als je dan verwacht hier o.a. ook de Ziggo app mee te kunnen gebruiken en dat lukt dan niet omdat hij blijft aangeven onstabiel netwerk en steeds moet laden dan word het wel een soort van probleem.
Reputatie 4
Badge +5
Joycelynn schreef:

@Cypher
Ik heb mijn SIM kaart in zowel een iPhone 7 als een Samsung S8 uitgeprobeerd en bij beide blijft hij max 7mbps aanhouden.

@eric Ik begrijp dat ik met deze snelheid nog wel iets kan maar het is knap vervelend wanneer je mobiele internet de enige vorm van internet is die je hebt/mogelijk is en als je dan verwacht hier o.a. ook de Ziggo app mee te kunnen gebruiken en dat lukt dan niet omdat hij blijft aangeven onstabiel netwerk en steeds moet laden dan word het wel een soort van probleem.

Dat zijn toch niet de minste toestellen Joycelinn, twee vrij recentelijke vlaggenschippen van Samsung en Apple.

Ik weet trouwens niet welke speedtest App jij gebruikt, gebruik Ookla speedtest is mijn advies.
Heb je dat al gedaan dan heb ik niets gezegd.

Maar goed het blijft een vreemd phenomeen dat jij maar 7Mb haalt en de anderen 25Mb op exact dezelfde plek met dezelfde abonnementen.

Ik zou even wachten totdat een Moderator van Tele2 dit oppakt, zij kunnen in de systemen kijken etc en je zo misschien helpen.
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuwe SIMkaart onderweg is.

Laat je me weten of dit de oplossing was?
Reputatie 4
Badge +5
Dat wilde ik ook voorstellen Jeroen, maar dacht laat Tele2 dat maar doen.
Want anders kost het de klant €15,- als ze dat zelf aan vragen.
Ik ben trouwens benieuwd wat dat gaat brengen.

@Joycelynn houd je ons op de hoogte aub.
Nou inmiddels twee weken verder nog geen Sim Kaart ontvangen vandaag weer contact gehad, nieuwe SIM wordt opgestuurd, maar nu wordt hij helemaal mooi...omdat ik geen telefoon heb die in hun lijstje staat beginnen ze nu dat als ik deze telefoon hou ik wordt afgesloten. Terwijl mijn telefoon precies dezelfde specificaties heeft als de iPhone 7 mbt internet, alleen is deze nog niet overal in Nederland te koop. Terwijl het een 4G telefoon is. Ik ben aardig pissed aangezien de verkoper in de winkel mijn telefoon bekeken heeft (instellingen en specificaties) en zei deze telefoon is geen probleem.

Dit zijn de specificaties van de iPhone.

Dit zijn de specificaties van mijn telefoon, deze heeft ook GPRS en Edge.

Reputatie 4
Badge +4
Helaas. De whitellist is duidelijk. Als je telefoon niet erop staat dan wordt je geinformeerd dat je wordt afgesloten totdat je een correcte telefoon gebruikt. Deze moet dus op de (uitgebreide) lijst staan.
https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/4g-only/

Reageer