beantwoord

Internetproblemen in IJsland

• 29 juli 2017
  • 6 reacties
  • 602 x bekeken

Op mijn afgelopen vakantie in IJsland de laatste paar weken kon ik geen internet ontvangen uit de netwerken. Ik had roaming aanstaan, en heb geprobeerd op beide partners die tele2 in IJsland heeft. Ik ontving wel een R-signaal, maar geen internet. Ik kon dus wel bellen en sms-en zonder problemen, maar buiten wifi kon ik geen internetsignaal ontvangen. Mijn vader, die ook op die reis was, maar een andere provider heeft, had hetzelfde probleem. Ik heb herhaaldelijk geprobeerd opnieuw te verbinden, mijn telefoon opnieuw opgestart, etc., maar geen van die standaard oplossingen verhielpen het probleem.

Ik vraag me dus af of hier een oplossing voor is, of dit een bekend probleem is, en of het ook in andere landen een probleem is.
icon

Beste antwoord door Kim van Tele2 30 juli 2017, 15:54

Dat is inderdaad heel raar. Wij kunnen niet zien wat hiervan precies de reden is geweest.
Ik ga er vanuit dat je volgende keer gewoon gebruik kunt maken.

Als jij je instellingen goed hebt staan en je roaming aanzet zou je in de hele EU gewoon je bundel moeten kunnen gebruiken.

Groetjes, Kim
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Had je wel genoeg data in je bundel? Als deze op is kun je alleen verder als je nog een losse bundel bijkoopt
Badge
Welkom op ons forum!

Het probleem dat jij noemt was mij nog niet bekend. Je hebt alle instellingen gecontroleerd en het heeft ook gewerkt,
dus dat het je goed gedaan!
Als je vader het zelfde probleem heeft ervaren terwijl hij bij een andere provider zit betekend dit dat er een probleem was met het netwerk in IJsland.
Dat is niet iets wat wij kunnen aanpassen of waar we garanties over kunnen geven.
Het lijkt erop dat je pech gehad hebt met de periode, omdat er toen een probleem was met het netwerk.

Werkt alles inmiddels wel weer naar behoren?

Groetjes, Kim
Ik ben inmiddels terug van IJsland, en daar was het geen groot probleem, ik wilde het vooral weten voor de toekomst. Wat mij verbaasde was dat we nog 2 andere, Belgische, reisgenoten hadden die wel gewoon internet konden ontvangen. Hierdoor wist ik dat het netwerk in principe wel zou moeten werken, maar zelf kon ik niets ontvangen.

Groeten, Daan
Had je wel genoeg data in je bundel? Als deze op is kun je alleen verder als je nog een losse bundel bijkoopt

Ik had genoeg data in mijn bundel, en in de tijd dat ik in IJsland was opende ook een nieuwe periode, zodat ik mijn volledige bundel beschikbaar had. Hierna werkte het nog steeds niet.
Badge
Dat is inderdaad heel raar. Wij kunnen niet zien wat hiervan precies de reden is geweest.
Ik ga er vanuit dat je volgende keer gewoon gebruik kunt maken.

Als jij je instellingen goed hebt staan en je roaming aanzet zou je in de hele EU gewoon je bundel moeten kunnen gebruiken.

Groetjes, Kim
Badge
Er is niet meer gereageerd en daarom zal dit topic gesloten worden.
Als je nog andere vragen hebt kun je een nieuw topic starten.

Groetjes, Kim