Internetbundel Tele2

Hallo,

Ik heb sinds een jaar een abonnement met 1000MB internet bundel bij Tele2. Nu zit ik iedere maand over mijn bundel heen, iets waar ik eerder met hetzelfde aantal MB's nooit last van had. Ook nu weer geeft de Tele2 app aan dat ik voor de komende 10 dagen nog maar 60 MB over heb. Iets wat ik erg vreemd vind, omdat mijn mobiel zelf aangeeft dat ik sinds 29 september nog maar 850 MB's heb gebruikt. Hoe kan dit?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Eline,

je inmiddels bent omgezet op ons 4G netwerk. Het klinkt namelijk precies als een dergelijke situatie.

Zoals je vast en zeker al wist kan je met 4G gebruik maken van hogere internetsnelheden dan bij 3G. Dit betekent niet dat je automatisch meer data verbruikt. De Consumentenbond heeft hier een mooi stuk over geschreven op hun website. Hieronder een stukje van de website van de Consumentenbond:

"Met 4G verbruik je niet per se meer data. Dat komt omdat als je bestanden downloadt of uploadt die een vaste grootte hebben; de snelheid heeft geen invloed op de hoeveelheid dataverkeer. Een hogere snelheid zorgt er alleen voor dat je minder lang hoeft te wachten. Wel is het zo dat sommige apps, zoals YouTube, bij 4G overschakelen op een hogere beeld- en geluidskwaliteit. Die extra kwaliteit kost wel extra dataverkeer."

Wees dus bewust van wat je gebruikmaakt, wij informeren op onze website ook over verstandig omgaan met data. Heb je deze pagina al gezien?

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes Maurice