Internet kosten buitenland

Hallo,

Zojuist kreeg ik een sms dat ik op mobiele data zit. Ik ben vervolgens in de app gaan kijken en hieruit blijkt dat ik voor 72 euro buiten de bundel in het buiteland op internet heb gezeten. Echter heb ik dit niet gedaan, mobiele gegevens en roaming staan altijd uit en maak ik alleen gebruik van wifi. Ik ben dan ook niet van plan om deze kosten op mij te nemen. Ik krijg geen contact met tele 2 dus dan op deze manier. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat dit bedrag niet nog verder oploopt.

Eef Hermans
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 Reacties

Reputatie 4
Nou, als je en een waarschuwings sms en in je app datakosten aantreft dan is je telefoon wel degelijk mobiele data aan het verbruiken.

Welke telefoon heb je, en in welk land was je toen je de sms ontving? Op je factuur zul je de exacte details terugvinden waar en hoeveel data tegen welke kosten zijn verbruikt.
Meestal is de boosdoener dat mensen na landing in een land hun telefoon aanzetten. Deze begint na uren geen internet connectie im het vliegtuig van alles te checken en te updaten. In landen waar internet soms 10 euro per mb kost gaat dit dus vrij snel! Nadat de sms met kosten is ontvangen gaat men naar instellingen en zet data roaming uit. De app update info is dan inmiddels al binnen en de kosten zijn al gemaakt.
Reputatie 2
Hoi Eef,

Dat is een nare verrassing! Ik kijk graag met je mee hoe dit komt. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Mark.

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Mark
Reputatie 2
Hoi Eef,

Ik heb helaas niets meer van je gehoord. Ik heb daarom dit topic gesloten. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark