beantwoord

Internet instellen uitschakelen op de Samsung A21s

  • 21 May 2021
  • 9 reacties
  • 146 x bekeken

  • Blijvertje
  • 20 reacties

Is er een stappenplan ter beschikking om mijn mobieltje zonder internet in te stellen?

Dit naar aanleiding van het overschrijden van een datalimiet.

Sinds kort heb ik een samsung A21s.

Ik wil dus geen gebruik maken van b.v. de instellingen van Samsung, Google en allerlei apps.

Is het tevens mogelijk om mijn aanmelding via de simcode uit te zetten?

Heb via de mogelijkheid: instellingen → privé gezocht, doch kon geen optie vinden.

Ik wil alleen het mobieltje gebruiken als telefoon.

In afwachting van een reactie.

icon

Beste antwoord door eric 25 May 2021, 16:31

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ga naar instellingen,netwerken en zet mobiele data uit.

Reputatie 7

Heb je nog een heel oude abonnementsvorm? Al een paar jaar is het niet mogelijk om ongepland meerkosten te maken met data, omdat internet stopt als je bundel is verbruikt.

Mocht je het toch willen blokkeren, dan kan je in de mobiele app naar: meer - instellingen - blokkeringen en daar internet op blokkeren zetten. Uiteraard is het altijd verstandig om het zowel via je abonnement als ook op je toestel te blokkeren.

Heb je nog een heel oude abonnementsvorm? Al een paar jaar is het niet mogelijk om ongepland meerkosten te maken met data, omdat internet stopt als je bundel is verbruikt.

Mocht je het toch willen blokkeren, dan kan je in de mobiele app naar: meer - instellingen - blokkeringen en daar internet op blokkeren zetten. Uiteraard is het altijd verstandig om het zowel via je abonnement als ook op je toestel te blokkeren.

Dag @pipodeclown en @eric ,

Bedankt voor jullie reactie.

Voor alle duidelijkheid: Via een voorgaande topic heb ik aangegeven dat ik een nieuw mobieltje heb moeten aanschaffen. Heb ik dus gedaan (overgang van 2G naar 4G).

Hierbij werd als abonnement aangegeven dat er 4G ingesteld is.

Klopt het dat de 4G voor een maand geld voor internet?  Helaas was ik al over deze limiet zonder te weten dat er gelijk allerlei apps geïnstalleerd worden en/of actief zijn.

Daarom heb ik daarna de toegang tot internet uitgezet.

Heeft iemand een idee om toch van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken, zonder toeten en bellen, maar relevante mogelijkheden in te stellen zonder een limiet te overschrijden?

Normaal gesproken heb ik al een abonnement lopen voor een desktop en twee tablets voor internet.

Gaarne een reactie.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Wat voor spraak en data abonnement heb je dan? Of is het een prepaid?

Reputatie 7

Je kunt in de telefoon instellen dat apps alleen via WiFi updates krijgen, zodat je de internet bundel voor echt internet verbruik kan gebruiken. Je kunt ook beter WiFi assistentie uitzetten en als je een iPhone hebt, ook iCloud Drive backup over mobiel internet bij een Android telefoon zal er iets vergelijkbaars zijn voor backups naar Google. Als je een recent abonnement hebt, dan klopt het dat je 1x per maand een databundel krijgt toegewezen. Deze stopt aan het einde van de bundel, zodat je geen extra kosten maakt. Bij prepaid werkt dit uiteraard anders, daar kan je een bundel aanschaffen en daarna wel extra kosten maken, tenzij je zelf internet uit zet.

Dag @eric  en @pipodeclown ,

Bedankt voor jullie reacties.

In de eerste plaats was ik "verplicht” om een nieuw mobieltje aan te schaffen. Aangezien het abonnement afgesloten zou worden.

Ik had dus al een mobiel abonnement lopen.

Dit i.v.m. de overgang van 2G naar 4G snelheid.

Na het activeren werden er gelijk apps vanuit internet geïnstalleerd en geupdated.

Hierdoor werd mijn limiet direct (2G) verbruikt en overschreden.

Ik had verwacht dat na de aanmeldingsprocedure aangegeven werd dat dit standaard ingesteld is en direct gebruik maakt van mijn limiet.

Inmiddels heb ik wifi actief ingesteld.

Klopt het dat ik bepaalde apps toch kan aanzetten, zonder over het limiet heen te gaan?

B.v. outlook (hotmail.nl) en het overzicht om mijn dataverbruik in te zien t.a.v. alleen het mobieltje?

Ik maak gebruik van tele2 internet met telefoon.

Hierbij zijn een desktop en 2 tablets gekoppeld.

Gaarne een reactie.

 

Reputatie 7
Badge +12

Een smartphone verbruikt nu eenmaal internet data, via mobiel of wifi omzichzelf te updaten en ook om je email of apps te laten functioneren.

Ik weet dus niet wat je precies wilt bereiken. Een smartphone kun je niet per app mobiele of wifi data laten gebruiken, het is dus alles of niks. Als je een heel oud abonnement hebt, zonder mobiele data, is het misschien een idee om te verlengen naar een abonnementsvorm met een mobiel data abonnement. Anders blijft het de tips van @pipodeclown volgen en de smartphone mobiele data uitzetten en eventuele wifi assist systemen blokkeren. Dan werkt je smartphone binnenshuis voor wifi data en bellen. Buitenshuis kun je dan nog bellen en gebelt worden.

Dag @eric ,

Bedankt voor je reactie.

Ik had al begrepen dat apps via internet lopen.

Is het mogelijk om zonder app via een schuifje in te zien wat mijn verbruik is geweest (limiet 2G)?

Dus een instelling op mijn mobieltje vanuit de Tele2 abonnement?

Reputatie 7
Badge +12

Op je telefoon is inderdaad te zien welke app hoeveel data heeft gebruikt. Raadpleeg even de gebruiksaanwijzing van jouw toestel. (Of check even via Google).