beantwoord

Internet in Sint Maarten

Hallo,

Momenteel zit ik voor 4 maanden op Sint Maarten voor mijn stage. Het eiland bestaat uit het Nederlandse en het Franse deel. Het Franse deel van het eiland valt nog onder de eu, Nederlands deel niet. Nu is het dus zo dat in het Franse deel gebruik kan worden gemaakt van de internet en bel bundel. Helaas geeft tele 2 steeds aan dat ik me bevind in Jamaica of Guadaloupe. Nu kan ik dus geen gebruik maken van mijn huidige bundel. Is hier een oplossing voor? Kan iemand mij helpen?

icon Beste antwoord door simnlru 3 maart 2018, 08:32

Patrickevers schreef:

eric schreef:

Je zult dan wel op een Franse operator moeten aanmelden. Al je ontvangst hebt van een ander netwerk/land dan gaat het alsnog niet werken. Op welk netwerk naam meldt je je aan? En welke ziet je telefoon nog meer?

F-orange en digicell f. Dit zijn beide franse providers. Dit zijn de enige twee die mijn telefoon herkent

En kan je daar niet handmatig op roamen?

Btw heb je al geprobeerd om het simkaart toolkit te gebruiken? soms moet je met het zweedse "adres" aanmelden, tegenwoordig staat het automatisch op Tele2 Nederland (dus op Automatisch) maar soms werkt dit dus niet in alle landen dus is kan je proberen wat ik hier onder heb beschreven (dit werkt in de meeste gevallen) :

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Handmatige SIM selectie” aanklikken
> Selecteer "In het Buitenland

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM

Probeer dan nog eens handmatig te verbinden op een netwerk of automatisch als dat al in eerste instantie lukt (in je normale instelling natuurlijk) .

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zult dan wel op een Franse operator moeten aanmelden. Al je ontvangst hebt van een ander netwerk/land dan gaat het alsnog niet werken. Op welk netwerk naam meldt je je aan? En welke ziet je telefoon nog meer?
eric schreef:

F-orange en digicell f. Dit zijn beide franse providers. Dit zijn de enige twee die mijn telefoon herkent
Reputatie 5
Badge
Patrickevers schreef:

eric schreef:

En kan je daar niet handmatig op roamen?

Btw heb je al geprobeerd om het simkaart toolkit te gebruiken? soms moet je met het zweedse "adres" aanmelden, tegenwoordig staat het automatisch op Tele2 Nederland (dus op Automatisch) maar soms werkt dit dus niet in alle landen dus is kan je proberen wat ik hier onder heb beschreven (dit werkt in de meeste gevallen) :

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM

Probeer dan nog eens handmatig te verbinden op een netwerk of automatisch als dat al in eerste instantie lukt (in je normale instelling natuurlijk) .
Reputatie 5
Badge
Is het nog gelukt @Patrickevers ?