Internet in het Buitenland

• 30 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 219 x bekeken

Beste,

Ik bevind mij momenteel in Mellilia(Spanje), als het goed is zou mijn EU internetbundel hier moeten werken.
Toen ik zojuist in de app keek zag ik dat ik met bijna 30 euro buiten mijn bundel gegaan.
Ik heb in mijn bundel het volgende:
Unlimited Data/Bel/Sms NL
9000 MB EU

Mijn vraag luidt als volgt:
Kan ik de kosten verhalen op Tele2, aangezien mijn bundel in Spanje zou moeten werken?

Ik hoor graag van u.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je aan een spaans netwerk bent gekoppeld gaan de kosten uit je NL bundel. Als je op de grens Spanje/Marokko staat zou het ook kunnen dat je telefoon een sterker Marokaans netwerk ziet en daarmee verbind. Dat gaat dus niet uit je NL bundel. In een grensstreek kun je dus beter zorgen dat je telefoon vast blijft zitten aan een bepaald netwerk door onder instellingen 'handmatig netwerk' te selecteren.
Reputatie 7
Badge +2
Het is wel zo dat jij een sms bevestiging moet sturen om data te gebruiken in een netwerk buiten de EU, je moet of een bundel kopen of een sms met een maximale tegoed sturen om dan pas te kunnen internetten.

Heb je dat gedaan ?

Info:

Internetten buiten de EU
Zodra je in een land bent buiten de EU schakelen we je internet automatisch uit. Zo voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Zoals je gewend bent, ontvang je een SMS van ons als je in een ander land bent. In deze SMS benoemen we wat opties, namelijk:

Je laat je internet uitstaan
Je activeert een voordelige bundel die bij die zone hoort
Je stelt via een SMS een maximum bedrag in voor de kosten die je buiten je bundel mag maken.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/
Reputatie 6
Badge
hoi Marghich,

Welkom op het forum van Tele2,

Als je factuur is opgemaakt kunnen we precies zien wat er nu is gebeurd, dat zal rond de 15e zijn.
Op dit moment heb ik er geen inzage in

Groet,

Arjan