Internet in buitenland werkt niet

  • 16 February 2021
  • 16 reacties
  • 2284 x bekeken

Ik gebruik op het moment een Samsung Galaxy s10

Mijn mobiel internet werkt niet in Australië. ik heb de APN al nagekeken, dit klopt allemaal.

Mijn telefoon verbind automatisch met het Vodafone netwerk, dit lijkt volgens de app niet de juiste te zijn voor 3g of 4g internet. als ik vervolgens handmatig probeer te verbinden met een van de andere netwerken die in de app worden aangegeven krijg ik de foutmelding: Uw SIM-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe.

 

Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7

Heb je wel een databundel voor Australië gekocht? Kan je wel bellen?

Hi,

Ik heb nog geen data bundel gekocht voor de groene zone. in de app staat dat ik die optie pas krijg zodra ik in het betreffende land ben. wat ik dus wel al ben. Ik heb ook nooit de “welkom in Australië” sms gehad.

 

Bellen werkt wel normaal.
Ik heb alle opties die in andere forum topics naar voren komen al geprobeerd.

 

 

Reputatie 7

Ervaar je dat in verschillende plaatsen? Heb je roaming aan staan? Staat internet in het buitenland aan in Mijn Tele2? Staat de instelling in het sim menu soms op binnenland? Je kunt ook kijken in de app of je al EUR 10 aan data (ongemerkt) hebt verbruikt, dan wordt je data afgesloten om hoge kosten te voorkomen. Je zou dan wel een bundel moeten kunnen kopen. 

Data in andere EU landen doet het prima. ik heb nog niet de kans gehad om dit in andere landen buiten de EU te proberen.
Roaming staat aan.
Internet in het buitenland staat aan in in Mijn Tele2.
Instellingen in het SIM-menu zijn oke
Ook heb ik nog geen data in dit land verbruikt volgens de app.

 

Helaas is bellen met de klantenservice ook niet echt een optie voor mij vanaf hier.

 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je toevallig een nieuw abonnement met een nieuw nummer? Dan zijn er totdat er 2 facturen zijn betaald soms roaming restrictions.

ook dit is niet het geval.

 

Ik kan op mijn telefoon alleen het sim-kaartbeheer menu vinden, de sim-toolkit menu kan ik niet vinden. De lijst met apps in het instellingen menu bevat wel een SIM-toolkit app maar deze is niet terug te vinden via de app launcher.

Het sim-kaartbeheer menu heeft geen optie om te switchen tussen binnen en buitenland.

Kan het hier mee te maken hebben?

Reputatie 7

Je zegt dat het Vodafone netwerk volgens de app niet de juiste is voor data gebruik. Hoe blijkt dat uit de app?

Er is een kleine kans dat er nog een blokkade aan staat bij Tele2 die je als gebruiker niet ziet. Alleen de klantenservice kan dit nakijken. Je kunt tijdens openingstijden de chatbot op de website vragen een medewerker te spreken.

 

Beidde andere netwerken staan in de lijst als ik handmatig een Netwerkoperator probeer te kiezen, helaas krijg ik dus de eerder genoemde foutmelding als ik probeer te verbinden met deze netwerken.

 

 

Reputatie 7

Open deur: Heb je je toestel al eens uit en weer aan gezet in Australië? En ervaar je het op verschillende plaatsen in Australië? Wat voor toestel gebruik je? En hoe oud is je simkaart ongeveer?

Ik heb al geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten.

verschillende plaatsen heb ik nog niet kunnen proberen, alle 3 de netwerken lijken goed bereik te hebben.

Ik heb een in Nederland aangeschafte Samsung galaxy S10.

De simkaart is niet meer dan een jaar oud.

 

ik ben bang dat er niks anders op zit en te bellen naar de klantenservice en de 1,27 per minuut maar te accepteren die dat mij gaat kosten, hopelijk sta ik niet te lang in de wachtrij.

Reputatie 7
Badge +12

Gebruik de webchat op hun website. Type 'medewerker spreken'.

Helaas lijkt de chatbot niet veel meer te kunnen dan het telefoon nummer van de klantenservice naar mij sturen.

 

Reputatie 7

Zoals Eric en ik aangaven kan je de chatbot vragen een medewerker te spreken, maar dat kan natuurlijk alleen tijdens de openingstijden van de klantenservice.

Ik heb vandaag weer een poging gedaan de klantenservice te bereiken via de chat. Tijdens Nederlandse kantoor uren. Helaas lijkt de optie uit de chat te zijn gehaald om direct met een medewerker te chatten.

 

Reputatie 7

Mogelijk dat het wordt uitgeschakeld als de telefonische klantenservice erg druk is.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @markvanv95,

Welkom op de Community! Ik ga je helpen met jouw internet in Australie.

Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en ik zie geen blokkades staan! Het lijkt erop dat je een nieuwe simkaart nodig hebt. Deze sturen we op naar jouw woonadres in Nederland, dit doen we als je weer in het land bent. De kosten voor de bundel gaan we uiteraard vergoeden! De chatbot kan je doorverbinden met een medewerker via deze link: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel. De chatbot kan je niet doorverbinden als je bent ingelogd op jouw Mijn Tele2 omgeving.

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!