beantwoord

Internet gebruik na een maand gratis internet!

Heb gebruikt gemaakt zoals vele anderen bij Tele2 van een maand gratis internet. Mijn abonnement is 100 sms en of 100 bel minuten, zonder internet!. Nu heb ik mijn instelling van mijn mobiel gewijzigd zodat ik niet meer op internet kan met Tele2. De roaming staat uit, gegevenstoegang via mobielnetwerk is uit gevinkt en namen toegangspunten Tele2 zijn verwijderd. Toch sta ik 5 dagen na het einde van een maand gratis internetten op ruim €5,00! Hoe kan dat en mag dat zomaar? Het zou gratis zijn voor een maand! Wat kan ik doen om de kosten niet hoger te laten oplopen?

icon Beste antwoord door eric 14 januari 2016, 09:15

Zoals zo vaak verleiden bedrijven je met het gratis proberen van een dienst en omdat je dan "verslaafd" raakt blijf je het daarna verbruiken. Denk aan proefabonnementen op een krant, sportschool etc.
Als je het na de proefperiode niet meer wilt betalen, dan moet je het niet blijven gebruiken. In dit specifieke geval moet je dus zorgen dat alles weer terug komt te staan hoe het stond.Het lijkt me dat de stappen die jij hebt gezet dit wel zouden moeten doen. Als je telefoon nog steeds mobiele data verbruikt, kijk dan even op je telefoon welke APP die data verbruikt. De consumentenbond heeft per besturingsysteem beschreven hoe je dat kunt opzoeken.
http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/#item2

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zoals zo vaak verleiden bedrijven je met het gratis proberen van een dienst en omdat je dan "verslaafd" raakt blijf je het daarna verbruiken. Denk aan proefabonnementen op een krant, sportschool etc.
Als je het na de proefperiode niet meer wilt betalen, dan moet je het niet blijven gebruiken. In dit specifieke geval moet je dus zorgen dat alles weer terug komt te staan hoe het stond.Het lijkt me dat de stappen die jij hebt gezet dit wel zouden moeten doen. Als je telefoon nog steeds mobiele data verbruikt, kijk dan even op je telefoon welke APP die data verbruikt. De consumentenbond heeft per besturingsysteem beschreven hoe je dat kunt opzoeken.
http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/#item2
Bedankt Eric,
.
Heb die link gebruikt, alle data tips gelezen en zo ben ik nog meer te weten gekomen over de instellingen op mijn mobiel.
Heb data gebruik op de achtergrond uitgezet, mobiele gegevens uitgeschakeld. Alle apps bij, instellingen> gegevensgebruik nagekeken. Nu gebruik ik alleen Wifi, zoals ik voor het gratis internet gebruik ook gewend was. Het data gebruik is nu al sinds vanmorgen gelijk gebleven. Dat bespaart me veel.
Ben het helemaal met je eens dan men met gratis internet mensen verslaafd wil maken. In mijn geval pakte het echter anders uit! De irritatie dat ik met mijn abonnement van 100 sms en of 100 bel minuten, zonder internet toch ongevraagd internet gebruik gaat me net iets te ver. Toch jammer. Heb namelijk bijna 14 jaar gebruik gemaakt van Tele2.