Internet buitenland slecht

• 10 februari 2017
  • 10 reacties
  • 690 x bekeken

Daar ik geregeld in Duitsland en Engeland bivakkeer ben ik blij met de 1gb bundels, maar de verbinding is sinds de 3G-blokkering een drama. Mijn instellingen zijn niet gewijzigd. Ik overweeg nu over te stappen naar Vodafone Red, omdat ik voor dezelfde kosten 25Gb koop en de verbindingen stukken beter zijn over de grens.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Inderdaad! Ondermaats!
Reputatie 7
Badge +4
Vanaf 15 juni 2017 zullen alle abonnementen van alle providers hun NL bundels in heel de EU geldig moeten laten zijn. Dan hoef je dus geen losse buitenland bundels meer te kopen. De abonnementen die providers verkopen met nu al EU gebruik zijn vaak hoger geprijsd. Dan betaal je dus na 15 juni gewoon teveel. Bijvoorbeeld, het abonnement van 25GB kost bij Vodafone nu 66 euro ten opzichte van 35 euro bij Tele2. Na 15 juni is het functioneel hetzelfde 🙂
Daar heb ik nu geen internet voor, en betaal nu met bundels erbij (8GB Nederland en 3GB buitenland) net zoveel als 25GB bij Vodafone. En de dekking van Vodafone is uitgebreider door eigen netwerken in het buitenland.
Als de dekking nu in het buitenland slecht is bij Tele2 hoe kan het dan doordat providers door een wetsgeving hun NL bundels in EU geldig moeten laten zijn na15 Juni de kwaliteit en de dekking functioneel hetzelfde zal zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Dat klopt Ugly bear, als je nu 3 x GB in het buitenland verbruikt, dan ben je bij Tele2 30 euro kwijt. Maar na 15 juni zijn alle NL bundels van alle providers ook in het buitenland te gebruiken. Die 8 GB dus zonder extra kosten.
Kun je op een sim van Tele2 niet gewoon handmatig het Vodafone netwerk selecteren?
Kan dat in Nederland ook Eric? Ik merk nl. de laatste tijd dat in Heerlen de dekking enorm achteruit is gegaan .Was super in het begin maar laat sinds enkele weken veel te wensen over.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt in NL wel het T-Mobile netwerk selecteren. Als 4G dekking verminderd verdwijnt is dat wel raar. Je ziet op 4gmasten.nl dat ze alleen maar bijbouwen, niet dat ze masten weghalen..
Handmatig selecteren van een provider in het buitenland lukt alleen als ik een lijst zou hebben van netwerken waar Tele2 mee samenwerkt. Automatisch geselecteerde providers zijn degenen die het "altijd" zouden moeten doen. Helaas is het in de rest van Europa nog geen standaard dat ze opereren op 4g.
Ik beweer ook nergens dat er masten zijn weggehaald .Was vanmiddag even in de Tele2 winkel en de medewerker daar vertelde me ook dat er opvallend veel klachten waren over slechte dekking de laatste weken. Het is mijn reserve abo dan wel maar toch. Ik was van plan over paar maanden mijn ander abo op te zeggen en het abo van Tele2 uit te breiden. Ik wacht er nog even mee........
Weer even on-topic, het is te hopen dat je als Tele2 klant in ieder geval binnen de EU na 15 juni volledig gebruik kunt maken van 4G roaming zonder beperkingen. Zoals het nu gaat is de kwaliteit bij roaming in buurlanden ronduit slecht. 10 euro voor 1 GB leek een deal, maar als je er amper fatsoenlijk gebruik van kan maken is het meer window dressing.