Info

Mobiel internet in het buitenland

  • 23 July 2020
  • 6 reacties
  • 1989 x bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Yes, vakantie! Je stapt op het vliegtuig want je gaat lekker op reis. Harde vakantie chillings in het buitenland of een business trip voor je werk. Altijd leuk die andere omgeving, lekker eten en nieuwe avonturen. Natuurlijk neem je jouw mobieltje mee want je wilt goed bereikbaar zijn. In dit topic leggen we je alles uit over mobiel internet in het buitenland. Zo kom jij niet voor verrassingen te staan als je bent geland en kan jij je helemaal focussen op je reis. Bon voyage!

 

Mobiel Internet in het buitenland

Voor het internetten in het buitenland maken we onderscheid tussen binnen en buiten de EU. Je internetbundel, ook wel databundel genoemd, is geldig in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Buiten de EU geldt dat je extra betaalt om te internetten. Je kunt voor de meeste landen een voordelig internetbundel buiten de EU kopen. Of je betaalt per MB. Bij aankomst in in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons. We vertellen je meer over het gebruik van internet binnen de EU en buiten de EU hieronder.

 

Internetten binnen de EU

Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je internetbundel/databundel geldig is in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Bekijk alle landen die binnen je EU-bundel vallen.

 

Fair Use Policy
Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in onze voorwaarden. Met Fair Use Policy voorkomen we overbelasting van het netwerk, misbruik en overlast voor andere gebruikers. Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

 

Unlimited Data: Je kunt maximaal 15GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,0042 per MB

20GB Data: Je kunt maximaal 15GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,0042 per MB voor de resterende GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten

10GB Data of minder: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten.

 

Telefooninstellingen en netwerk in het buitenland

Om te internetten is het belangrijk dat roaming aan staat op je telefoon. Toestelhulp kan je helpen bij het aanpassen van je internetinstellingen. Voor elk type telefoon. Controleer de volgende punten:

  • Staat bij mobiele netwerken (instellingen), internet.tele2.nl als toegangspunt (APN) ingesteld?
  • Heb je data roaming geselecteerd?

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt in het buitenland dus meestal gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk. Wel bieden wij 4G aan op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.

 

Ik heb een slechte internetverbinding in het buitenland. 

Het is natuurlijk noodzakelijk dat je ook in het buitenland goed bereikbaar bent! Laten we als eerst kijken naar de instellingen van het toestel. Het is van belang dat je in dit geval jouw toestel herstart. Hierna raad ik je aan om te controleren of ‘dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan staan. Check ook de functies 'niet storen' en de 'vliegtuigmodus'. Deze horen uit te staan! Indien het niet ligt aan de instellingen, kijken we verder.  

 

Je kunt nu proberen om verbinding te maken met een andere provider. Op onze website hebben we een mooi overzicht per land, check het hier

 

Hoe selecteer ik een ander netwerk in het buitenland? 

Is zo gefixt! Zo kies jij handmatig een netwerk uit:  

Android  

- Ga naar Menu -> Instellingen -> Meer instellingen/Verbindingen -> Netwerkoperators -> Netwerken zoeken.  

- Je toestel gaat nu zoeken naar beschikbare netwerken, wacht even af tot alles geladen is.  

- Selecteer het netwerk dat jij wilt gebruiken (kies er wel een uit die ondersteund wordt op de pagina waar wij net op zaten).  

- Vanaf dit moment zijn je instellingen ook gelijk aangepast naar handmatig zoeken. Mocht jij later naar Nederland of een ander land reizen, kan je dit het beste weer aanzetten.  

 

iOS (iPhone)  

- Ga naar Instellingen -> Aanbieder.  

- Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.  

- Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk.   

 

Heb je vragen hierover of heb je support nodig? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan helpt de Community jou verder! 

 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Via jullie link: https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Zie ik het volgende in Frankrijk. Betekent dit dat jullie 4g aanbieden of mis ik de kleine letters?

Bouygues   ook 4G!
Reputatie 6
Badge +2

Hi @crazyturtel ,
 Welkom op de Community! 
Dat is scherp, goed gezien van je. Ik heb het gelijk voor je gecheckt! Wij gaan onze Tele2 klanten 4G roaming aanbieden in Europa via het mobiele netwerk van T-Mobile en zijn al enige tijd bezig met de voorbereidingen. We hebben veel Tele2 klanten dus dit gebeurt stapsgewijs want we vinden het belangrijk dat dit voor iedere klant een goede ervaring is.

Die link verwijst naar een nieuwe pagina op onze website. Daar staat namelijk de informatie voor klanten die sinds 6 mei lid zijn geworden van de Tele2 familie die al gebruik kunnen maken van 4G roaming via het mobiele netwerk van T-Mobile. Je wordt persoonlijk geinformeerd als het bij jou ook zover is! De link die er nu staat is niet juist. Deze pas ik aan zodat er geen verwarring ontstaat in dit topic. Bedankt voor het doorgeven!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje,
 De Community staat altijd voor je klaar! :muscle:

Waar je mij mee zou kunnen helpen is het migreren te regelen voor bestaande klanten. Ik heb n.a.v. jouw bericht de telefoon klantenservice gebeld met de vraag of ik gemigreerd kan worden. Dit omdat ik nu in het buitenland ben. Het antwoord was dat dit niet kan en ook niet gaat gebeuren. Als ik dit wil moet ik eerst opzeggen en nieuw lid worden. Wat een slechte service terwijl ik al enige tijd klant ben… kan jij wellicht mijn ervaring verbeteren en mij over de streep trekken om wel bij Tele2 te blijven ?

Reputatie 7

Met honderdduizenden klanten zou het forum vol komen te staan met deze verzoeken. Allereerst dient er een goed migratie proces te worden opgetuigd en vervolgens kunnen in batches de klanten  worden gemigreerd. Het is niet dat iemand handmatig even een vinkje zet op je klantenkaart.

Met honderdduizenden klanten zou het forum vol komen te staan met deze verzoeken. Allereerst dient er een goed migratie proces te worden opgetuigd en vervolgens kunnen in batches de klanten  worden gemigreerd. Het is niet dat iemand handmatig even een vinkje zet op je klantenkaart.


Laat Tele2 transparant zijn en laat ze maar vertellen wat er moet gebeuren. Ik heb ccna 1, 2 en 3 en ben netwerkbeheerder bij een van de grootste datacenters in Nederland. Je kan mij niet vertellen dat dit Tele2 ontzettend veel geldt gaat kosten waardoor ze het niet willen. De dame aan de telefoon zei vanmiddag dat oude klanten NIET overkunnen en deze eerst moeten opzeggen en opnieuw lid moeten worden.

 

Dus Tele2 wees transparant en vertel nu eens wat er echt aan de hand is.

Reputatie 7

Met honderdduizenden klanten zou het forum vol komen te staan met deze verzoeken. Allereerst dient er een goed migratie proces te worden opgetuigd en vervolgens kunnen in batches de klanten  worden gemigreerd. Het is niet dat iemand handmatig even een vinkje zet op je klantenkaart.


Laat Tele2 transparant zijn en laat ze maar vertellen wat er moet gebeuren. Ik heb ccna 1, 2 en 3 en ben netwerkbeheerder bij een van de grootste datacenters in Nederland. Je kan mij niet vertellen dat dit Tele2 ontzettend veel geldt gaat kosten waardoor ze het niet willen. De dame aan de telefoon zei vanmiddag dat oude klanten NIET overkunnen en deze eerst moeten opzeggen en opnieuw lid moeten worden.

 

Dus Tele2 wees transparant en vertel nu eens wat er echt aan de hand is.

Wat die medewerker van de klantenservice aangaf geldt alleen als je z.s.m. in het nieuwe systeem wilt terechtkomen. Je kunt niet zelf kiezen of je eigen migratie termijn beïnvloeden. Nieuwe klanten komen al in het nieuwe systeem terecht, zoals Cas ook aangaf. Er zitten heel veel klanten in het bestaande systeem met allemaal soorten abonnementen met verschillende status (met/zonder toestel, korting, verschillende looptijden, reeds opgezegd, etc, etc.) en dan wil je ook nog dat facturatie, meten van verbruik, verlengingen, opzegging en alle andere mogelijkheden blijven werken. Dat is meer dan even statische informatie overzetten. Dat vereist de voorbereidingen waarover Cas het had. Misschien kan Tele2 een verwachting uitspreken over de planning, maar enige zekerheid is er pas als zeker is dat de migratie voor alle klanten vlekkeloos kan verlopen.