Sticky

[info] Hoe werkt nummerbehoud?

  • 19 juni 2020
  • 0 reacties
  • 113 x bekeken

Reputatie 4
Badge

Een nieuw abonnement bij Tele2. Je heb de juiste keuze gemaakt en je bent er helemaal klaar voor! Wanneer je overstapt en voor een abonnement met telefoon of een Sim Only abonnement bij Tele2 kiest, kun je ook kiezen voor nummerbehoud. Wij zorgen dan dat de rest geregeld wordt. Maar hoe werkt dat dan precies?

Nummerbehoud aanvragen kost je helemaal niets. Wanneer je in het bestelproces zit, kun je dit als optie kiezen. Het enige wat we van je nodig hebben, is je huidige mobiele telefoonnummer. Je kunt dit 4 maanden voordat je huidige contract afloopt aanvragen.


Mobiele nummer validatie SMS

Om er zeker van te zijn dat het mobiele telefoonnummer van jou is, ontvang je een SMS waarin we je vragen om het nummer te verifiëren door een 5-cijferige code terug te sturen. Simple as that!


We gaan voor je aan de slag

We checken eerst bij je huidige provider of we jouw nummer kunnen overnemen. Die laat dan na ongeveer twee werkdagen aan ons weten of en wanneer we jouw nummer mogen overnemen. Mocht de nummerovername niet lukken, laten we dit natuurlijk aan je weten.


Bezorging simkaart en/of telefoon

Wanneer de nummerovername gelukt is, ontvang je (als je een abonnement met toestel hebt) een e-mail van leveringsdienst AMP om een bezorgafspraak in te plannen. 
Wanneer je dit gedaan hebt, leveren zij het pakket bij jou af. Als je alleen een Sim Only hebt besteld dan krijg je die binnen 5 werkdagen thuis bezorgd door PostNL. Mocht je willen checken wat de status is, dan kun je dit via MijnTele2 controleren.

 

 


Je aanvraag afronden

Wanneer je het pakketje ontvangen hebt, krijg je binnen twee dagen een SMS en een e-mail met daarin de datum waarop je simkaart geactiveerd wordt. Direct na de activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart. Wij regelen de opzegging van je oude abonnement, daar hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Wel zo makkelijk!

 

Activatiedatum wijzigen

Mocht je de activatiedatum nog willen wijzigen, kan dat tot uiterlijk 24 uur voor de geplande datum. Dit kun je doen via MijnTele2 of je kunt bellen met de klantenservice. Je nieuwe contract gaat in op het moment van activatie en vanaf dan betaal je de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.
 

 

Goed om te weten: de voorwaarden

Voordat je het een en ander in gang zet, is het belangrijk de voorwaarden met betrekking tot nummerbehoud goed door te lezen. Zo weet je zeker dat je probleemloos kunt overstappen. 

Je kunt nummerbehoud aanvragen wanneer:

  • Je van een andere provider komt of wanneer je prepaid klant bent bij ons
  • Je abonnement of contract bij je provider binnen 120 dagen afloopt
  • Je telefoonnummer nog minimaal één maand actief is wanneer Tele2 je contract ontvangt
  • Prepaid: je komt van Tele2 Prepaid of een andere provider, behalve van Bliep
  • Je mobiele telefoonnummer dient actief te zijn, zowel bij een abonnement als bij prepaid
  • Je, in het geval van prepaid, beltegoed hebt, zodat de sms voor de Smartvalidatie terug kan worden gestuurd

Je kan geen nummerbehoud aanvragen bij een overstap van een Tele2 abonnement naar Tele2 prepaid. Let er ook op dat een nummerportering alleen uitgevoerd kan worden op werkdagen, dus niet in het weekend.

​​​

 

Heb je vragen hierover of heb je support nodig? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan helpt de Community jou verder! 


0 reacties

Geen reactie

Reageer