Sticky

[info] 4G-Bellen met topkwaliteit

• 5 juni 2020
  • 0 reacties
  • 309 x bekeken

Reputatie 4
Badge

Wil jij bellen met topkwaliteit audio en beter bereik binnens- én buitenshuis? Stel dan 4G- bellen in op je telefoon. 

Je belt via 4G als je smartphone niet is verbonden met wifi en het ‘normale’ mobiel bellen niet mogelijk is in verband met een slecht signaal.

Wat heb ik nodig om te kunnen bellen via 4G? 

Om via VoLTE en dus via ons 4G-netwerk te bellen, heb je het volgende nodig: 

• Een geschikte telefoon die 4G bellen (VoLTE) ondersteunt, met de laatste software 
  • Een toestel dat geschikt is voor de Nederlandse markt. Als je je mobiel in het buitenland hebt gekocht, dan werkt deze functie waarschijnlijk niet 
  • Een 4G-simkaart 
  • 4G-dekking 

Wat is bellen over 4G of VoLTE? 

4G-bellen, je raadt het al, is de techniek die het mogelijk maakt om razendsnel te bellen via het 4G-netwerk. Je komt het ook wel tegen onder de naam VoLTE, wat weer staat voor Voice over LTE. 

Omdat VoLTE gebruikmaakt van het 4G-netwerk van Tele2 merk je direct een verbeterde geluidskwaliteit en duurt het in plaats van de gebruikelijke 4 tot 10 seconden maar 1 of 2 seconden voordat de telefoon over gaat. 

Kan ik blijven bellen, ook als ik even geen 4G-bereik heb? 

Jazeker. Wanneer je even geen 4G-bereik hebt val je automatisch terug op het 3G-netwerk, zonder dat je hier iets van merkt. 

Wanneer kan ik 4G-bellen? 

Wanneer je een mobiele telefoon hebt die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE), hoef je er alleen voor te zorgen dat je de laatste software op je telefoon hebt en dat je deze een keer uit en weer aan zet. Daarna is het mogelijk om via 4G over het netwerk van Tele2 te bellen. 

Gebruik je bij 4G-bellen je belminuten of je MB’s? 

Als je belt via 4G gaat dit net zoals bij het normale bellen gewoon van je belminuten af. Je hebt dus geen grotere internetbundel nodig om 4G bellen te kunnen gebruiken. 

Moet ik ‘normaal’ bellen uitzetten als ik altijd via 4G wil bellen? 

Nee, dat hoeft niet. Als je een mobiel toestel hebt dat geschikt is voor VoLTE, hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je de laatste software op je telefoon hebt. Na het updaten is het wel van belang dat je het toestel opnieuw opstart. Hierna is het mogelijk om over ons 4G-netwerk te bellen. 

Controleer of jouw telefoon (merk en model) geschikt is voor bellen via 4G bellen of wifi 

Steeds meer telefoons zijn geschikt om te bellen via 4G en wifi. Daarvoor: 

• Moeten telefoonfabrikanten een software-update uitvoeren. Veel nieuwe telefoons ondersteunen deze mogelijkheid. Of de jouwe het ook kan? Dat check je in het instellingenmenu van je telefoon. Ga in het instellingenmenu naar 'Mobiel netwerk'. Als je daar 'Bellen via WiFi' of 'Bellen via 4G' ziet (of een soortgelijke naam), dan ondersteunt je telefoon deze mogelijkheid.
  • Is je toestel geschikt voor de Nederlandse markt. Als je je mobiel hebt gekocht in het buitenland, dan werkt 4G bellen waarschijnlijk niet 
  • Is het belangrijk dat jij de laatste software op je telefoon hebt staan. Toestelhulp helpt je stap voor stap om een software-update te doen. Check hier het topic over onze handige toestelhulp

Wat is het verschil tussen 4G-bellen en wifi bellen? 

4G bellen (of VoLTE) is mobiel bellen, maar dan via 4G. Dit zorgt voor beter bereik, een snellere verbinding en optimale geluidskwaliteit van je gesprekken. Maar soms is er binnenshuis geen goed bereik, bijvoorbeeld omdat de huizen of kantoren goed geïsoleerd zijn. Ook daar hebben we iets voor: wifi bellen. Wifi bellen houdt in dat je gebruik maakt van een wifi-netwerk om verbinding te maken, in plaats van een 4G-netwerk. 

Heb je vragen hierover of heb je support nodig? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan helpt de Community jou verder! 

0 reacties

Geen reactie

Reageer