beantwoord

Inflatie correctie.

Reputatie 5
Badge
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/#faq-hoe-berekent-tele2-de-inflatiecorrectie

Ik zag dit vandaag voorbij komen in de mail, sinds wanneer doet Tele2 dit? Voor vaste lijn/internet ben ik dit wel gewend om te zien maar niet voor mobiele telefonie..

Dus het kan zo zijn dat je meer moet betalen als ik het goed begrijp.
icon

Beste antwoord door pipodeclown 30 mei 2018, 20:57

Het staat in artikel 4.6.5 van de algemene voorwaarden per 21 november 2017. Ik neem maar aan dat het in de voorwaarden die golden op moment van afsluiten van het abonnement ook heeft gestaan. Telfort indexeert al jaren, dus het is niet helemaal ongebruikelijk
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja, 1.4% staat er. Zonder recht op ontbinding. Maar als het voor de vaste lijn mag, dan mag het waarschijnlijk voor een mobiel abonnement ook.
Reputatie 5
Badge
Ja, 1.4% staat er. Zonder recht op ontbinding. Maar als het voor de vaste lijn mag, dan mag het waarschijnlijk voor een mobiel abonnement ook.

Alleen maak ik dit voor het eerst mee, wel vreemd.. maar dan spreek ik voor mijzelf. Weet niet hoe jij daar over denkt? Bij andere providers wordt dit ook niet gedaan...
Reputatie 7
Badge +4
Zal wel in de algemene voorwaarden staan, maar worden wel rare bedragen per maand. I.p.v. 25 euro dan 25,35 euro. Dit omdat mijn unlimited abonnement van voor 2018 is.
Is in iedergeval van gelimiteerd. Die 35 cent is dan het maximum omdat er geen duurdere abonnementen zijn. Veel vast internet abonnementen gaan euro's omhoog 'omdat er veel data wordt verbruikt en netwerk investeringen moeten worden gedaan'.
Reputatie 7
Badge +1
Het staat in artikel 4.6.5 van de algemene voorwaarden per 21 november 2017. Ik neem maar aan dat het in de voorwaarden die golden op moment van afsluiten van het abonnement ook heeft gestaan. Telfort indexeert al jaren, dus het is niet helemaal ongebruikelijk
Reputatie 5
Badge
Het staat in artikel 4.6.5 van de algemene voorwaarden per 21 november 2017. Ik neem maar aan dat het in de voorwaarden die golden op moment van afsluiten van het abonnement ook heeft gestaan. Telfort indexeert al jaren, dus het is niet helemaal ongebruikelijk en als je een abo hebt afgesloten voor die 21 november? Ik ben namelijk niet met die voorwaarde en akkoord gegaan.
Reputatie 7
Badge +1
Het staat in artikel 4.6.5 van de algemene voorwaarden per 21 november 2017. Ik neem maar aan dat het in de voorwaarden die golden op moment van afsluiten van het abonnement ook heeft gestaan. Telfort indexeert al jaren, dus het is niet helemaal ongebruikelijk en als je een abo hebt afgesloten voor die 21 november? Ik ben namelijk niet met die voorwaarde en akkoord gegaan.

Die kan ik op de site niet vinden.
Reputatie 7
Badge +4
Die heb je gehad toen je het abonnement afsloot. Altans, daar moet je voor tekenen dat je het gehad, gelezen (doet iemand dat wel eens) en akkoord bent.
Reputatie 5
Badge
Die heb je gehad toen je het abonnement afsloot. Altans, daar moet je voor tekenen dat je het gehad, gelezen (doet iemand dat wel eens) en akkoord bent.
Stond er toen niet bij, in iedergeval kan het met niet herinneren.. zal het even opzoeken.
Reputatie 7
Badge +4
mm... er staat een link bij naar de oude voorwaarden. Deze is voor abonnementen vanaf 3 november 2016. Toen was het alleen artikel 7.4
https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/07/Tele2-Algemene-en-Aanvullende-voorwaarden-Mobiele-diensten-november-2016.pdf

Ook in voorwaarden van april 2016-november 2016 (artikel 7.4)
https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/03/Algemene-en-Aanvullende-voorwaarden-Tele2-Product-april-2016.pdf

En zelfs in september 2014 - april 2016 (artikel 7.4)
https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2015/11/Algemene-voorwaarden-september-2014.pdf

Het is alleen voor het eerst dat ze het toepassen..
jammer, tijd om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon weer even vergelijken. Als je al een "oud" abonnement hebt zijn de prijzen wel gedaald of kriig je meer gb's voor hetzelfde geld. Check eens www.tele2.nl/verlengen
Reputatie 5
Badge
Iemand van Tele2 die dit kan verklaren?
Reputatie 7
Badge +1
Wat kan verklaren?
Reputatie 5
Badge
Wat kan verklaren?

Waarom er dit keer wel correctie/inflatie wordt toegepast.
Reputatie 7
Badge +4
Tjs, eerdere jaren hebben ze dit voordeel voor zichzelf dus weggegeven. Misschien is dit de voorbode van als er weer maar 3 operators in Nederland zijn. The only way is up.
Reputatie 7
Badge +1
Kunnen allerlei redenen zijn. Misschien waren de (oude) systemen voorheen niet geschikt en het nieuwe systeem nu wel. Misschien was de inflatie enkele jaren geleden te laag tijdens de economische crisis. Databundels zijn ook recent ineens duurder geworden dus dat inflatie nu doorberekend wordt, is geheel in lijn met de prijsstijging. Misschien wederom iets klaarmaken voor de samenvoeging met T-Mobile?
Reputatie 6
Badge
Wettelijk gezien mogen we deze toepassen, dit hebben we jarenlang niet toegepast,
Nu is er gekozen om het wel te doen

Groet,

Arjan