beantwoord

Incassobureau voor betaalde feb rekening

• 7 april 2017
  • 42 reacties
  • 1508 x bekeken

Reputatie 1
Eerst al een blokkade die niet goed liep gehad in februari. De blokkade verliep raar. En na mijn betaling - op je mobiele site zie je niet dat er een achterstand is- was de deblokkade alles behalve vlekkeloos. Maar gezien 'Murphy's law' ging ik er van uit dat dit een kwestie was die ongelukkig was en verkeerd was afgesloten. Maar wat scherst mijn verbazing.... ik krijg nu een incassobureau via de mail voor deze rekening terwijl ik gewoon weer gebruik mask van mijn telefoon en gewoon betaal??!!!
Wat is dit?? Willen jullie dit AUB met zeer grote spoed recht zetten? Ik krijg nu toch wel een beetje de kriebels hiervan. Wanneer dit zo blijft dan laat ik de Opta hier naar kijken.
icon

Beste antwoord door Raaf12 7 april 2017, 23:43

Incasso bureau's hebben ook geen wettelijke status. Daarvoor zijn deurwaarders. Incassobureau's leven van de ongewenste kriebels 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Overigens stond er bij mij ineens ook iets open in december ? Wel heel toevallig tele2.
Oh ja en ik heb ook al 3 x betaalbewijzen gestuurd maar ze blijven maar met wat nieuws komen?
Reputatie 7
Badge +5
Was het wel een mail van Bos en niet "gewoon" een betaal verzoek van Tele2 met SMS over de niet betaalde factuur van maart ?
Reputatie 1
Het is echt een brief van Bos incasso over februari 2017. Incl. 40 euro incassokosten.
Reputatie 1
Hi dutchdebs,

Ik zou je dan willen vragen een betalingsbewijs toe te sturen naar BOS Incasso.
Dit kan je via het contactformulier doen op hun website.

Groetjes,

Hinke
Ja daar gaan we dus. Ik moet nu aan het werk voor jullie administratie??????? Is dat niet de omgekeerde wereld. Jullie zijn opdrachtgever en inkoper van de dienst bij Bos. Jullie hebben gewoon de mogelijkheden dit recht te zetten. Jullie zijn klant van hen met een grote concessie, waarom moet er bij fouten van jullie kant de partij die hier geen schuld aan heeft aan het werk?
Reputatie 1
Bos incasso heeft niets te willen. Jullie zijn een grote klant. Iedere opdrachtgever kan heel erg eenvoudig zijn opdracht annuleren. Dit is puur een gemakszaak van jullie kant.
Ik heb een contract met jullie en niet met Bos incasso, jullie hebben een contract met Bos afgesloren. Ik heb van rechtswege ook geen enkele verbintenis met Bos.

Het zou een mooie boel zijn dat een willekeurig bedrijf een factuur naar Bos zou stuten en dat ik dan vervolgens met Bos dit moet oplossen. Dit rammelt juridisch aan alle kanten.
Jullie kunnen zonder reden mijn geen betrokken partij maken bij een derden.

Ik zal ook dit voorleggen bij de Autoriteit Mededingingscommissie als klacht want deze handelingswijze is volstrekt onrechtmatig.
De nieuwe rekening heb ik zojuist overgemaakt.
Reputatie 1
Ik heb het betalingsbewijs nu vijf !!!! Keer toegezonden tot 3 keer toe bleek er een storing aan het systeem waardoor de bijlage niet geopend kon worden. Het vreemde is dat aan het begin van het topic collega's nog zeggen dat de rekening inderdaad betaald is. En nu is het ineens allrmaal ' ik kan er niets aandoen en er moet een betalingsbewijs komen'. Bos zegt dit bewijs nodig te hebben om bij jullie na te vragen of de betaling is voldaan. Iets wat jullie aan het begin van dit topic zelf aan toegeven.
Reputatie 1
Kwek heeft gelijk. Ik ga met dit verhaal naar een consumentenprogramma. Dit is belachelijk. Volgens het consumentenrecht heeft iedere factuur een wettelijke betaaltermijn van 30 dagen. Wat Tele2 doet mag wettelijk dus helemaal niet. En daar zal ik desnoods mijn rechtsbijstandsverzekering aan geven. Ook voor anderen. Dit is tegen het consumentenrecht.
Reputatie 1
dus waar moet ik nu met dat betaalbewijs heen? Bos hoeft hem niet, ze hebben er geen dossier van.
@dutchdebs, kopieër al je vragen en de reacties van dit topic en bewaar dat op je pc of smartphone. Vervolgens zou ik helemaal niets meer doen. Alles is betaald en jij kan dat bewijzen. Als ze je blokkeren, so be it. Stap je naar een andere provider. Zij veroorzaken een probleem dus zij moeten het oplossen. Als het volgens hun niet mogelijk is dat met het incassobureau te regelen zit er iets heel erg fout in hun organisatie. Niet iets voor klanten om zich druk over te maken. Alleen zorgen dat je kunt aantonen dat jij je best hebt gedaan. Dit gaat anders nog weken door en je wordt er niks wijzer van. Heel jammer van Tele2 want qua netwerk doen ze het goed alleen jammer dat hun klantenservice zo verrekte slecht is.
Reputatie 1
Ja ik zie nu dat in de app de rekening van februari online ineens als de rekening van maart staat. En de bedragen verschillen. Printscreens dus maar.
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik zie dat je geen incassodossier meer hebt, maar ik zie ook dat je dubbele betaling nog niet is geboekt op je account.
Ik zou je willen aanraden om van beide betalingen (die dus dubbel is gedaan) nog een betalingsbewijs te sturen, zodat we dit kunnen boeken op je account.

Mocht je nog ergens tegen aan lopen, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Nou en vandaag weer een brief met een factuur van 24 euro over 2 december 2016 en 5 april van 54,55???? Wat is dat nu weer???
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

De factuur van december betreft je toestelfactuur, die je elke maand ontvangt. De toestelfactuur is in december naar je toe gestuurd per mail, maar wordt verspreid over de 24 maanden. Op dit moment staat je factuur van maart nog open (in combinatie met een toestelfactuur), die je in april hebt ontvangen. Het factuurnummer is NL*******462. Deze hebben wij niet kunnen incasseren van je rekening.

Daarbij blijft nog wel de vraag: heb je al een betalingsbewijs gestuurd van je betaling van 08-04-2017? Het zou natuurlijk zonde zijn als je dubbele betaling niet met je facturen wordt verrekend ;)

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
December???? Nu??? Ik zou in plaats van die dubbele rekening eens aangeven waarom in nu een rekening van december krijg. Ja het toestel is in december verzonden en ook in December de termijn daarvoor betaald komop zeg....
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik denk dat je mij niet goed begrijpt, de toestelfactuur heeft standaard de factuurdatum december, maar wordt dus verspreid over 24 maanden. Dus als je in maart een toestelfactuur ontvangt, staat ook daar december op als factuurdatum. Nogmaals, de factuur van maart staat open, die je in april hebt ontvangen. Dit betreft je toestelfactuur en abonnementskosten van maart.

Maar ik begrijp dat je dus toch niet hebt betaald op 08-04-2017?

Groetjes,

Hinke
Hallo waarom moet de klans in godsnaam jullie puinzooi oplossen? Hier nog een boze klant die gewoon elke keer een vordering met een ander verhaal krijgt van Bos. Ben al 4 maanden bezig en tele2 liegt de hele boel bij elkaar. K zou het inderdaad juridisch gaan doen of een klacht indienen bij de geschillencomissie van telecommunicatie. Wel lekker makkelijk hoor tele2, de klanten jullie boontjes laten doppen?
Reputatie 4
Badge
@ChananjaB
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag je alsjeblieft je te richten tot je eigen topic, zo blijft het voor ons ook overzichtelijk en lopen gesprekken niet door elkaar.

Dank je wel.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik zie dat al je facturen voldaan zijn.
Heb je nog vragen voor mij? Anders ga ik deze topic sluiten.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
ACM maar een bericht verzonden. Over deze kwestie( s) Ik zie het hier te vaak gebeuren bij Tele2 en ik ben niet van plan dagen lang met Bos incasso aan de telefoon te gaan zitten.
Reputatie 6
Badge +1
Incasso bureau's hebben ook geen wettelijke status. Daarvoor zijn deurwaarders. Incassobureau's leven van de ongewenste kriebels 🙂
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Als ik het goed begrijp was je afgesloten vanwege een openstaande factuur, maar ben je uiteindelijk weer aangesloten omdat je de factuur hebt betaald? En nu ontvang je bericht van een incassobureau dat er toch nog een factuur open zou staan? Ik heb even je gegevens erbij gepakt en wat je zegt klopt, de facturen zijn betaald. Alleen de factuur van maart staat nog open, maar dat is recent gebeurd en ligt niet bij een incassobureau.

Over welke factuur zou het gaan volgens het incassobureau? En van welk incassobureau heb je bericht gehad?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Ik wil met alle liefde een kopie laten zien ( zwartgemaakte vlakken persoonlijke gegevens dat het echt van Bos incasso is.
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik zou je dan willen vragen een betalingsbewijs toe te sturen naar BOS Incasso.
Dit kan je via het contactformulier doen op hun website.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Heel veel anders kan ik dit toch niet noemen. Eerst al een afsluiting omdat ik reminders kreeg maar de online statud dteeds op betaald stond bij de mobiele versie. Na blokkade bleek op een desktop pas dat er een termijn open stond. Uiteraard draag ik daar zelf ook een verantwoordelijkheid in. Maar iedere controle van mijn kant gaf steeds aan dat alles betaald was. Affijn betaald. Aansluiting ging niet soepel. ( blokkade zonder enige melding vooraf)
En nu dit.
Het kost wel veel goodwill zo.