beantwoord

Incassobureau voor betaalde feb rekening

• 7 april 2017
  • 42 reacties
  • 1508 x bekeken

Reputatie 1
Eerst al een blokkade die niet goed liep gehad in februari. De blokkade verliep raar. En na mijn betaling - op je mobiele site zie je niet dat er een achterstand is- was de deblokkade alles behalve vlekkeloos. Maar gezien 'Murphy's law' ging ik er van uit dat dit een kwestie was die ongelukkig was en verkeerd was afgesloten. Maar wat scherst mijn verbazing.... ik krijg nu een incassobureau via de mail voor deze rekening terwijl ik gewoon weer gebruik mask van mijn telefoon en gewoon betaal??!!!
Wat is dit?? Willen jullie dit AUB met zeer grote spoed recht zetten? Ik krijg nu toch wel een beetje de kriebels hiervan. Wanneer dit zo blijft dan laat ik de Opta hier naar kijken.
icon

Beste antwoord door Raaf12 7 april 2017, 23:43

Incasso bureau's hebben ook geen wettelijke status. Daarvoor zijn deurwaarders. Incassobureau's leven van de ongewenste kriebels 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Reputatie 1
ACM maar een bericht verzonden. Over deze kwestie( s) Ik zie het hier te vaak gebeuren bij Tele2 en ik ben niet van plan dagen lang met Bos incasso aan de telefoon te gaan zitten.
Reputatie 6
Badge +1
Incasso bureau's hebben ook geen wettelijke status. Daarvoor zijn deurwaarders. Incassobureau's leven van de ongewenste kriebels 🙂
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Als ik het goed begrijp was je afgesloten vanwege een openstaande factuur, maar ben je uiteindelijk weer aangesloten omdat je de factuur hebt betaald? En nu ontvang je bericht van een incassobureau dat er toch nog een factuur open zou staan? Ik heb even je gegevens erbij gepakt en wat je zegt klopt, de facturen zijn betaald. Alleen de factuur van maart staat nog open, maar dat is recent gebeurd en ligt niet bij een incassobureau.

Over welke factuur zou het gaan volgens het incassobureau? En van welk incassobureau heb je bericht gehad?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +5
Was het wel een mail van Bos en niet "gewoon" een betaal verzoek van Tele2 met SMS over de niet betaalde factuur van maart ?
Reputatie 1
Het is echt een brief van Bos incasso over februari 2017. Incl. 40 euro incassokosten.
Reputatie 1
Ik wil met alle liefde een kopie laten zien ( zwartgemaakte vlakken persoonlijke gegevens dat het echt van Bos incasso is.
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik zou je dan willen vragen een betalingsbewijs toe te sturen naar BOS Incasso.
Dit kan je via het contactformulier doen op hun website.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Heel veel anders kan ik dit toch niet noemen. Eerst al een afsluiting omdat ik reminders kreeg maar de online statud dteeds op betaald stond bij de mobiele versie. Na blokkade bleek op een desktop pas dat er een termijn open stond. Uiteraard draag ik daar zelf ook een verantwoordelijkheid in. Maar iedere controle van mijn kant gaf steeds aan dat alles betaald was. Affijn betaald. Aansluiting ging niet soepel. ( blokkade zonder enige melding vooraf)
En nu dit.
Het kost wel veel goodwill zo.
Reputatie 1
Hi dutchdebs,

Ik zou je dan willen vragen een betalingsbewijs toe te sturen naar BOS Incasso.
Dit kan je via het contactformulier doen op hun website.

Groetjes,

Hinke
Ja daar gaan we dus. Ik moet nu aan het werk voor jullie administratie??????? Is dat niet de omgekeerde wereld. Jullie zijn opdrachtgever en inkoper van de dienst bij Bos. Jullie hebben gewoon de mogelijkheden dit recht te zetten. Jullie zijn klant van hen met een grote concessie, waarom moet er bij fouten van jullie kant de partij die hier geen schuld aan heeft aan het werk?
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Helaas kan ik niet om de procedure heen dat de klant zelf contact dient op te nemen met het incassobureau.
Dit is wat BOS Incasso zelf wil en is afgesproken met Tele2. Als je je betalingsbewijs op stuurt, dan zou er geen probleem moeten zijn verder.
Daarnaast raad ik je aan de factuur van afgelopen maand zo snel mogelijk over te maken.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Bos incasso heeft niets te willen. Jullie zijn een grote klant. Iedere opdrachtgever kan heel erg eenvoudig zijn opdracht annuleren. Dit is puur een gemakszaak van jullie kant.
Ik heb een contract met jullie en niet met Bos incasso, jullie hebben een contract met Bos afgesloren. Ik heb van rechtswege ook geen enkele verbintenis met Bos.

Het zou een mooie boel zijn dat een willekeurig bedrijf een factuur naar Bos zou stuten en dat ik dan vervolgens met Bos dit moet oplossen. Dit rammelt juridisch aan alle kanten.
Jullie kunnen zonder reden mijn geen betrokken partij maken bij een derden.

Ik zal ook dit voorleggen bij de Autoriteit Mededingingscommissie als klacht want deze handelingswijze is volstrekt onrechtmatig.
De nieuwe rekening heb ik zojuist overgemaakt.
Reputatie 7
Badge +5
Manmanman.
Mailtje naar Bos met dosnr.2529807 en het betaal bewijs en klaar is Klara.
Reputatie 1
Bombarie, Ik heb dit drie jaar geleden gehad met een spirtabbonement. Ik ben uiteindelijk twee maanden bezig geqeesr met bewijsstukken sturen. Weer ontvangen. Bevestiging, het was klaar, hoppa volgende bericht...
Weer brief. Weer gebeld, weer alles in orde, volgende brief u bent in gebreke tweede brief bla bla bla....
ik ben echt klaar met het gemak dat incassobureaus ingeschakeld worden en je en je moet zien hoe snel je adresgegevens ineens overal terechtkomen.
Hoe heeft Tele 2 geregeld met Bos dat mijn gegevens daar zullen worden vernietigd?
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Zolang jij op tijd hebt betaald, zal BOS Incasso dit kunnen terug zien op je betalingsbewijs. Ik ga er van uit dat je geen maanden bezig zal zijn.
Wat betreft de factuur van maart, gaf je aan dat je die (op 08-04-2017) hebt overgemaakt. Echter staat deze op dit moment nog steeds open. Kan je hiervan een betalingsbewijs sturen? Dit kan via deze link.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Hoi Hinke, sorry ik heb in het ziekenhuis gelegen. Ik neem aan dat alles nu goed is. Althans online zie ik dat alles betaald is.
Reputatie 1
Ik heb de link ingevuld, met een nieuwe betaling, ik heb tijdelijk geen toegang tot de rekening waarmee ik betaald heb vanwege zakkenrollers. Maar ik moet wel zeggen dat wederom, online alle betalingen op betaald staan. dus ik heb voor de zekerheid een nieuwe betaling gedaan. Kan bij een dubbele betaling hier een verrekening plaatsvinden?
Reputatie 1
Nu heb ik dus een betalingsbewijs toegestuurd, maar daar kan niets mee gedaan worden. Ik heb dus de dag zelf meteen aan BOS het betalingsbewijs toegezonden. Maar nu bij dit betalingsbewijs krijg ik te horen dat ze ze niets met mijn bewijzen doen omdat mijn dossier bij een incassobureau ligt.
Een telefoontje maakte niets duidelijker. Ik moet gaan bellen om te vragen aan Bos om te dossier te sluiten. Er is waarschijnlijk "iets mis" omdat Bos het nog niet terug heeft gezonden.

Wat moet ik hier nu mee?
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Allereerst hoop ik dat er niks ernstigs aan de hand is, waarvoor je in het ziekenhuis hebt gelegen. Beterschap in elk geval!

Wat betreft je betaling van de factuur van maart kan ik niks meer voor je doen, aangezien deze is doorgestuurd naar het incassobureau. Begrijp ik goed dat je de eerdere betaling van een andere rekeningnummer hebt gedaan? Spijtig om te horen dat je de dupe bent geworden van zakkenrollers, helaas moet er wel een betalingsbewijs verstuurd worden naar BOS Incasso om deze betaling te achterhalen.

Een dubbele betaling wordt altijd verrekend met een nieuwe factuur, echter is jou eerdere betaling op dit moment dus niet geboekt op je account. Zodra deze binnen is, zal de verrekening alsnog plaatsvinden. De betaling van 20-04-2017 is op dit moment nog niet zichtbaar, de verwerking daarvan is 3 werkdagen.

Wat betreft de factuurstatus in Mijntele2 raad ik je aan om je cookies regelmatig te verwijderen zodat de status in Mijntele2 juist komt te staan.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Hinke? Meen je dit nu serieus? Heb je gelezen?????? Het was alllang betaald voordat het naar het incassobureau ging daar gaat dit hele topic over.
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Ik kan helaas niks veranderen aan de situatie. Als jij je betalingsbewijs van de betaling van de factuur van maart (en februari, als je dat nog niet had gedaan) naar BOS Incasso stuurt, zullen zij dit verder voor je oppakken en uitzoeken. Als blijkt dat je eerdere betaling van de factuur van maart niet goed geboekt is, zullen zij dit ook gelijk voor je in orde maken.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Ik heb het betalingsbewijs nu vijf !!!! Keer toegezonden tot 3 keer toe bleek er een storing aan het systeem waardoor de bijlage niet geopend kon worden. Het vreemde is dat aan het begin van het topic collega's nog zeggen dat de rekening inderdaad betaald is. En nu is het ineens allrmaal ' ik kan er niets aandoen en er moet een betalingsbewijs komen'. Bos zegt dit bewijs nodig te hebben om bij jullie na te vragen of de betaling is voldaan. Iets wat jullie aan het begin van dit topic zelf aan toegeven.
Reputatie 1
De factuur van maart is trouwens niet naar een incassobureau. Dit gaat over de factuur van februari.
Reputatie 4
Badge
Hi dutchdebs,

Om verdere verwarring te voorkomen: de factuur van februari staat inderdaad als betaald in ons systeem. Echter de factuur van maart is onlangs doorgestuurd naar BOS Incasso, daarvan heb je aangegeven op 08-04-2017 te hebben betaald en die betaling is niet terug te zien. Je zal in dit geval dus de betalingsbewijzen van de betalingen voor de factuur van februari en van maart moeten doorsturen naar BOS Incasso.

Groetjes,

Hinke
@dutchdebs, ik zou het eens doorgeven aan Radar of Kassa. Het lijkt erop dat je hier niet verder komt.
Reputatie 1
Maart naar het incassobureau??? Waarom ik ben niet eens geblokkeerd of afgesloten.