beantwoord

Incasso van Bos

• 30 maart 2017
  • 5 reacties
  • 130 x bekeken

Beste tele2,

Ik kreeg vorige maand een bericht van het incassobureau Bos waarin stond dat ik een openstaande schuld van 7 euro heb. Die openstaande schuld klopt geloof ik wel, het probleem is alleen dat ik hier nooit enig bericht over heb gekregen. Had ik niet eerst een herinnering (of 2) hiervoor moeten krijgen? Heb Bos hierover geïnformeerd maar tot nog toe geen reactie ontvangen.

Anyway, ik wil die openstaande schuld graag betalen maar die incassokosten zijn nogal buitenproportioneel, zeker omdat ik bovendien nooit een bericht van Tele2 of Bos ontvangen dat ik überhaupt een openstaande schuld heb.

Graag een oplossing hiervoor dus.

Groetjes,
Sam
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 31 maart 2017, 15:59

Dag Sambal,

Bij Bos Incasso kan je een bezwaar indienen, zij zullen aan de hand van je bezwaar kijken naar het dossier.
Zij zijn ook in de mogelijkheid om bezwaren bij ons na te gaan.

Mocht je geen terugkoppeling krijgen dan raad ik je aan om met Bos Incasso contact op te nemen.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge
Dag Sambal,

Bij Bos Incasso kan je een bezwaar indienen, zij zullen aan de hand van je bezwaar kijken naar het dossier.
Zij zijn ook in de mogelijkheid om bezwaren bij ons na te gaan.

Mocht je geen terugkoppeling krijgen dan raad ik je aan om met Bos Incasso contact op te nemen.

Groetjes, Maris
Ja precies. Mijn punt was dan ook dat je niet zomaar een incassobureau kan inschakelen zonder ooit de klant te laten weten dat er nog iets betaald moet worden. Bos zegt: "Ondanks dat cliënte u hiervan meerdere malen in kennis heeft gesteld, heeft zij tot op heden geen reactie dan wel betaling van u mogen ontvangen."

Dat is dus niet gebeurd. Tele2 had mij in kennis moeten stellen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, de incasso wordt nu door BOS behandeld. Dus als jij aan hen aantoont dat het wel betaald was dan zullen zij het dossier sluiten richting Tele2. Mocht het toch nog niet betaald zijn, dan moet het nu naar hun rekening toe.
Dus als ik die openstaande schuld nu overmaak naar Tele2 (zelfde rekening als vanouds?) kan ik Bos een berichtje sturen en dan is het geregeld?

Ben overigens al meer dan een jaar geen klant meer, dus die rekening is ook zo oud.
Reputatie 7
Badge +4
Als de incasso bij BOS ligt dan kunnen moderators niets meer betekenen. Je kunt wel je betaalbewijzen aan Bos sturen en als dat allemaal is betaald zullen zij het dossier naar Tele2 sluiten.