beantwoord

IMEI nummer

Hey mijn iPhone X is gestolen in Barcelona. Natuurlijk meteen politie aangifte gedaan en de iphone op "lost my iphone" gezet en de simkaart geblokkeerd. Nu kreeg ik vandaag een SMS van "Apple" over de locatie van mijn iPhone... Was dus een SCAM en ik kan mijn iphone niet meer terug vinden in iCloud....

Is het mogelijk om met IMEI nummer te traceren? Mijn iPhone X was nog maar een maandje oud en mijn abonnement loopt nog 2 jaar.... 😟 😢 😭 😭 😭

icon Beste antwoord door Rena Chan 28 januari 2019, 19:31

Helaas, in Nederland is IMEI blokkade niet geïmplementeerd door de overheid.

Interessant punt, in Spanje bestaat IMEI blokkade wel, zowel voor gestolen toestellen als bij toestellen die niet betaalt worden.

Als je telefoon en Apple ID een veilig wachtwoord hadden, kun je tenminste zeker zijn dat niemand op je toestel en account zou komen... Maar raar dat je toestel nu ineens niet meer terug te vinden in je iCloud is.

Reis verzekering misschien?

Bekijk origineel bericht

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Helaas, in Nederland is IMEI blokkade niet geïmplementeerd door de overheid.

Interessant punt, in Spanje bestaat IMEI blokkade wel, zowel voor gestolen toestellen als bij toestellen die niet betaalt worden.

Als je telefoon en Apple ID een veilig wachtwoord hadden, kun je tenminste zeker zijn dat niemand op je toestel en account zou komen... Maar raar dat je toestel nu ineens niet meer terug te vinden in je iCloud is.

Reis verzekering misschien?
Reputatie 7
Badge +2
BTW, dit zou geen geruststellende bericht zijn, maar een IMEI blokkade zou weinig voor je betekenen, net als iCloud, vaak worden gestolen/gevonden toestellen voor onderdelen gebruikt, het is nagenoeg onmogelijk om officiële Apple onderdelen te kopen tenzij je een Apple service center zijn.

Reageer