beantwoord

Ik word niet verstaan tijdens het bellen

Als ik bel of gebeld word, versta ik die gene wel maar zij mij niet. Dit is niet bij ieder gesprek, soms gaat het ook goed. Zus zelfde netwerk heeft geen last hiervan. Simkaart vernieuwd en in een ander toestel geprobeerd, probleem houdt aan.

Tele 2 zegt hierop; Wij kunnen het probleem niet verhelpen, weten ook niet waar het aan ligt. We zien wel dat je 3 of 4 G niet goed doet.

Ik; Maar hoe kan het dan dat mijn zus hier geen last van heeft en het probleem zich ook voordoet wanneer ik buitens huis bel.

Tele 2; geen idee. Je krijgt korting of kunt overstappen naar andere provider.

ik: dit wil ik niet, ik wil het probleem verholpen hebben. Ik ga niet akkoord met hun opties!

Iemand enig idee wat dit kan zijn, wat ik kan doen? Laatste optie; Radar/Kassa

icon Beste antwoord door Rena Chan 11 april 2018, 10:15

LTE is gewoon 4G, per land / provider wordt het 4G of LTE genoemd.

Je hoef 4G niet helemaal uit te zetten, maar op Alleen data zetten.

Als je gespreken nu helemaal goed lopen, kun je dan concluderen dat een probleem in je VoLTE verbinding zit, maar waar is moeilijk te zeggen... Als tele2 dat uit wilt zoeken, hebben ze een lijst met gesprekken die niet goed zijn gegaan, met informatie zoals tijdstip, locatie en gebelde nrs.

Dan is het nog hopen dat ze en common factor kunnen vinden.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Je kan VoLTE uit zetten, kijken of dat verschil maakt.
Dan bel je via het T-Mobile netwerk (3G) en niet via het Tele2 netwerk (4G VoiceoverLTE)
Reputatie 7
Badge +2
Als je wilt dat medegebruikers mee denkt, hebben we meer info nodig, zoals welke telefoon je gebruik, heb je simkaart in een andere telefoon al geprobeerd? Heb je en andere simkaart in jou toestel geprobeerd?

casmaarse schreef:

Laatste optie; Radar/Kassa

Mmmmm consumenten programas zorgt dat je in contact komt met het bedrijf als ze jou niet te woord willen staan, en is vaak de oplossing geld terug, of ontbinden van de contract... Je hebt toch al twee opties van Tele2 gekregen?

Edit

Zie dat Cypher me net voor was 🙂 ook een mogelijkheid is voLTE uitzetten, vooral mensen met een Samsung telefoon hebben daar last van storing soms.
Rena; zoals je hierboven leest, heb ik mijn simkaart al in het ander toestel gedaan, probleem blijft. Iphone 6.

Hoe zet ik de voLTE uit?
Reputatie 7
Badge +5
https://support.apple.com/en-us/HT203078 Data only selecteren.
Dankje ik heb 4G uitgeschakeld. Ik wacht even de komende dagen af. Stel je voor hij doet nu wel goed, wat kan ik dan uitsluiten. Waar ligt het probleem dan?
Ik zie overigen geen schakel LTE in staan als ik dit volg. Er staat namelijk [schakel 4G in]

beschrijving Iphone: Om te controleren of VoLTE is ingeschakeld, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel LTE in'. Als 'Gesprekken en data' is uitgeschakeld, tikt u daarop om VoLTE in te schakelen.
Reputatie 7
Badge +2
LTE is gewoon 4G, per land / provider wordt het 4G of LTE genoemd.

Je hoef 4G niet helemaal uit te zetten, maar op Alleen data zetten.

Als je gespreken nu helemaal goed lopen, kun je dan concluderen dat een probleem in je VoLTE verbinding zit, maar waar is moeilijk te zeggen... Als tele2 dat uit wilt zoeken, hebben ze een lijst met gesprekken die niet goed zijn gegaan, met informatie zoals tijdstip, locatie en gebelde nrs.

Dan is het nog hopen dat ze en common factor kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge
@casmaarse is het probleem inmiddels verholpen?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!