beantwoord

ik wil graag mijn abonnement opzeggen (en snel)

• 6 februari 2018
  • 36 reacties
  • 5929 x bekeken

Hallo

Ik heb telefonisch een maandelijks opzegbaar abonnement afgesproken. Bij een poging om over te stappen naar een andere provider kreeg ik te lezen dat dat niet mogelijk is, omdat ik een abonnement heb van 2jaar.
Zou u terug willen luisteren naar het bandje en zonder gedoe mijn abonnement willen stopzetten? Ik hoef niet eens nummerbehoud als ik maar weg kan bij tele2 zonder dat ik verdere stappen hoef te zetten.

Alvast bedankt voor de medewerking
icon

Beste antwoord door eric 6 februari 2018, 21:36

Je hebt na de bestelling een bevestiging gekregen waarin de looptijd en de kosten stonden vermeld. Ook werd daarin aangegeven dat je nog 14 dagen had om de overeenkomst kostenloos te annuleren. Is dat niet opgevallen?

Een 2 jarig abonnement is per maand 1 euro goedkoper dan een maandelijks opzegbaar, is dat je ook niet opgevallen?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je hebt na de bestelling een bevestiging gekregen waarin de looptijd en de kosten stonden vermeld. Ook werd daarin aangegeven dat je nog 14 dagen had om de overeenkomst kostenloos te annuleren. Is dat niet opgevallen?

Een 2 jarig abonnement is per maand 1 euro goedkoper dan een maandelijks opzegbaar, is dat je ook niet opgevallen?
Je hebt toch waarschijnlijk een bevestiging van het afsluiten van het contract? Wat staat er in "mijn tele2"?
Anders gaat het je (de slechte klantenservice van tele2 kennende) niet lukken. Zeggen altijd dat er geen opname is.
Hoi eric. Topper.

Ik had de onbekwame tele2 medewerker en daarmee tele2 niet blindelings moeten vertrouwen. Dat is wel erg naief van me.

Het is maar goed dat ze zichzelf indekken met een opname als je je contract telefonisch afsluit. Een gesprek waar je ook gewoon duidelijk te horen krijgt wat de afspraken zijn. Ik neem aan dat dat niet voor de show is en een onderdeel van oplichtingspraktijken.
Nee dat zouden ze niet doen. Dat kan ik niet geloven.
Dat zou erg vreemd zijn voor een bedrijf die klanttevredenheid zo hoog in het vaandel heeft. Toch?
Hoi kwek.
Ik hoop en ga ervan uit dat je ongelijk hebt en dat de klantenservice dit probleem netjes gaat oplossen.
Ik laat het hier wel weten

Bij mijn tele2 staat dat ik een abonnement heb van 2 jaar. Dit moeten ze dus gewoon weer ongedaan maken. Heel simpel.
Hoi eric. Topper.

Ik had de onbekwame tele2 medewerker en daarmee tele2 niet blindelings moeten vertrouwen. Dat is wel erg naief van me.

Inderdaad doemaarniet dat is heel erg naïef.
Maar fijn voor jou, de afspraken die je telefonisch hebt gemaakt met de medewerker , worden schriftelijk gedetailleerd samengevat en vervolgens naar je toegestuurd in een bevestigingsmail.

Je krijgt 14 dagen bedenktijd, om deze mail op je gemak door te nemen en je telefonisch gedane bestelling te annuleren als je het met de inhoud ervan niet eens bent, zelfs zonder reden kun je annuleren en je zit dan helemaal nergens meer aan vast.

Sorry, doe maar niet , ik raad je aan niet meteen te praten over onbekwame medewerkers.
Ik denk eerder aan een misverstand, een vergissing, je kunt zelf in de veronderstelling zijn aangegeven te hebben dat je een maandabo koos, maar dat is dan net niet duidelijk genoeg genoemd of naar voren gekomen , je deed een onduidelijke aanvraag etc.etc

Dat je een bevestiging van een contract blijkbaar niet leest, mag je van mij inderdaad als zeer naïef bestempelen.

Maarre. heb je de bewuste mail nog?
Zo'n belangrijk document gooi je toch zeker niet weg hé ?
lees dan alsnog maar eens ....
Staat in de mail inderdaad expliciet dat je koos voor maandelijks opzegbaar abonnement, wat natuurlijk ook best kan , dan is het een heel ander verhaal, en zal Tele2 je contract moeten ontbinden na een maand.
Reputatie 7
Badge +1

Bij mijn tele2 staat dat ik een abonnement heb van 2 jaar. Dit moeten ze dus gewoon weer ongedaan maken. Heel simpel.

Betaal je nu het tarief van een maandelijks of 2 jaar abonnement? Volgens mij staat bij elk (nieuw) abonnement nu 2 jaar, waar Tele2 het toestelabonnement /-aflossing mee bedoelt. Heb je geen toestel maar Sim only, dan staat er nog steeds 2 jaar met een bedrag van nul. Heb je wel een toestel aflossing en maandelijks opzegbaar, dan kun je met je abonnement wel weg mits je de resterende toestel aflossingen in 1 keer betaalt. Je moet dus echt even naar het maandbedrag kijken of je nu wel of niet maandelijks opzegbaar hebt.
Ik zie dat tele2 hier poppetjes (toppertjes) aan het werk heeft. Degene die zich aangesproken voelt wordt aangesproken.
Krijgen jullie nog leuke cadeautjes omdat jullie zo trouw zijn?
Zijn jullie een onderdeel van een defensie mechanisme van dit bedrijf? Toppertjes?

De enige fout die ik heb gemaakt is tele2 vertrouwen. En zelfs de poppetjes geven toe dat ik dit niet moet doen. Bedankt voor jullie adVies

Ik ben er te laat achtergekomen dat dit bedrijf onbekwame mensen aan het werk heeft. Degene die zich aangesproken voelt wordt aangesproken.
Het probleem is tele2 en de team die tele2 vormt.

Dit zeg ik niet alleen naar aanleiding van deze situatie

Ik zal hier laten weten wat tele2 met HUN fout gaat doen.
Reputatie 7
Badge +4
Maar wat voor bundels heb je nu eigenlijk en wat betaal je elke maand? Dan zien we snel genoeg wat voor soort abonnement het is.

Ik zal hier laten weten wat tele2 met HUN fout gaat doen.

Wat betaal je per maand en wat staat er precies in je contract?
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen doemaarniet,

Om gegevens voor je in te kunnen zien en je vervolgens te voorzien van een antwoord, heb ik een klantnummer van je nodig.
Verzoek aan jou is dan ook om je klantnummer in je profiel te vermelden.

Alvast bedankt!
Hallo tele2
Ik heb mijn profiel aangepast en wacht op een nette afhandeling van dit probleem.
Alvast bedankt voor de moeite
Reputatie 5
Badge
Dank voor het toevoegen van de gegevens.

De bestelling is geplaatst op 12.01.2018, vanaf het moment dat je je toestel ontvangt gaat de respijt periode in. Het toestel heb je ontvangen op 15.01.2018.
Het abonnement is aangevraagd als een twee-jarig abonnement. Zoals eerder aangegeven is per mail bevestigd dat het hier om een twee-jarig contract gaat en niet om een maandelijks opzegbare variant.

Ik hoop dat je via de afdeling Verkoop/Opzeggen nog tot een oplossing kunt komen.
Reputatie 7
Badge +4
Ok nu is er helderheid. Er was dus zelfs een toestel bij besteld.
Hallo tele2
Hebben jullie het geluidsbestandje nog? Of is hij “kwijt”?
Ik zou dit graag willen weten zodat anderen gewaarschuwd kunnen worden voor dit soort praktijken.
Dit is op z’n minst misleiding

Dit gedoe begon overigens met een kapotte toestel (iphone x).

Als je je toestel niet meer wilt mag je hem terugsturen met allerlei onrealistische voorwaardes. Een van de medewerkers zei zelfs dat ik er geen simkaartje in mocht doen, want dan was hij tweedehands en mocht hij niet meer teruggestuurd worden (wat??)

als je de telefoon defect thuis krijgt dan moet hij gerepareerd worden. Terugsturen mag dan niet eens meer. Zelfs niet binnen de 14 dagen (wat??)

Claudia van klantenservice beloofde toch dat ik een nieuwe zou krijgen. Maar ik moest hem wel naar dynafix sturen.
Bij dynafix kreeg ik een melding dat er een samsung batterij was aangemeld, maar dat ze een iphone x hadden ontvangen (wat??)

Het bleek uiteindelijk toch te gaan om een reparatie dus ik was weer misleid om de iphone op te sturen. Een andere medewerker zei dat claudia mij geen nieuwe telefoon mocht beloven, dat we allemaal mensen zijn en ook fouten maken (wat??)

Om het toch maar af te korten is het toestel omgeruild met waarschijnlijk een refurbished iphone zonder doos.

Zelfs dit heb ik geaccepteerd, omdat ik toch weg zou gaan bij tele2.
En zelfs dat is een probleem door misleiding!

Mensen

Je weet pas of een bedrijf goed is op het moment dat er problemen zijn die opgelost moeten worden.
Ik zou weg gaan bij dit malafide bedrijf zodra je kunt, want problemen oplossen kunnen ze niet, maar veroorzaken en verergeren zijn ze heel goed in

Ik ga de klanten(service) maar eens bellen
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen misleiding, je hebt netjes een bevestiging EN annuleringsperiode gehad. Ik vermoed dat je de boel toch niet helemaal eerlijk verteld en enig begrip kan ik daar voor opbrengen als je het toestel relaas leest. Helaas is Apple heel streng met zijn DOA beleid. Je moet hen de gelegenheid geven om een toestel te repareren, zelfs als het nog maar (net) nieuw is. Dat is ook wettelijk niet anders.
Ja toppertje eric
Jouw reacties neem ik niet serieus. Je bent gewoon een truukje van tele2. Heb je alweer puntjes gescoord voor een gratis kopje koffie?

Tmobile heeft veel te doen om de zooi van tele2 op te ruimen. Laat ze maar beginnen met een grote schoonmaak door al de poppetjes en toppertjes te verwijderen en fatsoenlijke mensen te plaatsen.

Schandalig
Reputatie 7
Badge +4
Beetje flauwe opmerkingen maken? Volgens mij wordt het tijd voor een slotje. Op het forum kunnen we je verder niet helpen.
Ja je advies past perfect in het beeld dat je schets over jezelf. Had ik maar zulke poppetjes die het vuile werk voor mij opknapten...
nee helaas...

Ik ben zelfs een van de slachtoffers van tele2. Gewoon weer een naampje die langskomt met een verhaal wat waarschijnlijk erg lijkt op verhalen van anderen.
Het is zo jammer dat iedereen er zelf achter moet komen...

Het is beleid.
Het is schandalig.

Ik zou nog wel graag een antwoord willen hier of de geluidsopname waarbij we duidelijke afspraken hebben gemaakt aanwezig is, of niet.
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn meer verhalen over slechte ervaringen met Dynafix, daar heb je dus zeker een punt. Voor wat betreft de ‘bedenk periode’ is er een verschil tussen het toestel wel of niet in gebruik nemen. Dat heeft gevolgen voor de mogelijkheid van retourneren.
Voor wat betreft de geluidsopname hoop ik voor je dat deze nog beschikbaar is. Als het echter een gesprek via een ingehuurd callcenter (lees verkopers) is geweest, dan is de kans groot dat er geen opname achterhaald kan worden.
Er zijn meer verhalen over slechte ervaringen met Dynafix, daar heb je dus zeker een punt. Voor wat betreft de ‘bedenk periode’ is er een verschil tussen het toestel wel of niet in gebruik nemen. Dat heeft gevolgen voor de mogelijkheid van retourneren.
Voor wat betreft de geluidsopname hoop ik voor je dat deze nog beschikbaar is. Als het echter een gesprek via een ingehuurd callcenter (lees verkopers) is geweest, dan is de kans groot dat er geen opname achterhaald kan worden.

Maar als er geen call log aanwezig is dan is er mogelijk geen contract tot stand gekomen. Een contract komt tot stand door ondertekening van dat contract of een mondeling akkoord. Hier is duidelijke jurisprudentie over (met name in de rechtzaken destijds met UPC en hun mediabox). Kort gezegd is het aan het bedrijf om te bewijzen dat een contract is aangegaan. De omgekeerde bewijslast ligt uitdrukkelijk niet bij de consument, die wordt beschermd. Dus als er geen call log is en de klant betwist een contract te zijn aangegaan staat de klant sterk bij Geschillencommissie of rechter. Een bevestiging van een contract staat niet gelijk aan het contract zelf. Ik kan ook een willekeurig persoon een mail sturen met een overzicht van een overeenkomst. Maar als ik geen call log of handtekening kan overleggen heb ik geen bewijs.

Maar gezien deze juridische onderbouwing kan ik me niet voorstellen dat bedrijven vandaag de dag geen call logs vastleggen. Dus zou het mogelijk moeten zijn die op te halen. En als er dan gesproken is over een maandelijks opzegbaar contract, dan kan geen bevestigingsmail dat veranderen.
Reputatie 5
Badge +2
@12345.abcde

Wat vaak wel gebeurd is dat telefonisch het een en ander met de klant wordt doorgenomen, denk hierbij aan algemene voorwaarden en dergelijke, en dat er na dit gesprek een overzicht van de bestelling wordt gestuurd. In deze mail staat dan nog een link waarop de klant moet drukken om de bestelling ook daadwerkelijk te bevestigen. Dit laatste is in mijn inzicht ook voornamelijk bedoeld om JUIST voor te zorgen dat eventuele fouten voorkomen kunnen worden en op deze manier zet de klant " zijn handtekening " ... Of het op deze manier werkt met Tele2 mobiel en of dat op deze manier is gegaan met OP durf ik echt niet te zeggen.

Ook is er bij mij persoonlijk even de twijfel hoe het zit met het jurdische verhaal als de medewerker aan de telefoon een bestelling doorvoert en het via het OPD systeem verdergaat. Uit het bericht van JeroenK kunnen we opmaken dat het een verlenging / bestelling was MET toestel. Oftewel betekent dit dat de OPD hierbij langsgekomen is bij OP waarbij het volgende stukje uit de leveringsprocedure van belang is: " Jij bepaalt zelf wanneer, OPD levert ook ‘s avonds en in het weekend. Bij de aflevering wordt je legitimatiebewijs gecontroleerd en teken je je mobiele contract. " Dan vraag ik mij af wat het call-log precies nog uitmaakt aangezien OP getekend heeft voor ontvangst en akkoord met het contract zoals deze aangeboden werdt. Of dit laatste geldt als rechtsgeldig akkoord met het contract kan ik niet zeggen. Ik ben geen advocaat of wat dan ook.

Wat dat betreft even mijn 2-cents in deze situatie.
@12345.abcde

Wat vaak wel gebeurd is dat telefonisch het een en ander met de klant wordt doorgenomen, denk hierbij aan algemene voorwaarden en dergelijke, en dat er na dit gesprek een overzicht van de bestelling wordt gestuurd. In deze mail staat dan nog een link waarop de klant moet drukken om de bestelling ook daadwerkelijk te bevestigen. Dit laatste is in mijn inzicht ook voornamelijk bedoeld om JUIST voor te zorgen dat eventuele fouten voorkomen kunnen worden en op deze manier zet de klant " zijn handtekening " ... Of het op deze manier werkt met Tele2 mobiel en of dat op deze manier is gegaan met OP durf ik echt niet te zeggen.

Ook is er bij mij persoonlijk even de twijfel hoe het zit met het jurdische verhaal als de medewerker aan de telefoon een bestelling doorvoert en het via het OPD systeem verdergaat. Uit het bericht van JeroenK kunnen we opmaken dat het een verlenging / bestelling was MET toestel. Oftewel betekent dit dat de OPD hierbij langsgekomen is bij OP waarbij het volgende stukje uit de leveringsprocedure van belang is: " Jij bepaalt zelf wanneer, OPD levert ook ‘s avonds en in het weekend. Bij de aflevering wordt je legitimatiebewijs gecontroleerd en teken je je mobiele contract. " Dan vraag ik mij af wat het call-log precies nog uitmaakt aangezien OP getekend heeft voor ontvangst en akkoord met het contract zoals deze aangeboden werdt. Of dit laatste geldt als rechtsgeldig akkoord met het contract kan ik niet zeggen. Ik ben geen advocaat of wat dan ook.

Wat dat betreft even mijn 2-cents in deze situatie.

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat als er een handtekening op het contract wordt gezet middels OPD dat dat dan het daadwerkelijke contract zal zijn.
Reputatie 5
Badge +2
@12345.abcde

Nogmaals even voor de zekerheid, dit is gewoon even puur mijn eigen redenatie.... Ik ben geen advocaat of iemand die goed juridisch onderlegd is dus mijn redenatie hier is puur even gebaseerd op zoals ik het zie.

Het staat @doemaarniet altijd vrij om hiervoor een rechtszaak of iets dergelijks op te starten. Wij hier op het forum hebben natuurlijk ook lang niet alle details van hoe het echt gelopen is en ik neem alles met een korreltje zout wat betreft eventuele klachten. Maar mocht de OP besluiten hier toch werk van te willen maken dan ben ik echt heel erg benieuwd naar de reactie van een advocaat of het jurdisch loket!
Bedankt voor de input.

Ik heb bij de verlenging alleen getekend voor ontvangst van het pakketje. Niets anders dan een digitale handtekening die je zou zetten bij een aangetekende verzending van bijvoorbeeld postnl.

Ik wacht nog steeds op een bevestiging van tele2 hier of er een geluidsbestandje is of niet.

Ik zal toch maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstand en de vervolgstappen overleggen

Zo lang hier geen slotje op komt zal ik de uitkomst ook hier plaatsen.
Positief of negatief.
Reputatie 5
Badge
Bedankt voor de input.

Ik heb bij de verlenging alleen getekend voor ontvangst van het pakketje. Niets anders dan een digitale handtekening die je zou zetten bij een aangetekende verzending van bijvoorbeeld postnl.

Ik wacht nog steeds op een bevestiging van tele2 hier of er een geluidsbestandje is of niet.

Ik zal toch maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstand en de vervolgstappen overleggen

Zo lang hier geen slotje op komt zal ik de uitkomst ook hier plaatsen.
Positief of negatief.

Al telefonisch contact gehad met Tele2 over deze kwestie of alleen hier?