beantwoord

Ik wacht al vier weken op een nieuwe simkaart

  • 28 April 2022
  • 4 reacties
  • 111 x bekeken

Beste Tele2,

 

Een maand geleden was ik op vakantie in Mexico, daar heb ik mijn simkaart omgewisseld voor een Mexicaanse zodat ik internet had. Helaas ben ik toen mijn eigen simkaart met het omwisselen verloren.

 

Eenmaal thuis heb ik direct via de live chat een nieuwe aangevraagd, dit was op maandag 4 april. Deze simkaart is echter nooit aangekomen dus vroeg ik op zaterdag 9 april om een nieuwe. Een tweede simkaart is ogenschijnlijk naar mij toegestuurd maar ook deze kwam nooit aan. Een derde simkaart is toen de week erna naar me toegestuurd (deze datum weet ik niet meer exact, tussen 13 en 15 april). Je raadt het al, ook deze derde aangevraagde simkaart is nooit in mijn brievenbus terecht gekomen. Elke dag ontvang ik post, maar geen simkaart. 

Inmiddels was ik al 2,5 weken onbereikbaar en had ik geen internet zonder WiFi.

Op vrijdag 22 april heb ik toen met mijn moeders telefoon gebeld (want ik kon zelf natuurlijk niet bellen) met jullie klantenservice wat te doen, maar jullie hadden een storing en konden mij niet helpen. Er werd mij verteld dat ik bij de Mediamarkt een simkaart kon halen (dit hoorde ik toen pas voor het eerst!) en dat ben ik toen diezelfde dag nog gaan doen. Bij de Mediamarkt wilde ik hem gelijk laten activeren, maar bij het online inloggen kwam er een error. We gingen ervanuit dat dit te maken had met de storing. Ik wachtte de hele dag maar de storing ging niet voorbij en ik kon online mijn nieuwe simkaart niet activeren. Deze storing is nog steeds gaande en jullie live chat is al dagen uit de lucht.

Ik heb toen op maandag 25 april weer gebeld om te vragen of mijn simkaart telefonisch kon worden geactiveerd, maar omdat ik een simkaart via de Mediamarkt had, was dit blijkbaar niet mogelijk. De man aan de telefoon wilde me een VIERDE(!) simkaart opsturen. Ik zei hem dat dit geen nut had, dat ze niet aankomen, maar hij stond erop en garandeerde me dat het goed zou komen. Nu zijn we drie volle dagen verder en ik heb wederom niks in de bus ontvangen. Je kan je natuurlijk voorstellen dat ik echt ontzettend gefrustreerd ben. Niemand helpt mij correct. Kastje naar de muur. Tig nieuwe simkaarten die nooit aankomen en ik weet niet waar het misgaat want er is nul inzicht (geen track en trace bijvoorbeeld). 

 

Ik wil dat dit wordt opgelost. Ik zit straks een maand zonder simkaart en kan geen gebruik maken van mijn abonnement. Ik ben werkelijk zo vreselijk veel tijd kwijt aan het chatten, bellen, naar de Mediamarkt, nu mailen. Bovendien heb ik een prepaid simkaart moeten aanschaffen om soms toch buitenshuis bereikbaar te zijn maar dit is hartstikke duur!! Ik ben dus ook nog eens extra geld kwijt hierdoor. Ik vind het echt buitengewoon apart dat ik na vier weken nog steeds geen simkaart heb en niemand van Tele2 dit serieus op pikt. Naast dat ik een simkaart wil en wel zo snel mogelijk (en alsjeblieft, stuur me niet een vijfde kaart op.. laat me het ergens ophalen of kom het persoonlijk brengen for all I care) wil ik een vergoeding van zowel mijn abonnement als de kosten die ik heb moeten maken met de prepaid kaart.


Gezien bellen en chatten niet werkt en ik een delivery failure krijg bij klantenservice@tele.nl probeer ik het zo.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

A. Groen

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 3 May 2022, 15:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wow, dat is pas service!!

Reputatie 7
Badge +12

Hey Angela, goed om te horen dat het adres wel is gecontroleerd. Wat apart dat ze gewoon niet zijn aangekomen… Ik snap helemaal dat je klaar bent met wachten en dat je je simkaart wil.

Daarom wil onze Community Manager je morgen persoonlijk een nieuwe simkaart komen brengen. Dan weten we zeker dat ie aankomt! Wil je het me laten weten of en hoelaat je morgen thuis bent? Dan regelen we dit voor je! 😊

Reputatie 7
Badge +12

Hey Angela, allereerst mijn welgemeende excuses dat dit al zo lang duurt. Wat apart dat de simkaarten niet aankomen, maar goed dat je de Community hebt gevonden. Ik duik er direct met alle liefde voor je in. 💛

Hebben mijn collega's wel al eens je adres gecontroleerd?  Ben je wellicht recent verhuisd? Het klinkt bijna alsof de simkaarten naar een heel ander adres worden gestuurd. Dus, daar wil ik graag beginnen. Stuur je me even een privébericht met je adres + postcode?

Ik heb gelijk eens verder gekeken en ik zie dat je geen MijnTele2-account hebt, klopt dat? Ik wil je dan direct aanraden om hier wel een account aan te maken. Via de MijnTele2-omgeving kun je namelijk heel je abonnement en je gegevens beheren, waaronder het opvragen van een nieuwe simkaart. Heb je je oude simkaart wel direct laten blokkeren? Zo niet, dan wil ik dat ook voor je doen!

Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

Hoi Marciano,

Uiteraard is mijn adres meerdere malen gecontroleerd, mijn adres klopt gewoon in jullie systeem.

 

Ik had altijd een Tele2 account maar de collega die ik afgelopen maandag aan de telefoon had heeft mijn account verwijderd. Ik begreep de reden niet zo goed maar ik was er al zo klaar mee dat ik niet eens meer zin had om te vragen waar dat nut voor had. Vreemd genoeg kan ik zelf wel gewoon nog steeds inloggen met mijn e-mail adres en wachtwoord (ik heb alleen nooit mijn abonnement gekoppeld dus het is een vrij leeg account).

 

Maandag zal ik bellen met de eis dat mijn contract per direct wordt opgeheven en mijn nummer word vrijgegeven, zodat ik ergens anders terecht kan (bijv. Vodafone, waar ze gewoon winkels van hebben en ik kan langsgaan). Tele2 valt in gebreken en ik ben klaar met wachten en loze beloftes. Ik wil hier vanaf.