beantwoord

Ik ontvang bepaalde vericatie SMS’jes niet.

  • 6 January 2021
  • 4 reacties
  • 894 x bekeken

Hey,

Ik ben in januari 2020 overgestapt van Vodafone Prepaid naar Tele2 Sim Only. Ik heb sindsdien vrij vaak last van het feit dat ik bepaalde verificatiecodes niet ontvang via SMS op mijn iPhone Xr. DigiD, Facebook en PayPal ontvang ik bijvoorbeeld wel, maar Instagram weer niet. Dat is enigszins vreemd, aangezien Instagram eigendom is van Facebook. 

Bovendien heb ik nog een probleem: de geluidskwaliteit is zeer slecht tijdens het bellen. Het maakt niet uit of ik 4G VolTE, 3G of alleen de provider gebruik.

 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 7 January 2021, 15:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

1) wat voor toestel gebruik je?

2) wat bedoel je met als je belt met 'de provider'? En naar welk netwerk bel je dan?

3) voor de sms notificatie lijkt het erop dat Vodafone de smsjes vanuit buitenland/internet niet doorstuurt. Kun je wel sms ontvangen van normale Vodafone abonnees? Ik vermoed van niet en dan zou zo'n gebruiker een klacht bij Vodafone kunnen indienen dat ze jou geen sms kunnen sturen. Als ze dat hebben opgelost in de Vodafone nummer database zullen buitenlandse/internet smsjes ook weer aankomen.

Reputatie 7

Is de inkomende geluidskwaliteit slechts of de uitgaande? Probeer het eens om te bellen en de speaker aan te zetten. Merk je het alleen op specifieke locaties of overal? Probeer ook eens VoWIFI als je thuis bent (en je telefoon is verbonden met je WiFi netwerk).

Reputatie 5

Het punt over gesprekskwaliteit, dat kan inderdaad slechter zijn.

Vodafone naar Vodafone klanten of Vodafone naar KPN en andersom hebben HD voice op 3G en VoLTE (4g bellen). Hierdoor is het gesprek kwaliteit en stuk beter, T-Mobile (Tele2) heeft dat ook maar alleen van naar klanten op hun eigen netwerk. Dus bel je naar KPN of Vodafone klanten zal de kwaliteit altijd minder zijn op dit moment.

Ik ervaarde dit toen ik van Vodafone weer terug ging naar Tele2, gesprekskwaliteit daar was een stuk beter dan Tele2. Dit komt dus door het gene wat ik hierboven beschreven heb.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @freddyschre,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met een aantal tips die ervoor zorgen dat je alle sms’jes hopelijk weer kan ontvangen.

Verschillende diensten, zoals DigiD, banken en creditcard maatschappijen, Google en Apple sturen een sms naar het mobiele nummer van de klant als extra verificatie. Dat is heel handig, maar soms komt deze sms niet aan. Ik kan geen oplossing garanderen, omdat er derde partijen bij betrokken zijn maar hier zijn twee tips die je zelf kan uitvoeren om het mogelijk op te lossen. Vaak helpt dit!

Tip 1: Telefoonnummer check
Bij sommige diensten is het niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren. (DigiD bijvoorbeeld maakte dit pas later verplicht). Of er staat nog een oud telefoonnummer geregistreerd. Het is dus belangrijk om te controleren of het juiste telefoonnummer wel bekend is bij de dienst.
 

Tip 2: Ander telefoonnummer
Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Probeer dan om (tijdelijk) een ander telefoonnummer te koppelen. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je daarna weer jouw oorspronkelijke telefoonnummer koppelen. 

Samen met de uitleg van @eric bij punt 3 denk ik dat we een heel eind komen! Als we dit hebben opgelost ga ik ook proberen jouw gesprekskwaliteit te verbeteren. De reactie van @pipodeclown is daarin een goed startpunt!