Ik kan niet meer op 4G, kreeg een email dat ik teveel Internet gebruik, unlimited is nep

• 17 juli 2018
  • 8 reacties
  • 435 x bekeken

Ik heb ongeveer 170-190 GB gebruik per maand, en dat kan veel lijken maar, ik doe aan tumblr blogging, download videos, fotos, en maak heel veel youtube videos per maand, dus meeste van Internet gaat naar het uploaden van foto's, videos die te maken te hebben met reizen. Ik leef op zonne energie en heb geen normaal Internet dus zocht ik een unlimited 4g pakket. Ik ben heel erg teleurgesteld, en als mijn 4g niet snel terugkomt stap ik over naar t-mobile.
Jullie zouden die unlimited leugens moeten stoppen en duidelijk schrijven op jullie site, er is XXX GB limiet
internet leegtrekken? leugens!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is een FUP en met 170GB -190GB per maand (wellicht dat het in de praktijk soms > 200GB) is, verstoord het netwerk blijkbaar teveel voor andere gebruikers. We hebben hier op het forum andere mensen gezien die eerst waarschuwingen kregen om het iets te minderen. Heb jij dat niet gehad?
Hoewel ik ook graag unlimited gebruik, snap ik ook wel dat het geen vast internet vervanging is voor 19 euro (voor de data).
Jij hebt dus een email gehad, wat staat er precies in? Moet je je leven beteren? Of zeggen ze je abonnement op?
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb ongeveer 170-190 GB gebruik per maand, en dat kan veel lijken maar, ik doe aan tumblr blogging, download videos, fotos, en maak heel veel youtube videos per maand, dus meeste van Internet gaat naar het uploaden van foto's, videos die te maken te hebben met reizen. Ik leef op zonne energie en heb geen normaal Internet dus zocht ik een unlimited 4g pakket. Ik ben heel erg teleurgesteld, en als mijn 4g niet snel terugkomt stap ik over naar t-mobile.
Jullie zouden die unlimited leugens moeten stoppen en duidelijk schrijven op jullie site, er is XXX GB limiet
internet leegtrekken? leugens!

Laten die twee nu net aan het fuseren zijn 🤔

En idd unlimited is bij Tele2 niet unlimited, ja ik weet het het is in tegenspraak met elkaar.
Je zou het een leugen kunnen noemen ja.
Het is iig op zijn minst misleidend om iets unlimited te noemen dat als het er op aan komt dat niet is, maar goed het is al een oude discussie.
Je komt er van te voren ook niet echt achter wat dat getal is totdat ze je een waarschuwing sturen zodat jij je gedrag kunt verbeteren/minder data gaat verbruiken.
Een tik op de vingers dus van Tele2.

Maar ik moet er ook wel bijzeggen dat het niet zo vaak voorkomt, dat er op dit Forum over geklaagd wordt dat ze teveel data verbruiken volgens Tele2.
Een stuk of drie, jezelf mee geteld.
Reputatie 7
Badge
Je abo is natuurlijk geen vervanging voor een vaste internetverbinding. Overigens hebben die over het algemeen ook een FUP (waarbij het netwerk meer aan kan en er minder snel een waarschuwing volgt). Het FUP principe is dus niet nieuw en gebaseerd op een verbruik waarbij andere klanten niet worden weggedrukt door jouw verbruik. Voor vervanging van een vaste lijn zijn andere, duurdere producten op de markt.
Reputatie 7
Badge +2

En daarnaast dat T-Mobile hanteert ook een FUP om misbruik te voorkomen.
Als ik zo ver mag gaan om hier een stukje voorwaarden van onze roze vrienden te plaatsen:

T-Mobile wil haar klanten nu en in de toekomst een goede ervaring bieden
op haar mobiele netwerk, ook wil T-Mobile voorkomen dat de integriteit en
continuïteit van haar netwerk wordt aangetast. T-Mobile behoudt zich daarom
het recht voor om maatregelen te nemen om congestie ofwel overbelasting
van haar netwerk te voorkomen. T-Mobile zal je dan uiteraard tijdig over deze
maatregelen informeren.

Hoe dat controle in z'n werking gaat is volgens mij net wat @pipodeclown zegt, veroorzaakt je data gebruik geen overlast, nou kun je best door gaan, maar als je verbruik consistent voor overlast zorgt, dan volgen er waarschuwingen... Je zegt dat je niet meer op 4G kan, heb je geen waarschuwingen gehad?

Nou de andere kwestie is, mag je iets unlimited noemen terwijl wel een mogelijke beperking aan vast zit? In mijn mening wel, er is geen keiharde limiet, en het wordt pas iets gedaan bij verbruik die vele malen boven de norm is. Maar goed dat is mijn mening een echte uitspraak zou vanuit de reclamecodecommissie moeten komen, net zoals de uitspraak van de andere provider die 15GB als unlimited verkocht .

En daarnaast dat T-Mobile hanteert ook een FUP om misbruik te voorkomen.
Als ik zo ver mag gaan om hier een stukje voorwaarden van onze roze vrienden te plaatsen:

T-Mobile wil haar klanten nu en in de toekomst een goede ervaring bieden
op haar mobiele netwerk, ook wil T-Mobile voorkomen dat de integriteit en
continuïteit van haar netwerk wordt aangetast. T-Mobile behoudt zich daarom
het recht voor om maatregelen te nemen om congestie ofwel overbelasting
van haar netwerk te voorkomen. T-Mobile zal je dan uiteraard tijdig over deze
maatregelen informeren.

Hoe dat controle in z'n werking gaat is volgens mij net wat @pipodeclown zegt, veroorzaakt je data gebruik geen overlast, nou kun je best door gaan, maar als je verbruik consistent voor overlast zorgt, dan volgen er waarschuwingen... Je zegt dat je niet meer op 4G kan, heb je geen waarschuwingen gehad?

Nou de andere kwestie is, mag je iets unlimited noemen terwijl wel een mogelijke beperking aan vast zit? In mijn mening wel, er is geen keiharde limiet, en het wordt pas iets gedaan bij verbruik die vele malen boven de norm is. Maar goed dat is mijn mening een echte uitspraak zou vanuit de reclamecodecommissie moeten komen, net zoals de uitspraak van de andere provider die 15GB als unlimited verkocht .

Ik had geen waarschuwing gehad voorheen, en mijn gebruik was hoog, de laatste twee dagen heb ik nauwelijks gebruik gemaakt van internet, alleen beetje tumblr, google, en chatten, pas toen is de melding gekomen. Nu is 4g terug dus bedankt tele2!
Reputatie 7
Badge +4
Mooi, en als je dus je gebruik wat aanpast moet het wel goed blijven gaan.
Reputatie 6
Badge
Hoi Tensa Zangetsu,

Welkom op het forum van Tele2,

Ik denk eerder dat er een storing is geweest, ik zie dat je niet bent afgesloten geweest door ons vanwege hooggebruik.

Waar blog je zoals over?

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 6
Badge +1
Maak je gebruik van de mobiele hotspot op de phone? Ik zou 180GB p/m mijn telefoon niet aandoen....