beantwoord

Ik kan geen verificatie sms ontvangen

  • 21 July 2019
  • 5 reacties
  • 489 x bekeken

Beste klantenservice,

Aangezien ik op vakantie ben in Azië, wou ik Apps instellen voor vervoer. Echter komen de verificatie smsjes (bestaande uit 6 cijfers) niet aan. Gewone smsjes echter wel. Hetzelfde gebeurde toen ik op Wi-Fi wou inloggen via een verificatie.

Kunnen jullie helpen?
icon

Beste antwoord door eric 21 July 2019, 15:35

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Beste klantenservice,

Aangezien ik op vakantie ben in Azië, wou ik Apps instellen voor vervoer. Echter komen de verificatie smsjes (bestaande uit 6 cijfers) niet aan. Gewone smsjes echter wel. Hetzelfde gebeurde toen ik op Wi-Fi wou inloggen via een verificatie.

Kunnen jullie helpen?



Dat is lastig! Pas maandag zijn er weer medewerkers van Tele2 aanwezig. Is het misschien een betaalde SMS? Dan kan het zijn dat het geblokkeerd wordt.
Nee, het zijn gratis smsjes voor de verificatie van de app Grab (zelfde als Uber, Lyft, etc.) maar dan in Azië.
Reputatie 7
Badge +12
Dat soort smsjes worden door de verzender via internet routes verzonden. Dat bespaart hen kosten, maar interoperability is dan niet gegarandeerd naar elk willikeurig buitenlands netwerk. Wat je kan doen is om handmatig een ander netwerk te selecteren. Misschien dat die wel van deze partijen sms kunnen ontvangen.
Reputatie 4
Hoi Karin,

Het klopt wat Eric zegt, de betreffende instantie maakt gebruik van een "derde" verzendende partij.
Helaas kunnen we dit probleem niet voor je oplossen, dit ligt bij de verzendende partij.
Heb je de tip van Eric nog geprobeerd?

Groet Petra
Reputatie 4
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra