beantwoord

Toestel afbetaald, maar nog kredietbedrag open

  • 20 April 2021
  • 6 reacties
  • 224 x bekeken

Ik heb mijn toestel begin dit jaar afbetaald end heb de eerste 3 maanden er took niks meet van op mijn factuur gezien. Maar in het factuur van april staat ineens een kredietbedrag van €84 open voor het toestel dat ik afbetaald heb.

Er staan ook minibedragen van mijn oude abonnement ineens op mijn factuur terwijl ik inmiddels alweer drie maanden unlimited heb..

 

Vindt het nogal vaag end zou graag wat hulp willen. Dank alvast

icon

Beste antwoord door pipodeclown 22 April 2021, 00:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7

Wanneer heb je je toestel krediet precies afbetaald? En heb je dat betaald via iDeal in Mijn Tele2 of heb je zelf een bedrag overgemaakt? Wat was voorheen het bedrag van de maandelijkse aflossing (dus niet je hele maandelijkse factuur)?

Met je ‘oude’ abonnement bedoel je jouw abonnement voordat je hebt verlengd? Wat staat er op de factuur bij die kleine bedragen? Zijn dat kosten buitenland bijvoorbeeld? Soms berekenen buitenlandse providers kosten laat door aan Tele2 en dan komen die kosten ook pas later op jouw factuur.

2 Maart, via een iDeal betaling vanuit de Tele2 app heb ik mijn toestel afbetaald.

Mijn oude abonnement was €7 voor 1GB data end 200 bel/SMS plus €17 toestelkosten. Wat op een totaal van €24 per maand komt.

Nu heb ik een unlimited abonnement voor €25 per maand.

Ik heb geen extra kosten gemaakt zoals he op de bijlage kan zien. Alleen het al afbetaalde bedrag van mijn toestel. Verder alleen een creditbedrag van -€60 is te zien die ook uit een dose hoek komt..

 

Ik zie nu dat die extra kosten van mijn abonnement kloppen aangezien ik er 1 dag mee heb gedaan, pardon.

 

 

Hier is de bijlage die ik meteen hat moeten toevoegen 😅

Reputatie 7
Badge +12

Alleen de geposte factuur mist de context van eerdere facturen en ontvangen betalingen. Maar ik vermoed dat die 60 euro de boeking is van de afkoop die je via Ideal hebt verricht.

Ook zie je de 1Gb en unlimited bundel dezelfde code hebben (19.4) Dat betekend dat je geen verlenging van je abonnement hebt gedaan maar binnen je abonnement een hogere bundel hebt gekozen.  Wij als medeklanten kunnen niet zien wanneer dat gebeurt is.

Directe klantenservice is er alleen telefonisch. Als je ze belt kunnen ze je de factuur aan je uitleggen. De klantenservice heeft namelijk het complete plaatje.

Reputatie 7

Dat lijkt inderdaad op een wijziging van het abonnement in plaats van een verlenging. Wanneer ben je omgezet naar het nieuwe netwerk en de T-Mobile systemen?

In je openingspost gaf je aan dat je begin dit jaar het krediet hebt afgelost, maar dat is dus per 2 maart. Je geeft aan dat je de eerste 3 maanden geen aflossing op je factuur hebt gezien, dat was dus voordat je het krediet afloste. Mogelijk is ten onrechte 2-3 maanden het toestel krediet niet berekend en wordt dat hiermee hersteld. Je zou even kunnen kijken hoeveel je in totaal aan toestel krediet berekend hebt gekregen over de gehele looptijd, daaruit zal blijken of het klopt.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, en welkom op de Community! 

Ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is, maar zou je je 06-nummer en gegevens willen invoeren in je account? Op die manier kan ik je gegevens inzien en controleren, zodat ik je een zo goed mogelijke uitleg kan geven.

Laat je het me weten als je gegevens staan ingevuld? Dan duik ik er direct voor je in!