beantwoord

Ik heb meerdere facturen gekregen terwijl mijn abonnement opgezegd is.

  • 31 March 2021
  • 10 reacties
  • 260 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Ik heb meerdere facturen gekregen terwijl het abonnement opgezegd is. Hoe zit dit?

 

Eerder heb ik dit onderwerp al aangekaart hier:
 

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 2 April 2021, 11:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Ha @Cas van Tele2,

Dankjewel voor de reactie. 

Je collega van de technische dienst heeft toendertijd gevraagd of ik mijn nummer nog wilde behouden of niet, ik heb toen gezegd dat dat niet hoefde. Ik zou zeggen dat het niet heel vreemd is om in die situatie aan te nemen dat het nummer zou verdwijnen en dat het abonnement na het gesprek zou stoppen. Zeker ook omdat er bij mijn gegevens online een heldere einddatum kwam te staan. Het abonnement is wat mij betreft dus al opgezegd. Mocht je nog iets nodig hebben van mijn kant om dat in jullie systeem kloppend te krijgen, hoor ik het graag.  

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Borus,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw opzegging.

Bedankt voor het delen van jouw abonnementsgegevens, ik ben direct in de zaak gedoken. Ik zie dat je in december contact hebt gehad met de technische dienst voor een snelheidsonderzoek. Op jouw adres behaalde je niet de snelheid die je verwacht had, dat kan gebeuren. Mijn collega heeft toen de opzegtermijn van 1 maand teniet gedaan. Dat houdt in dat je per direct kan opzeggen, overstappen. Dat is nog een handeling die je zelf moet uitvoeren, sommige klanten nemen namelijk hun nummer mee naar een andere provider. Dan wil je niet dat het abonnement per direct wordt opgezegd. Bedankt Eric en Pipo, jullie hadden gelijk.

Ik kan jouw abonnement per direct opzeggen als je dat wilt. Ik hoor graag van je!

 

Reputatie 7

Zoals ik al aangaf lijkt er hier geen opzegging verwerkt te zijn. Hopelijk reageert er hier een Tele2 moderator na Pasen en anders krijg je vanzelf bericht van het incassobureau, dus contact komt er zeker.

Zucht… Kan iemand van Tele2 niet gewoon even hierop reageren ipv mensen die daar niet werken? 

 

Tele2 kon de beloofde snelheid niet leveren, daarop heb ik opgezegd. De klantenservice heeft me doorverbonden met de technische dienst want de klantenservice kon niks betekenen zonder het onderzoek van de technische dienst. Technische dienst heeft de einddatum aangepast en blijkbaar nergens bevestigd.

Ik heb de facturen inmiddels teruggevorderd, behalve degene voor de maand dat ik ook daadwerkelijk gebruik heb gemaakt van dit abonnement, en eentje die ik niet terug kon vorderen. Deze verwacht ik dus nog op m’n rekening binnenkort.

Ik ga helemaal niks bellen, want dat heb ik al gedaan. Dat kostte me meer dan een uur van m’n waardevolle leven en ik kan m’n tijd wel beter gebruiken. 

Tele2, bericht me even terug a.u.b.

Reputatie 7
Badge +12

Zie de link in mijn oorspronkelijke bericht:

‘2 december heb ik met de technische dienst gebeld. Die heeft gezegd dat hij de einddatum van het abonnement zou verschuiven naar die dag en ik dus maar zou hoeven betalen tot die dag. ‘

 

Verder heb ik geen bevestiging ontvangen.

Raar verhaal. Als de lijn actief blijft loopt de facturatie door. Alleen door het aanmaken van een credit factuur kunnen kosten worden vergoed. De 'techische dienst' doet dat niet.

Mijn vermoeden is dat de lijn nog steeds actief is en je abonnement, met kosten, gewoon nog doorlopen.

Bel vandaag even de klantenservice om het abonnement op te zeggen. Daar volgt dan gelijk een email bevestiging op!

Reputatie 7

“...naar die dag...”? Welke datum? Bedoelde hij daar een opzegging mee of iets anders? De einddatum is de einddatum van de contract verplichting, maar zoals gezegd loopt het abonnement door totdat je opzegt. En waarom sprak je met de technische dienst, want die krijg je alleen te spreken als ze jou bellen naar aanleiding van een onderzoek. De klantenservice gaat over opzeggingen en daarvan ontvang je een bevestiging. Ik vraag me dus nog steeds af of het abonnement wel is opgezegd. Als je nu in Mijn Tele2 kijkt, is het abonnement dan nog actief met een einddatum in de toekomst? Dan is er geen opzegging verwerkt.

Zie de link in mijn oorspronkelijke bericht:

‘2 december heb ik met de technische dienst gebeld. Die heeft gezegd dat hij de einddatum van het abonnement zou verschuiven naar die dag en ik dus maar zou hoeven betalen tot die dag. ‘

 

Verder heb ik geen bevestiging ontvangen.

Reputatie 7

Dank, daarnaast was de belangrijkste vraag of je een bevestiging hebt ontvangen van de opzegging. Zo niet, dan is er geen opzegging verwerkt en ben ik benieuwd hoe je hebt opgezegd. Een abonnement eindigt niet vanzelf maar loopt door en wordt maandelijks opzegbaar. De einddatum geeft aan dat er geen contract verplichting meer is, maar dan is er nog steeds een opzegging nodig om het abonnement te laten eindigen.

 

Dit beantwoord geloof ik de meeste van je vragen en laat zien dat de einddatum in het systeem veranderd is. Waarom er in dit geval meer dan 1 maand gefactureerd is, is mij een raadsel

 

Reputatie 7

Opgezegd betekent niet zoveel, de vraag is tot wanneer je een contract verplichting had toen je hebt opgezegd. Een opzegging wordt pas effectief als je contract is afgelopen én minimaal een maand in de toekomst (als je contract al was afgelopen). Tot wanneer liep je contract? Heb je een bevestiging ontvangen van de opzegging? Per wanneer wordt volgens de bevestiging je abonnement beëindigd? En welke periode wordt er op de laatste factuur in rekening gebracht?