Identiteitsfraude Tele2 nog steeds mogelijk

  • 8 maart 2019
  • 17 reacties
  • 266 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 9 reacties
Hallo allemaal,
Ik vind het een goede zaak om een ieder die enig belang heeft in Tele2 te waarschuwen voor Identiteitsfraude.
Dit wil niet meteen zeggen dat elke client van Tele2 er mee te maken zal krijgen, maar de kans dat het voorkomt is helaas erg groot.
Natuurlijk zijn er ook tegenstanders van mijn waarschuwing en zullen zeggen "eigen schuld etc." maar een ieder die zich beweegt tot identiteitsfraude is strafbaar.
Dus lijkt me deze opmerking overbodig.
Voor een naast familie lid heb ik een abonnement afgesloten, all-in en maandelijks opzegbaar.

Als eigenaar van het abonnement loop ik dan enig risico en wel het risico dat de persoon die gebruik maakt van het abonnement niet voldoet aan de betaling etc.
Daarom is er ook besloten een maandelijks opzegbaar abonnement aan te gaan, zodat de eventuele schade beperkt blijft.
Wanneer het dan zo ver komt heb ik altijd het recht dit abonnement stop te zetten, en dat heb ik ook gedaan.

Uitgaande van een maand opzeg termijn betekend dat het abonnement per de dag der opzegging een maand later ten einde komt.
Echter is dat voor behulpzame mensen oppassen geblazen.
Want het is zo, dat de persoon in kwestie met de telefoon en zogenaamd voordoen als mij wel degelijk in staat geweest deze opzegging ongedaan te maken, daar een eigen mailadres aan te koppelen en nota bene een eigen rekeningnummer aan te koppelen.

Laat ik helder zijn in wat ik zeg:
Mijn personalia
Zijn/haar aanvullende informatie.
en een Nieuw abonnement voor de duur van 2 jaar afgesloten.

Dus als de rekeningen niet worden betaald dan komt Tele2 dus bij mij geld halen.

Ik heb direct contact gezocht met Tele2 en de nieuwe aanvraag kon voor mij pas ongedaan gemaakt worden nadat ik een onbekend rekeningnummer kon opnoemen ter controle.
Het geen dus betekend dat de fraudeur door het beleid van Tele 2 ten aller tijde wint.
Uiteraard had ik al overboek bewijzen van het betreffende nummer, dus even opzoeken en hopen dat dat het goede nummer was.
Hiermee kon de medewerkster van Tele2 de zaak voor mij ongedaan maken.
Wat daarna rest is de afronding van een abonnement en de laatste nota.
De fraudeur heeft het rekeningnummer aangepast en daarmee direct ten tijde van het frauderen mijn overeenkomst met Tele2 ontbonden.
Ik ga er van uit dat Tele2 commercieel gewin hoger in het vaandel heeft staan dan enige bescherming van haar klanten.

Mijn jurist heeft geadviseerd geen wijzigingen aan te brengen in het profiel daar dit bewijslast is voor verder justitieel onderzoek en uiteraard de afrekening van de laatste nota's
Ik heb aangiften gedaan tegen de fraudeur en tevens tegen de Directeur L.Hoogeveen van Tele2.
De aangiften tegen de laatste persoon is feitelijk omdat het beleid waarvoor hij verantwoordelijk is haaks staat op de Algemene Verordening Gegevensbescherming, en dat er fouten worden gemaakt door werknemers is het beleid kwalijk te nemen.
Tevens heb ik melding gedaan bij het CMI.

Het is erg vervelend dat ik lees dat er omtrent identiteitsfraude bij Tele2 veel te doen is maar geen oplossingen worden geboden.
Gesprekken worden opgenomen voor allerlei doeleinden en de klachten, daarvoor heeft Tele2 een 1000 karakter principe, of wel Aap Noot Mies en dat was uw klacht!.

Ik adviseer dan ook een ieder die te maken heeft met Identiteitsfraude bij Tele2 het volgende :

Maak melding bij CMI.
Meld gegevens misbruik bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Doe aangiften tegen de fraudeur en directie van Tele2.
Pas niets aan in je profiel.
En stuur een aangetekende brief naar Tele2.

Tele2 zal altijd van mening blijven dat een ieder moet betalen, ook als het gaat om de meest ingrijpende Fraude die een ieder kan overkomen.
Zij zullen op termijn waarschijnlijk het malafide incassobureau Bos Incasso inschakelen, waarna een gerechtsdeurwaarder de zaak zal overnemen.
Deze deurwaarder moet in feite net als Bos Incasso duidelijk ingelicht worden over de gang van zaken.
Gaat de deurwaarder dan toch naar de rechter voor de inning van een onrechtmatige vordering, is het met een jurist een goede zaak dit op te lossen, want geen rechter in Nederland gaat een Fraudeur in het gelijk stellen.

Ik ben ondertussen in afwachting van het vervolg proces, de afrekening en afhandeling daar van.
Mocht dat toch op de manier gaan zoals hier boven beschreven zie ik alles met vertrouwen tegemoet.

Zelf denk ik, als dit allemaal gaat spelen, een collectief te willen starten met medestanders, samen sta je sterker!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Wat jij zegt, eigen schuld dikke bult.
Wat een ontzettend slim antwoord!
Ik ga verder met het waarschuwen van mensen die serieus te maken hebben met dergelijk strafbare feiten.
En dat zijn er helaas heel veel.
En in plaats van slimme antwoorden is het beter uit te leggen waar ze terecht kunnen en hoe ze deze zaken kunnen aanpakken.
Reputatie 7
Badge +5
Zo slim hoef je daar niet voor te zijn hoor, want toen ik las dat jij een abo voor een ander had afgesloten wist ik al genoeg.
Daar blijf jij gewoon verantwoordelijk voor.
Ik zou zeggen geloof niemand om zijn blauwe ogen, en succes met je kruistocht.
Reputatie 5
Badge +1
Ik vind het op zijn minst gezegd niet slim. Je geeft je eigen identiteit zelf weg. Als je dat doet bij een aankoop dan is het iets eenmaligs en stopt het risico daarna. Maar bij een abonnement zijn er altijd mogelijk heden om te verlengen, of om zeer hoge uitgaven te doen. Leuk dat je wilt waarschuwen, maar die geldt eigenlijk vooral voor jezelf. Jij begint met een fraude, dan kun je tele2 of welk ander bedrijf daar niet op aanspreken. Volgens mij komt zoiets ook erg weinig voor. Nog nooit gehoord. Ik werk trouwens niet bij tele2 en Cypher ook niet.
Reputatie 6
Badge
Hoi,

Ik wil graag meekijken wat er gebeurt is. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,

Arjan
Reputatie 5
Badge +1
Ik vind de topictitel identiteitsfraude tele2....... wel erg beschuldigend. Voor tele2 dan, niet voor anderen.
Ik vind het op zijn minst gezegd niet slim. Je geeft je eigen identiteit zelf weg. Als je dat doet bij een aankoop dan is het iets eenmaligs en stopt het risico daarna. Maar bij een abonnement zijn er altijd mogelijk heden om te verlengen, of om zeer hoge uitgaven te doen. Leuk dat je wilt waarschuwen, maar die geldt eigenlijk vooral voor jezelf. Jij begint met een fraude, dan kun je tele2 of welk ander bedrijf daar niet op aanspreken. Volgens mij komt zoiets ook erg weinig voor. Nog nooit gehoord. Ik werk trouwens niet bij tele2 en Cypher ook niet.

Nee, zo zit het niet.
Het abonnement staat keurig op mijn naam, wordt betaald etc.
De sim mag de ander gebruiken, en heeft nimmer toestemming gehad om zich voor te doen als mij of mijn persoonsgegevens te misbruiken, die hij overigens nooit heeft gehad!

Echter is er een mail adres waarmee ik inlog, en uiteraard personalia wat mijn persoon betreft.
Maar als iemand anders gaat bellen, met onjuiste informatie en deels gestolen informatie van mijn persoon.
Dan hebben we het over fraude.
Dus een ander persoon doet zich voor als mij en sluit een abonnement af, je kan er van vinden wat je wil.. tot je er zelf voor komt te staan.
We hebben het over een strafbaar feit.
Heel vervelend, en helaas is het beleid van Tele2 van dien aard dat het mogelijk is identiteitsfraude te plegen.
Dus is Tele2 wel degelijk medeverantwoordelijk.
Hoi,

Ik wil graag meekijken wat er gebeurt is. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,

Arjan



Beste Arjan.
Het is allemaal bekend bij jullie en ik wacht de uitleg van Tele2 af.
De uitleg van Tele2 gaat dan ook over hoe het mogelijk is dat een ander zich voor kan doen als een ieder, mailadressen, bankrekeningnummers en wachtwoorden kan aanpassen, zonder over deze informatie te beschikken, en dan ook nog een abonnement kan afsluiten.
Uw collega deed per telefoon al uitspraken over flinke fouten die zijn gemaakt in deze, vandaar de waarschuwing, niets meer of minder dan dat.
Zo slim hoef je daar niet voor te zijn hoor, want toen ik las dat jij een abo voor een ander had afgesloten wist ik al genoeg.
Daar blijf jij gewoon verantwoordelijk voor.
Ik zou zeggen geloof niemand om zijn blauwe ogen, en succes met je kruistocht.



Wat jij wil, ik weet wat er speelt, dat weet de officier van justitie ook.
Een kruistocht ben ik niet aan het houden.
Ik waarschuw alleen maar, want identiteitsfraude is helaas veel terug te vinden bij Tele2.
En of Tele2 nou wel of niet verantwoordelijk is, dat laat ik aan justitie.
Reputatie 5
Badge +1
Het is geen kruistocht maar een poging om van je eigen verantwoordelijkheid af te komen. Denk goed na wat je hier schrijft. Alles kan in een rechtzaak tegen je gebruikt worden.
Ik houd me er verder buiten.
Succes ermee.
Reputatie 7
Badge +5
Wat de id fraude betreft dat is ondertussen aangescherpt door Tele2 daar zie ik hier dagelijks de voorbeelden van.
Je was medestanders aan het zoeken om je krachten te bundelen voor je uhm kruistocht tegen Tele2.
Maar goed ik wens je succes toe, want het is natuurlijk erg zuur dat als je een ander helpt deze misbruik van je maakt.
Dat dan weer wel.
Het is geen kruistocht maar een poging om van je eigen verantwoordelijkheid af te komen. Denk goed na wat je hier schrijft. Alles kan in een rechtzaak tegen je gebruikt worden.
Ik houd me er verder buiten.
Succes ermee.

Alles ?
Dat is heel veel... jammer dat alleen maar mensen reageren die dit soort berichten niet zo graag zien.
Bedankt voor het Succes, dat zal zeker goed komen.
Wat de id fraude betreft dat is ondertussen aangescherpt door Tele2 daar zie ik hier dagelijks de voorbeelden van.
Je was medestanders aan het zoeken om je krachten te bundelen voor je uhm kruistocht tegen Tele2.
Maar goed ik wens je succes toe, want het is natuurlijk erg zuur dat als je een ander helpt deze misbruik van je maakt.
Dat dan weer wel.


Dank je wel..
Nee het is geen kruistocht het is inderdaad zuur dat mensen dit overkomt, en zo zijn er veel van deze berichten op internet te lezen, identiteitsfraude tele2, en je leest erg veel ellende.
Maar waar deze mensen naar toe moeten, dat is vaak kastje / muurtje.
En dat wil ik toch wel een keer helder maken, that's all.
Collectief optreden tegen dergelijke misstanden is altijd beter dan ieder voor zich.
Niemand had mijn gegevens, en toch is het per telefoon mogelijk geweest een abonnement af te sluiten.
Dus dat aanscherpen, dat zal maar dat neemt niet weg dat fraude nog steeds kan.
De rest laat ik over aan diensten die iets meer verstand van deze zaken hebben.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb geen moeite om die berichten te zien. Het gaat mij niet aan. Maar mensen die werkelijk aan identiteitsfraude doen gaan niet reageren. Dat verwacht je toch ook niet. Natuurlijk als je hier iets neerzet wat tegen jou gebruikt kan worden dan zal kunnen gebeuren. Internetgeheugen.

Zelf denk ik, als dit allemaal gaat spelen, een collectief te willen starten met medestanders, samen sta je sterker!


En met medestanders bedoel ik mede gedupeerde.
Ik heb geen moeite om die berichten te zien. Het gaat mij niet aan. Maar mensen die werkelijk aan identiteitsfraude doen gaan niet reageren. Dat verwacht je toch ook niet. Natuurlijk als je hier iets neerzet wat tegen jou gebruikt kan worden dan zal kunnen gebeuren. Internetgeheugen.


Ja ach er valt weinig tegen me te gebruiken in deze.
Ik wacht ook niet op reacties, een beschrijving van " hoe te handelen " is voldoende, zeker gezien de ervaring die ik nu heb.
Nogmaals de rest laat ik over aan specialisten.
Reputatie 6
Badge
Hoi PBF,

Graag zou ik toch je gegevens graag willen zodat we je melding mee kunnen nemen bij je eerdere contact met ons, en je probleem kunnen gaan oplossen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Arjan