vraag

ID fraude, contact?

Hallo,

Ik heb een vraag over een fraude geval.
Vorige maand ben ik erachter gekomen dat er (begin 2018) met mijn ID een telefoon abonnement is afgesloten.
Ik kwam hierachter doordat er een negatieve BKR registratie op mijn naam is gekomen en zo doende heb ik problemen gekregen met mijn bank. Het abonnement is overigens afgesloten met alleen mijn naam en rijbewijs nr. Verder kwam het bankrekening nummer & adres niet overeen. (slechte screening!)

heb ik een maand geleden de aangifte van de politie opgestuurd en ik zou binnen een maand wat te horen krijgen.

Nu heb ik ondertussen meerdere malen contact gehad met de klantenservice, maar niemand lijkt mij te kunnen helpen met een actuele stand van zaken... Ik wil weten hoever het onderzoek is en op welk termijn hier een oordeel over komt, gezien dit voor mij grote impact heeft.

Dit lijkt mij toch een vraag die beantwoord moet kunnen worden...!!??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

J.Reedijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je paspoort is leidend qua verificatie tijdens het afsluiten van een abonnement. Adres en waarvan de factuur betaald wordt is secundair, hoewel er wel een cent moet worden gepint voor validatie van de rekening. Aangifte doen is prima, maar geen garantie dat de aankoop wordt geannuleerd. Jouw ID is gebruikt, daar ben jezelf verantwoordelijk voor. Er wordt natuurlijk wel naar coulance gekeken zondet dit frauders op het spoor te zetten dat dit zelfs zondet echte fraude altijd wordt kwijtgescholden.
Reputatie 5
Badge
Hoi JReedijk
Welkom op het forum van Tele2

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,

Arjan

Reageer