vraag

Hulp nodig in buitenland

  • 31 juli 2020
  • 2 reacties
  • 107 x bekeken

Hallo 

Mijn partner had een mobil abbonement en we hadden per 31 juli dit opgezegd maar de bedoeling was dat hij sim only zou krijgen en nu is zijn telefoon helemaal afgesloten...We zitten in buitenland en de help desk kunnen we niet bereiken kan iemand ons helpen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het contract eenmaal opgezegd en uitgevoerd is de simkaart niet meer te herstellen. Er komt dus altijd een nieuwe simkaart aan te pas. Als je online een nieuw contract afsluit via www.tele2.nl dan wordt de simkaart naar je huisadres gestuurd. Een bekende van jullie kan dan na binnenkomst de sim opsturen naar het verblijfadres. In de tussentijd zou je lokaal een prepaid kaart kunnen kopen 

Reputatie 7
Badge +1

Elk abonnement is in feite sim-only met eventueel daarbij aanschaf van een toestel en - indien gewenst - een lening voor de aanschaf van een toestel. Die lening moet altijd betaald/afgelost worden, los van wat er met het abonnement gebeurt. Een opzegging zal dus altijd leiden tot beëindiging van het abonnement.

Na einddatum contract loopt een abonnement door als je deze niet opzegt. Je hebt op dat moment alleen geen contractverplichting meer voor meerdere maanden. Je kunt vanaf dat moment maandelijks opzeggen, overstappen of verlengen indien dit voor jou een betere deal oplevert.

Als het door jou opgezegde nummer oorspronkelijk bij Tele2 vandaan komt, dan is er heel misschien nog iets mogelijk en anders is het nummer terug naar de provider die het ooit voor het eerst heeft verkocht. Als dat niet Tele2 is dan zou je ook daar kunnen vragen wat er nog mogelijk is.

Reageer