Hulp bij frauduleus afgesloten abonnement Tele2

• Durft te posten
  • 1 reactie
Beste Tele2,

Mijn zus is slachtoffer geworden van identiteitsfraude. Er is zonder haar toestemming en medeweten een mobiel abonnement bij Tele2 op haar naam afgesloten. Dit is gebeurd via Belsimpel.nl.

Na meerdere keren gebeld en gechat te hebben met Tele2, ben ik niet verder gekomen dan het advies een brief te schrijven, welke binnen 6 weken zou worden verwerkt. Gezien de ernst van de situatie, vind ik dit niet akkoord.
Daarnaast werd geadviseerd om het contract, dat wij nodig hebben voor aanvullende aangifte, zelf op te vragen bij Belsimpel.nl, aangezien zij dit in bezit hebben. Bij Belsimpel.nl wil men het contract niet verstrekken en geeft men aan dat alleen de provider of politie dat kan aanvragen.

Kortom, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Ik verzoek u daarom dringend om uw snelle hulp bij het onderzoeken van deze fraude en het per direct annuleren van het contract.
Indien gewenst kan ik u aanvullende gegevens toesturen, evenals de aangifte tegen de dader.

Met vriendelijke groet,
L.B.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je sluit een contract met Belsimpel. Zij verkopen je een Tele2 mobiel abonnement en waarschijnlijk een duur toestel van Belsimpel. Als zij de documenten (identiteit en bank gegevens) hebben verkregen dan zijn zij verantwoordelijk voor de juistheid.Alleen belsimpel kan b.v. de handtekening op hun contract vergelijken met die van de identificatie.
Als je aangifte bij de politie hebt gedaan is dat natuurlijk een prima start. Maar als de politie verder geen onderzoek wil doen is het de vraag waarom niet? Misschien heeft een bekende van uw zus de papieren gebruikt en is het gewoon een civiele zaak. Wij als medeklanten weten dat allemaal niet, en dit is een forum geen klantenservice.

Het advies blijft dat je met je aangifte naar Belsimpel moet gaan, zij zijn de verkoper en hebben het contract met "je zus" gesloten.
Reputatie 5
Badge +3
Beste L.B.,

Bedankt voor je vraag.
Ik ga het morgen bij de juiste afdeling voor je navragen wat je in jouw situatie het beste kan doen en hoe het precies zit met het opvragen van het contract.

Bedankt eric voor het meedenken. Voor mij is dit nu ook onduidelijk wat de juiste manier van handelen is, dus vraag ik het graag nog even na.

Ik laat het je morgen hier weten!
Groet, Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Beste L.B,

Ik heb het voor je nagevraagd. Je moet als eerste aangifte doen bij de politie en daarna het proces-verbaal versturen naar:

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG Alphen a/d Rijn

Wij nemen dan jouw case in behandeling en zullen eventuele verdere stappen ondernemen wanneer dit nodig is. Hoe dit verder in zijn werk gaat ligt dan bij de andere afdeling. Het is belangrijk dat je dus als eerste aangifte doet bij de politie.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd!
Mocht je verder geen vragen hebben ga ik dit topic sluiten.
Groet, Trinh
Beste Trinh,

Dank voor je reactie.
Echter zonder bewijsstukken kan de politie geen proces-verbaal opmaken. Daarom hebben wij juist het getekende contract nodig, waarop de nagemaakte handtekening staat.
Dat we het proces-verbaal daarna per post naar Tele2 moeten sturen is akkoord, maar zonder contract kunnen we geen proces-verbaal laten opmaken.

Ik zie je oplossing hiervoor graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
L.B.
Reputatie 5
Badge +3
Beste L.B.,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb dit topic over het hoofd gezien!

Hoe staat het er nu voor? De informatie die ik je heb gegeven komt van de afdeling die het in behandeling neemt.

Groet, Trinh