beantwoord

Huawei Nexus 6P

Hoi,
Ik kan rond januari mijn abonnement verlengen. Ik zit nu bij tele 2 en zou hier graag willen blijven. Dit is voor mij helaas niet mogelijk als de Nexus 6P niet bij Tele 2 beschikbaar komt.
Ik kan op populaire sites zoals belsimpel geen nexus vinden i.c.m. tele 2.
Graag antwoord van een tele 2 mederwerker.
Mvg
Reno Konings

icon Beste antwoord door Siebel 26 november 2015, 21:12

Hoi Reno,

Google wil op de Nexus 6P geen VoLTE ondersteuning bieden. Alle toestellen die verkocht worden met de nieuwe Tele2 abonnementen moeten VoLTE ondersteunen, omdat op termijn Tele2 alleen nog 4G netwerk zal ondersteunen. Dat is zeer jammer, want de Nexus 6P is een fantastisch toestel.

Je kunt eventueel deze truuk toepassen: https://forum.tele2.nl/huiskamer-176/welk-toestel-jij-48829/index2.html#post298660

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 Reacties

Hoi Reno,

Google wil op de Nexus 6P geen VoLTE ondersteuning bieden. Alle toestellen die verkocht worden met de nieuwe Tele2 abonnementen moeten VoLTE ondersteunen, omdat op termijn Tele2 alleen nog 4G netwerk zal ondersteunen. Dat is zeer jammer, want de Nexus 6P is een fantastisch toestel.

Je kunt eventueel deze truuk toepassen: https://forum.tele2.nl/huiskamer-176/welk-toestel-jij-48829/index2.html#post298660
Ik snap jou trucje eigk niet echt siebel
Je koopt een abonnement met samung J5, verkoopt het toestel, en koopt zelf een nexus 6P
Hz zou ik dat doen? Dan ben ik alsnig iets van 500 € in een keet kwijt.. T punt van een abonnement js dat je die volle smak niet in 1 keer hoeft te betalen
Nee, dat zal dan niet gaan. Je zult inderdaad zelf het toestel in 1 moeten betalen. Zelf ook groot fan van de Nexus 6P, maar heb hem zelf (privé) moeten kopen.
Is iets van een uitzondering niet mogelijk Tele2? Anders ben ik genoodzaakt over te stappen omdat telefoons zoals s6 plus te duur zijn
Het zou niet logisch zijn voor Tele2 een uitzondering te maken, de Nexus 6p is simpelweg niet geschikt voor hun netwerk. Daarnaast snap ik je opmerking mbt de S6 plus niet, aangezien dit een goedkoper toestel is dan de N6P.
Tip: (zolang het goed gaat), via deze pagina lijk je wel icm Tele2 te kunnen bestellen:

http://androidworld.nl/review/nexus-6p/
Is er ook een manier om hier het abinnement ietwat aan te oassen?
Volgens mij bij typhone nadat je hebt abonnement in je winkelwagen hebt gedaan. Maar geen flauw idee of je de bestelling kan afronden en hoe lang het erop blijft te staan, want ik vermoed dat het een bug aan de zijde van Typhoon is.
Het gaat mij er vooral om dat ik kan aangeven dat het om een verlenging gaat zodat er nog wat van de maandprijs afgaat
Reputatie 7
Badge +5
.
Op het uitroepteken KLIKKEN

*edit
Lees eerst eens, er staat:
Tele2 verlengen
Wilt u wederom profiteren van een scherpe aanbieding bij Tele2? Verleng dan hier uw Tele2 abonnement en profiteer direct.
Bombarie, zou je even duidelijk willen maken wat je bedoeld? Waar zou ik dat uitroepteken moeten zien?
Reputatie 7
Badge +5
Rechts in het vak waar de bestelling begint staat een uitroepteken achter de bundel.
Anders, KLIK HIER dan krijg je een rits toestelkosten en dan de bundels.

Tele2 1000 MB + 100 minuten/SMS € 10,00
Tele2 1500 MB + Onb. min/SMS € 16,00
Tele2 4000 MB + Onb. min/SMS € 21,00
Tele2 8000 MB + Onb. min/SMS € 25,00
Tele2 24000 MB + Onb. min/SMS € 35,00

Verlengen staat bovenaan de pagina.
Wat nou als mij dat 4g bellen niks boeit? Kan ik dan niks met een tele 2 medewerker regelen dat ik de nexus 6p wel met tele2 verlenging kan krijgen?
Het gaat er Tele2 niet om of het de klant boeit (ik verwacht dat dit er maar heel weinig zullen zijn dit dat spannend vinden), het gaat het erom dat zeer duur is voor Tele2 als de klant niet VoLTE belt. Tele2 heeft alleen een 4G netwerk, en alles wat niet over 4G gaat, kost Tele2 heel veel geld.
Waarom kan ik dan via foon4u hem wel kopen icm sommige abonnementen van tele 2
Foon4u verkoopt ze niet zelf, maar heeft links naar Typhone (wat we hier boven ook al hadden gezien) en phoneshop. Bij die laatste vermoed ik ook een bug, maar in beide gevallen is dat gokken. Maar ik zou zeggen, geen slapende honden wakker maken, en ga ervoor bij die wederverkopers, wanneer je ze vertrouwd.
Reputatie 7
Badge +4
Nou... Als je eenmaal VOLTE hebt ervaren, dan wil je niet anders meer. Ik heb in Barcelona VOLTE mogen ervaren.
Je kan elkaar bellen binnen 2 seconden, daar waar je nu na het indrukken van de belknop al snel 8 seconden moet wachten tot aan de andere kant de telefoon overgaat.
Ook is de vertraging heel laag, dus als je iets tegen elkaar zegt dan is het eigenlijk direct aan de andere kant hoorbaar.

Dus, als je een toekomstbestendig toestel wilt hebben, dan moet je niet iets kopen waar geen VOLTE mee nogelijk is. Alle providers gaan in 2016 VOLTE wel aanzetten, en dan loop je dus gelijk weer achter de mogelijkheden aan met zo'n toestel.
T punt voor bij js dat ik niet veel bel, en als ik dan bel vind ik de gespreks kwaliteit meer dan voldoende en de snelheid ook. Daarom hoeft dat hele Volte niet van mij
Ik ervaar momenteel VoLTE bij Tele2 en hoewel ik voor een deel de voordelen van Eric herken ( niet alles). Zou mijn voorkeur ook voor de Nexus uitgaan. Maar voor elk ander toestel zou ik voor VoLTE kiezen. De Nexus 6p is alleen een fantastisch toestel, en hopelijk wil Google over een jaar wel meewerken aan VoLTE ondersteuning...
Goedemiddag allen,

Inmiddels wordt Android 6.0.1 uitgerold met daarin ondersteuning voor Band 12 voor T-mobile USA. Volgens mij (en wat ik lees), betekent dit automatisch ook ondersteuning voor VoLTE. Dat zou impliceren dat de Nexus nu ook voor Tele2 interessant kan zijn. Ik zit in dezelfde situatie als Reno. Begin januari loopt abbo af en ik wil graag verlengen, maar alleen als het met Nexus 6P kan. Kan iemand van Tele2 hierop reageren?

Groet,

Jeroen
Hoi Jeroen,

Helaas is het niet zo eenvoudig, een toestel moet voor elk netwerk aangepast worden. Er is namelijk niet 1 generieke implementatie voor VoLTE.
Graag nog antwoord en vooruitzichten door een tele 2 medewerker, of ben jij toevallig een medewerker Siebel?
Mvg
Ik ben een medewerker, maar al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel. Tele2 zal hier verder geen uitspraak over doen, want er wordt niet per toestel uitgelegd waarom die wel of niet wordt verkocht.