vraag

Hotspot wil niet werken.

• Is lekker bezig
  • 9 reacties
Ik ga het toch nog 1 keer proberen 🙂. Het andere topic is gesloten dus dan maar een nieuw topic.
Ik heb een sim only abonnement van 10 gig en per maand opzegbaar.
Alles werkt goed en ik heb 4g op mijn Sony Xperia E5. Zover zo goed.
Nu wil ik de telefoon gebruiken als hotspot voor mijn camera.
En dit is wat er gebeurt.
Camera zegt: download reolink app en scan de camera.
Ik download de app en scan de camera.
Camera zegt,verbind met wifi.
Ik verbind met wifi (thuis)
Camera zegt: wifi verbonden ik initialiseer camera.
Camera zegt alles is correct.
Zover zo goed en ik kan inderdaad via de Sony met het tele2 kaartje de camera bekijken.
Om nu ook de camera te kunnen bekijken als deze op een plek zit waar geen wifi is stel ik de telefoon in als hotspot.
En daar gaat het mis. De sony met de tele2 kaart is wel als hotspot ingesteld,maar wil niet verbinden met de camera.
Herhaal ik bovenstaand met mijn KPN kaard dan werkt het allemaal wel.

Wat doe ik fout????

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Kun je met een andere apparaat wel gebruik maken van je hotspot?
Reputatie 7
Badge +4
Rena Chan schreef:

Kun je met een andere apparaat wel gebruik maken van je hotspot?

Dat idee had ik ook, ga eens met een tablet of laptop het internet op via die hotspot op je Sony. Dat kun je makkelijker controleren dan een IP camera.
Ik had natuurlijk moeten melden dat ik dit heb geprobeerd en dat het dan wel werkt.
Nu zou de conclusie natuurlijk kunnen zijn dat het aan de camera ligt.
Maar zowel de kpn kaart als ook de vodafone kaart werken wel.

Er moet ergens een instelling zijn die de tele2 kaart er van weerhoud om die verbinding tot stand te brengen.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, als een laptop wel een internet verbinding tot stand brengt dan is de Tele2 sim/toegang wel in orde en moet je camera hetzelfde kunnen. Maar als je vanaf een extern ip adres NAAR de wifi hotspot wilt verbinden en dan naar de camera is deze test niet vergelijkbaar. Het Tele2 netwerk is beveiligd en je kunt geen tunnel van buiten naar binnen (je mobiele telefoon) opbouwen. Je zou wel b.v. vanaf de mobiele telefoon een VPN kunnen opzetten naar een Synology NAS (standaard feature van Android) Dan krijgt je telefoon een private IP adres en kun je die vanuit huis weer benaderen.
Waar het ligt weet ik niet,heb wel een vermoeden,maar alles werkt.
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik op 29december aangesloten ben en volgens *mijn tele2 * nog 10 gig te besteden had tot 31 december.In de periode 29 dec t/m 31 dec. kreeg ik het niet werkend.
En vandaag zonder verandering van instellingen werkt het gewoon.
Trouwens eric je eerte zin snap ik volledig,maar daarna ben je me kwijt 🙂
Nu we toch zo gezellig bezig zijn 🙂
Weet iemand of mifi werkt met tele2 ?
Reputatie 7
Badge +4
Helaas. De sims met een 06 nummer mogen alleen in een smartphone worden gebruikt. In een router of mifi leidt snel tot afsluiting. Daar mogen volgens de ACM alleen sims met een 097 nummer in en die verkoopt Tele2 niet aan consumenten.
...
Reputatie 7
Badge +4
yousef1993 schreef:

Please answer!
I received an SMS that I could connect my fashionum earlier and it will work on the 2nd of Jan. 2019. Now that has been done according to the booklet, the DSL does not pulsing. I have tried again to install and reset it twice. What can it be?

You break into a topic from somebody else. Please open your own or call customer care for direct support.

Reageer