beantwoord

Hoog datavebruik

• 30 juli 2015
  • 17 reacties
  • 442 x bekeken

Hallo,

Ik zal maar geen 2 pagina's lang gaan en het kort en simpel houden.

Buiten mijn weten heeft een applicatie op mijn telefoon binnen een paar uur meer dan 2GB data verbruikt, dit is gebeurd op de achtergrond, terwijl ik alle apps gesloten had. Ik ben nu dubbel zo ver over mijn bundel heen, wat zeker niet mijn intentie is geweest. Ik sta nu een hoge rekening tegemoet en mijn vraag is of er een speciale regeling te treffen valt voor zulke situaties.

Met vriendelijke groet,

Pasoun
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 5 augustus 2015, 11:55

Hallo Pasoun!

Aangezien het antwoord al was gegeven door de andere forumleden, hebben wij niet gereageerd. De titel is wel aangepast om dit topic ook beter vindbaar te maken voor andere forumleden die het zelfde probleem of vraag hebben. Zoals Bombarie eerder ook al aangaf, is een betalingsregeling jammer genoeg niet mogelijk. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het ontzettend vervelend vind dat een app zoveel data heeft verbruikt! Sorry dat ik je geen ander antwoord kan geven.

Groetjes, Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Belangrijkste is of je die app hebt kunnen traceren/verwijderen, het kwaad is toch al geschied.*
Een betalingsregeling zit er niet in voor je.
Vraag is nu: wat was de ingangsdatum van je abonnement, wellicht dat je daar iets mee kunt.
Belangrijkste is of je die app hebt kunnen traceren/verwijderen, het kwaad is toch al geschied.*
Vraag is nu: wat was de ingangsdatum van je abonnement, wellicht dat je daar iets mee kunt.

Bedankt voor uw reactie.

De boosdoener heb ik toen-direct kunnen traceren, en verwijderd. Ik heb mijn telefoon abbonnement nu al 2 en een half jaar bij Tele2.

'' Een betalingsregeling zit er niet in voor je.'' Is het niet mogelijk om het bedrag in termijnen te betalen? Ik ben student en hoop dat u mijn situatie begrijpt. Dit gaat niet over 20-30 euro's, maar een bedrag dat 10 maal groter is. Zo een groot bedrag in één keer betalen is vrijwel onmogelijk voor mij.
Reputatie 7
Badge +5
Helaas doet Tele2 niet aan afbetalingen in termijnen.
Als je binnen die 2½ jaar niet verlengd hebt zou je 2x een waarschuwings sms moeten hebben ontvangen, vraag is dan of die verstuurd zijn
Dat kan een moderator inzien nadat deze je vraag oppikt en er mee aan de slag gaat.

Dan voor de toekomst zou je het abonnement kunnen verlengen naar een met de nieuwe voorwaarden dat zodra je (data)bundel op is de snelheid drastisch beperkt word.
Zo kom je nooit meer voor onverwachte kosten te staan, heb je meer Mb nodig koop je een bundeltje bij.
De verkoop 0800-1602 (gratis) kan je hier meer over vertellen, maak eerst een lijstje met al je wensen/vragen.
Reputatie 4
Badge +1
Als je binnen die 2½ jaar niet verlengd hebt zou je 2x een waarschuwings sms moeten hebben ontvangen, vraag is dan of die verstuurd zijn
Dat kan een moderator inzien nadat deze je vraag oppikt en er mee aan de slag gaat.

Dan voor de toekomst zou je het abonnement kunnen verlengen naar een met de nieuwe voorwaarden dat zodra je (data)bundel op is de snelheid drastisch beperkt word.
Zo kom je nooit meer voor onverwachte kosten te staan, heb je meer Mb nodig koop je een bundeltje bij.
De verkoop 0800-1602 (gratis) kan je hier meer over vertellen, maak eerst een lijstje met al je wensen/vragen.

Waarom heeft deze persoon de waarschuwing SMS niet ontvangen?
Reputatie 7
Badge +5
Dat heeft hij nog niet gezegd, mijn eerste vraag was dan ook wanneer het abonnement was ingegaan.
Anders was het appeltje eitje 😉

Dit is absurd, waarom zou een betaling niet in termijnen kunnen worden gedaan, als het een extreem hoog bedrag is. Ik ben bereid om het volledige bedrag te betalen, maar nogmaals, om dat in één keer te betalen, is onmogelijk voor mij. Ik vraag niet om een kwijtschelding, maar een simpel betaling in termijnen. Als dat teveel gevraagd is vraag ik mij af wat jullie precies klantenservice noemen.
Dat heeft hij nog niet gezegd, mijn eerste vraag was dan ook wanneer het abonnement was ingegaan.
Anders was het appeltje eitje ;)

Ik heb 2 smsjes ontvangen. 1 om 21:44 waarbij wordt vermeld dat 50% van mijn internetbundel verbruikt is. De ander was om 23:07 en vermeld dat mijn internetbundel (1500 MB) op is. Ik heb tussen die 2 sms'jes mijn telefoon helemaal NIET gebruikt. en blijkt dus dat in 1 uur en 23 minutes, er meer dan 750 MB is verbruikt, terwijl ik alle apps gesloten had. Toen ik het sms'je binnen kreeg van dat mijn bundel op is, was ik al nog eens 1,5 GB over mijn bundel heen, en heb direct mijn mobiele gegevens uitgezet.
Reputatie 7
Badge +5
Voor de duidelijkheid, zolang er géén van Tele2 achter een forumnaam staat zijn "wij" geen Tele2 medewerkers maar net zoals jij klanten (of geïnteresseerden).
Als klant reageer ik dan ook op jouw opmerking dat Tele2 een dienstverlenend bedrijf is en geen financiële instelling.

Je zult moeten wachten op een Tele2 medewerker om je vragen/antwoorden bevestigd te krijgen.
Als dat teveel gevraagd is vraag ik mij af wat jullie precies klantenservice noemen.
Voor de duidelijkheid, zolang er géén van Tele2 achter een forumnaam staat zijn "wij" geen Tele2 medewerkers maar net zoals jij klanten (of geïnteresseerden).
Als klant reageer ik dan ook op jouw opmerking dat Tele2 een dienstverlenend bedrijf is en geen financiële instelling.

Je zult moeten wachten op een Tele2 medewerker om je vragen/antwoorden bevestigd te krijgen.
Als dat teveel gevraagd is vraag ik mij af wat jullie precies klantenservice noemen.

Mijn excuses. Zoals u kunt zien aan mijn 'aantal geplaatste reacties' ben ik nieuw op dit forum, omdat u antwoord probeerde te geven op mijn vragen, die tevens gericht zijn aan Tele2, dacht ik dat u een medewerker was van Tele2.
Reputatie 7
Badge +5
Geen probleem hoor ;)
Ondertussen weten de personen die vaker op het forum aanwezig zijn welke vragen Tele2 jou gaat stellen en welk beleid zij voeren.
Tele2 gaat zich erop beroepen dat je de waarschuwingen hebt ontvangen en de factuur terecht zou zijn.
Tele2 voert ook het beleid om facturen niet in termijnen te laten betalen.
Tele2 (en ieder ander) gaat jou aanbevelen een nieuw contract af te sluiten met andere voorwaarden om dergelijke kosten in de toekomst te voorkomen.
Geen probleem hoor ;)
Ondertussen weten de personen die vaker op het forum aanwezig zijn welke vragen Tele2 jou gaat stellen en welk beleid zij voeren.
Tele2 gaat zich erop beroepen dat je de waarschuwingen hebt ontvangen en de factuur terecht zou zijn.
Tele2 voert ook het beleid om facturen niet in termijnen te laten betalen.
Tele2 (en ieder ander) gaat jou aanbevelen een nieuw contract af te sluiten met andere voorwaarden om dergelijke kosten in de toekomst te voorkomen.

Enig idee hoe lang het duurt voordat een Tele2 medewerker gaat reageren??
Reputatie 4
Badge +1

Maar goed geef dan eens jouw mening mbt wat er met deze man gebeurt is. Vind je dat dan nog normaal dat de man opeens door zo,n app. met zeer hoge kosten wordt opgezadeld?
Niet de eerste keer dat ik deze verhalen hier voorbij zie komen.

Hier weer zo,n leuk voorbeeldje:
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/onverklarbare-hoge-kosten-buiten-de-bundel-45595/index1.html#post277288

En zo zijn er velen....
Hier nog eentje voor je:
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/ongewild-20-sms-gehad-netsmart8877-3euro-per-sms-45454/index1.html#post276545

Het wordt eens tijd dat dit stopt..Je hebt vooraf nergens toestemming voor gegeven en toch gaan ze beginnen met jouw geld af te troggelen.
Reputatie 7
Badge +5
Wat zit je nu overal te raaskallen adsl klant.
Klant is er zich zelf van bewust en wil in termijnen betalen.
Van mij hoeft hij helemaal niet te betalen, wat denk je dat Tele2 met mijn mening doet ?
Dan betrek ja hier nog topics in die gaan over SMS DIENSTEN, terwijl dit topic over DATA GEBRUIK gaat.
SMS DIENSTEN moet je je voor AANMELDEN, een APP kun je zo downloaden, nog meer uitleg nodig ?
Zo zit je in elk topic een verhaal bij elkaar te prutsen voor je eigen pleidooi.
Wat zit je nu overal te raaskallen adsl klant.
Klant is er zich zelf van bewust en wil in termijnen betalen.
Van mij hoeft hij helemaal niet te betalen, wat denk je dat Tele2 met mijn mening doet ?
Dan betrek ja hier nog topics in die gaan over SMS DIENSTEN, terwijl dit topic over DATA GEBRUIK gaat.
SMS DIENSTEN moet je je voor AANMELDEN, een APP kun je zo downloaden, nog meer uitleg nodig ?
Zo zit je in elk topic een verhaal bij elkaar te prutsen voor je eigen pleidooi.

Ik heb tot nu toe nog steeds geen antwoord gekregen van een Tele2 medewerker, maar mijn topic-titel is verandert van 'over-mijn-bundel' naar 'hoog-dataverbruik' (zonder dat ik er aan heb gezeten) . Wordt ik nou genegeerd door Tele2 of is dit standaard procedure ?
Reputatie 7
Er worden veel vragen gesteld op het forum en dit is in eerste instantie een forum voor en door klanten en géén klantenservice. Het kan enige dagen duren voordat een medewerker van Tele2 reageert, de forumleden zijn meestal sneller.

In dit geval zijn de forumleden op de hoogte van het beleid van Tele2 (zoals Bombarie aangeeft) en heeft men jou vertelt wat de procedure bij Tele2 is. Daar valt eigenlijk verder weinig tot niets aan toe te voegen, waardoor eerst de topics waar géén duidelijkheid is aan bod komen bij de medewerkers.

Uiteindelijk komt er wel een reactie van een medewerker in dit topic, maar die zal niets veranderen aan het reeds gegeven antwoord.
Reputatie 4
Badge +5
Hallo Pasoun!

Aangezien het antwoord al was gegeven door de andere forumleden, hebben wij niet gereageerd. De titel is wel aangepast om dit topic ook beter vindbaar te maken voor andere forumleden die het zelfde probleem of vraag hebben. Zoals Bombarie eerder ook al aangaf, is een betalingsregeling jammer genoeg niet mogelijk. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het ontzettend vervelend vind dat een app zoveel data heeft verbruikt! Sorry dat ik je geen ander antwoord kan geven.

Groetjes, Su Ling
Reputatie 7
Badge +5
"Goedkoop" antwoord, rechtstreeks van jlthkoch gekopieerd om er vanaf te zijn.
Je collega plaatst gewoon een zinloos antwoord zonder dat de klant zich tekort voelt gedaan door de moderatie :8
Daarbij vraag ik me het nut af om titels te veranderen t.b.v. de zoekfunctie.
Personen besluiten een titel te plaatsen die het beste bij hun gedachtes passen, dan kom je veel eerder bij een identieke vraag terecht i.p.v. bijv: 10.000x ik kan niet inloggen zonder oplossing want jij hebt een ander probleem .....oh, ik dacht dat het hetzelfde was 🆒
Aangezien het antwoord al was gegeven door de andere forumleden, hebben wij niet gereageerd. De titel is wel aangepast om dit topic ook beter vindbaar te maken voor andere forumleden die het zelfde probleem of vraag hebben.