beantwoord

Hoge rekening Tele2

• 1 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 225 x bekeken

Beste support Tele2,

Ik ben net terug van mijn vakantie uit Japan en heb zojuist mijn maandfactuur van m'n mobiele abonnement binnen gekregen. Tot mijn grote schrik viel het bedrag veel hoger uit dan ik had verwacht.

Ik ben een aantal keer gebeld door een Nederlands telefoonnummer toen ik daar zat, die ik daar NIET heb opgenomen (hier kan ik bewijs voor leveren). Ik heb dit nummer zelfs geblokkeerd waardoor ik er niet meer door gebeld hoorde te worden.
Na het controleren van de maandfactuur kwam ik erachter dat deze telefoontjes wel degelijk in rekening zijn gebracht, tegen een enorm tarief van €2,35 per minuut + €1,88 waar geen nummer bij staat vermeld, maar wel dezelfde tijd. Door een paar keer gebeld te zijn geweest door dit nummer moet ik vervolgens +- 20 euro meer betalen voor mijn maandabonnement. Hiernaast is er schijnbaar een SMS-je verstuurd/ontvangen uit de Verenigde Staten waar ik ook niets vanaf weet.

Ik zou graag willen weten waarom dit in rekening is gebracht, aangezien ik hier totaal geen invloed op heb gehad.

Ik zie een reactie graag tegemoet!

Met Vriendelijke Groet,

Christiaan Koning
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 8 oktober 2015, 17:09

Dank je wel voor het versturen van de gegevens Christiaan!

Het is inderdaad zoals ik vermoedde, je hebt kosten berekend gekregen voor het ontvangen van voicemail in het buitenland. Wij horen dat per 1 juli j.l. niet meer te factureren (niet dat het niet mag, we hebben simpelweg besloten het niet meer te doen). Nu ben je in de tussenliggende periode omgezet naar een ander klantensysteem dus wellicht dat het daardoor komt. Om deze reden heb ik de afdeling die gaat over het opstellen van de facturen, Billing Operations, aangestuurd deze situatie voor je op te lossen zodat het in de toekomst niet nogmaals kan gebeuren.

Voor factuur NL1504164356 ga ik de kosten vergoeden. Het gaat dan om de 3 voicemail gesprekken (zowel inkomend als uitgaand) à €15,35.Deze vergoeding heb ik direct ingediend dus vermoed dat deze nog met je aankomende factuur meegenomen zal worden. Sorry voor het ongemak en bedankt voor je signalement! Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +4
Hoi Christiaan,

Bedankt voor je vraag en welkom op het forum! Ik heb een vermoeden waardoor dit komt maar voordat ik daar over wil uitweiden wil ik het graag eerst nakijken.
Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Het gaat dus om je laatst ontvangen factuur begrijp ik?

Groetjes Maurice
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van de gegevens Christiaan!

Het is inderdaad zoals ik vermoedde, je hebt kosten berekend gekregen voor het ontvangen van voicemail in het buitenland. Wij horen dat per 1 juli j.l. niet meer te factureren (niet dat het niet mag, we hebben simpelweg besloten het niet meer te doen). Nu ben je in de tussenliggende periode omgezet naar een ander klantensysteem dus wellicht dat het daardoor komt. Om deze reden heb ik de afdeling die gaat over het opstellen van de facturen, Billing Operations, aangestuurd deze situatie voor je op te lossen zodat het in de toekomst niet nogmaals kan gebeuren.

Voor factuur NL1504164356 ga ik de kosten vergoeden. Het gaat dan om de 3 voicemail gesprekken (zowel inkomend als uitgaand) à €15,35.Deze vergoeding heb ik direct ingediend dus vermoed dat deze nog met je aankomende factuur meegenomen zal worden. Sorry voor het ongemak en bedankt voor je signalement! Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes Maurice
Beste Maurice,

Bedankt voor je reactie en het snel behandelen van mijn probleem.
Ik snap dat het verwarring kan veroorzaken als ik net in die overstap periode heb gezeten.
Fijn om te horen dat het zo opgelost kan worden!

Hiernaast heb ik geen vragen meer.

Groeten,

Christiaan
Badge +4
Graag gedaan Christiaan! Ben blij dat ik je heb kunnen helpen!

Goed weekend alvast, ik zal dit topic sluiten.

Groetjes