Hoge rekening bellen in buitenland

  • 13 September 2021
  • 4 reacties
  • 174 x bekeken

Na het bellen in Zwitserland naar een Zwitsers telefoonnummer, zie ik op mijn Tele2 app dat er 33 euro aan kosten in rekening is gebracht. Natuurlijk heb ik voordat ik dit telefoontje pleegde gekeken of het bellen in Zwitserland wel in mijn mobiele abbonement zou vallen. Op de site zag ik het volgende: “Bellen in Zwitserland → gaat uit je nomale Bel/SMS-bundel”. Ook in het smsje die ik kreeg toen ik in Zwitserland aan stond staat: “Je bent in Zwitserland waar je kunt bellen, sms’en en data verbruiken uit je normale bundel”. Nu blijkt na het plegen van dit belletje, waarbij ik in totaal 20 van de 22 minuten in de wachtrij heb gestaan voordat ik iemand aan de lijn had, dat bellen in Zwitserland naar Zwitserland niet binnen je bundel valt. Door telkens naar de klant te communiceren dat bellen in Zwitserland binnen je bundel valt, is het echt misleiding dat blijkt dat dit niet geldt voor het bellen naar een Zwitsers nummer (enkel naar NL). Ik verwacht hierin een tegemoedkoming vanuit Tele2, zo kan je je klanten niet misleiden. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Ool het bellen vanuit Nederland naar Zwitserland kost 1 euro 75 per minuut !

Reputatie 5
Badge +6

Dat is een duur telefoontje! Als je een normaal nummer belt dan zou het inderdaad uit je bundel moeten zijn en als je nog genoeg minuten hebt dan kost dat geen geld. 
Je belde iemand en je stond in de wachtrij? Dat klinkt niet als een normaal nummer.. watvoor nummer belde je?

Op de site van tele2 staat: Je bel/sms-bundel is geldig in de hele EU. Je kunt dus bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent. Dit geldt niet voor betaalde informatie- en servicenummers.

Ik belde een vast Zwitsers nummer, waar verder geen servicekosten aan verbonden waren. De klantenservice van Tele2 vertelde mij dat het bellen naar een Zwitsers nummer dus niet valt onder het “Je bel/sms-bundel is geldig in de hele EU. Je kunt dus bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent.” Dit geldt dus blijkbaar alleen als je binnen de gehele EU naar een Nederlands nummer belt… Heel onduidelijk dus! 

Reputatie 7
Badge +8

Dit klopt niet. 

Zwitserland is niet bij de EU. 

Maar er staat EU plus Zwitserland. 

Als je dan in Zwitserland bent moet je dus gebruik kunnen maken van je bundel. 

Ik ben vaak in Duitsland. 

Daar kan ik ook gebruik maken van mijn bundel, met bellen naar Nederland, Duitsland en de gehele EU. 

In Zwitserland moet dit hetzelfde zijn. 

Het enigste dat altijd duur is, dat is vanuit Nederland naar de andere EU landen bellen.

Dus als ik naar Duitsland moet bellen stap ik altijd in mijn auto en na 5 km kan ik via het Duitse net bellen. 

Dus dien een klacht in als het hier niet door een moderator wordt opgepakt. 

Houd ons op de hoogte! 

Succes.