beantwoord

Hoge rekening

• 27 september 2015
  • 13 reacties
  • 305 x bekeken

Beste,

Vandaag schrok ik me dood omdat er een rekening van 219 euro in de brievenbus lag.
15 augustus ben ik terug gekomen van vakantie. Op vakantie heb ik dan ook alleen op internet gezeten wanneer er een wifi verbinding was. Op de rekening staat dat ik 15 augustus 789,1 mb ter waarde van 43,46 euro heb verbruikt. Terwijl ik toen net in Nederland was aangekomen? Ik weet nog dat ik op Schiphol stond en ik meteen een sms kreeg van Tele2 dat ik al voor 15 euro over mijn bundel zat. Ik dacht toen nog dat is gek wanneer ik heel de bundelperiode (tot aan 15 augustus) in het buitenland heb gezeten. Op de factuur staat dan ook nog dat ik 17 augustus 777,4 mb heb verbruikt twv 116,87 euro? Dat bedrag is dan hoger, terwijl het minder mb's zijn als 15 augustus. Ik kan me voorstellen dat er meteen heel veel binnen getrokken wordt wanneer je weer in Nederland bent, echter heb ik in het buitenland ook op wifi gezeten wat betekend dat niet alles opeens op 15 augustus binnen getrokken kan worden?!
Kan iemand mij hierover uitleg geven hoe dit precies zit?

Mvg Anne
icon

Beste antwoord door eric 29 september 2015, 18:59

Lees dit eens.
http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/

Dan kun je op je telefoon kijken waaraan de data is verbruikt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Op vakantie heb ik dan ook alleen op internet gezeten wanneer er een wifi verbinding was.

Neem aan dat je dataroaming dan ook gedurende de hele vakantie UIT had staan want , eventjes AAN zetten én de meter gaat lopen. Er is ook een online app van Tele2 waar je prima het verbruik mee kan bijhouden. Ik heb geen andere uitleg, wellicht iemand?
Ik weet zeker dat ik de dataroaming heel de vakantie had uitstaan. Wanneer je kosten maakt in het buitenland staat dit ook apart vermeld op je rekening. Er staat op de factuur ook duidelijk vermeld dat het gaat om internet gebruik in Nederland. Toch bedankt voor je antwoord.. Misschien dat iemand anders nog kan helpen. Tele2 zelf misschien?
Reputatie 7
Badge +5
Op een Tele2 medewerker wachten kan een paar dagen duren (drukte, vakanties, achterstand)

Het is een vermoeden en niet meer dan dat
Heel veel apps updaten alleen in het land van registratie (Nederland), zodra je Nederland dus terug binnenkomt zouden er flink wat up-dates hebben kunnen plaatsvinden.
kun je dat nazien op je phone ?

*Land van registratie is dus je waar je Google account is geregistreerd*
Dat zou best eens kunnen.. Moet ik eens naar opzoek gaan. Maar dan nog heb ik een paar vragen hoe het dan komt, wanneer dat het geval is, niet alle up dates dan op 15 augustus tegelijk worden geupdated? En dat er 15 augustus meer mb's verbruikt worden als 17 augustus en 17 augustus kosten maak van over de 100 euro! In ieder geval ga ik eens kijken naar de updates op mijn telefoon. Dankjewel!
Ik heb een soortgelijke ervaring hiermee, meerdere malen contact gehad met klantenservice - snappen er zelf ook niks van.
Ik wil alleen zeggen; het hoeft niet aan jou te liggen. Ik zou het vergoedingsformulier invullen. 🙂
Reputatie 7
Badge +5
Wat snappen ze niet, waar jij je data aan gebruikt hebt ?
Of snappen ze het niet dat je géén data gebruikt hebt maar wél op de factuur staat ?
Reputatie 3
Heb even verder op het forum gekeken, en ik zie dat dit probleem, dat Bomarie blijkbaar niet serieus neemt, toch belachelijk vaak voorkomt. Ook op andere klachtenfora zie je dit veel terug. Ik hoop toch dat een abonnement van 2015 niet kan resulteren in dit soort kosten?

Hierop kon de klantenservice me geen antwoord geven! Weliswaar staat er een en ander op de site, maar als ik dan de algemene voorwaarden bekijk, is dat volslagen onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +5
Wat is er niet serieus aan dat de klant ook zelf ook mag kijken i.p.v. zoals jij zegt. ?
ik lees wel meer en op andere fora dus probleem provider..
Daarbij kunnen er in dit topic alleen al 3 verschillende abonnementsvormen aanwezig zijn, wellicht met ook 3 verschillen telefoons met alle drie ook nog eens andere instellingen, 3 verschillende locaties waar er (voor de klant) onverklaarbaar datagebruik is geweest.
Snap je mijn punt, Tele2 hoeft alleen te meten, klanten moeten weten.

*edit*
Zie jouw punt, abbo afgesloten in 2015 kan géén extra data kosten krijgen.
Ondertussen heb ik met de klantenservice gebeld.
Ze kunnen niet zien wat er dan precies is gebeurd.. Ze horen het wel eens vaker dat mensen plotseling na hun vakantie ruim over hun bundel gaan. Wel konden ze verklaren dat ik 15 augustus eerst mijn 500 mb van mijn bundel heb verbruikt en daarna dus naast mijn bundel 200 mb heb verbruikt wat maakt dat dit 43 euro was. 17 augustus heb ik ruim 700 mb verbruikt, was dus boven op mijn bundel kwam twv 109 euro ongeveer.. 17 augustus ben ik meteen weer aan het werk gegaan en ik verzeker je, dat ik tijdens het werken geen tijd heb om te downloaden of filmpjes te kijken etc. Wanneer ik thuis ben, heb ik gewoon wifi.. Daarnaast doe ik eigenlijk nooit downloaden of iets dergelijks, maar dat terzijde. Ik vind het raar dat ze mij hierin geen inzicht kunnen geven.. Alleen al zodat ik dit voor de volgende keer dan zou kunnen voorkomen. Ik heb wel een vergoedingsfornulier ingevuld.. Ik hoop daar nog meer van te horen..
Reputatie 7
Badge +4
Lees dit eens.
http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/

Dan kun je op je telefoon kijken waaraan de data is verbruikt.
Reputatie 3
Normaal gesproken hoeft Tele2 inderdaad alleen maar te meten, althans als dit probleem iets van een incident was. Echter het gaat systematisch verkeerd, en ik vind dat Tele2 het boetekleed aan moet trekken en eens moet zorgen dat die tarieven aangepast worden. Over Consumentenbond gesproken, daar noemden ze de hoge prijzen. Absurd, als provider wil je toch niet steeds weer geconfronteerd worden met deze zaken? Ik zou zeggen, DOE ER IETS AAN.

Altijd weer naar privacy-klets verwijzen, niets aan kunnen tonen, smsjes die verstuurd zouden zijn? Ik schrik me rot als ik terugkijk in dit forum! Alle klanten zouden hier een kroontje in hun logo moeten hebben, klant is toch koning?
Reputatie 7
Badge +5
Tja, tarieven aanpassen helpt, worden providers vast niet meer geconfronteerd met deze zaken.
Reputatie 3
Het gaat erom dat data buiten de bundel extreem duur is, en daar zijn die tarieven toch echt niet meer normaal? Als je buiten je bundel gaat, is er geen enkel probleem als hier redelijke tarieven voor worden berekend. Echter als een vergissing leidt tot rekeningen van honderden euro's dan klopt er iets niet in je service. Ik vind het ook raar dat het ene abonnement de boel afknijpt, als je overschrijdt, terwijl je bij het andere 1 euro per MB voor je kiezen krijgt! De trouwste klanten betalen? Ik zou ze koesteren en dezelfde service bieden!