beantwoord

Hoge kosten voicemail ontvangen buiten de EU

• 5 september 2015
  • 12 reacties
  • 295 x bekeken

Ik kan in het forum zien dat hier in het verleden al vele vragen over gesteld zijn. Tele2 zou zich er dan toch zeker wel van bewust zijn dat dit een probleem levert voor een hoop klanten. Waarom wordt hier dan nog steeds niet voor gewaarschuwd?

Daarnaast zie ik helemaal nergens een fatsoenlijke uitleg over wat de reden is van de dubbele facturering van zowel ontvangen als uitgaand 'gesprek'. Er word alleen maar gezegd: "Dit heeft te maken met de manier waarop de verbinding gelegd wordt met de voicemail zodra iemand jouw belt". Wat is dat voor totaal onredelijke manier van verbinding leggen?

Het is eigenlijk al schandalig genoeg dat er een bedrag wordt gerekend voor het niet opnemen van je telefoon, maar daar kan ik nog enigszins een verknipte logica in zien. Maar dat er vervolgens ook nog eens een (schijnbaar) uitgaande verbinding wordt gelegd waar de telefoongebruiker totaal geen controle over heeft, en dat deze ook nog eens wordt gefactureerd, dat is in mijn ogen gewoon pure oplichterij.

Hiernaast heeft Tele2 ook nog eens verkeerde informatie verstrekt op hun website, daar was namelijk te zien dat het ontvangen van een voicemail in (in mijn geval) Brazilië, geen kosten met zich mee zou brengen vanaf 08-06-2015. Ik heb een screenshot bijgevoegd. Ik zie overigens wel dat Tele2 er ondertussen weer een bedragje achter heeft geplakt. (de screenshot is gemaakt op 03-08-2015)

Genoeg redenen dus om te concluderen dat er niets klopt van deze dure voicemail praktijken.

Wat ik dus graag zou willen weten is:
1. Wat is de reden van deze dubbele verbinding?
2. Waarom wordt hier niet over gewaarschuwd terwijl het blijkbaar voor een hoop klanten een probleem vormt?
3. Waarom zou ik dit überhaupt moeten betalen als er op jullie site stond dat het ontvangen van voicemail gratis is?
icon

Beste antwoord door jlthkoch 5 september 2015, 16:07

Dit is enige tijd geleden al veranderd. Het ontvangen van voicemail in het buitenland is gratis.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Dit is enige tijd geleden al veranderd. Het ontvangen van voicemail in het buitenland is gratis.
Niet volgens mijn factuur.
En ook niet volgens de klantenservice die ik net aan de telefoon heb gehad.
Reputatie 7
Dit is sinds 8 juni jl. dus veranderd. Kennelijk is het callcenter weer eens onvoldoende op de hoogte, maar de kosten krijg je terug, omdat er sinds 8 juni geen kosten meer worden gerekend.

De onterechte kosten kun je terug vragen via: www.tele2.nl/vergoeding
Ok dat zou mooi zijn.
Waarom hebben ze het tarievenoverzicht op de site dan toch weer veranderd? Want daar staat nu dus wel weer dat het geld kost.

In ieder geval bedankt.
Reputatie 7
Graag gedaan!

Waarom het tarievenoverzicht weer veranderd is weet ik ook niet. Kortgeleden heeft men echter hier op het forum aangegeven dat het vanaf 8 juni gratis is. Als dat nu al weer veranderd is, dan moet men de kosten gewoon maar vergoeden, want dan heeft men zelf eerder de verkeerde informatie gegeven!
Reputatie 7
Badge +4
Op het tarievenoverzicht staat nu dat voicemail ontvangen 1,78 euro kost. Dit is omdat er een gesprek naar Brazilie en weer terug van Bazilie naar NL gaat. Het klopt wel dat dit tijdelijk een andere prijs was, dus intressant is om te weten wanneer je die kosten hebt gemaakt.
Reputatie 7
Tijdelijk? Men heeft kort geleden aangegeven dat het gratis is en nu koste het weer 1,78? Wat zijn dit voor praktijken???
Reputatie 5
Badge +3
Op het tarievenoverzicht staat nu dat voicemail ontvangen 1,78 euro kost. Dit is omdat er een gesprek naar Brazilie en weer terug van Bazilie naar NL gaat. Het klopt wel dat dit tijdelijk een andere prijs was, dus intressant is om te weten wanneer je die kosten hebt gemaakt.
Want ook interessant is dan die tijdelijke prijs GRATIS was, dus 0 euries :D:S;)
Reputatie 7
Badge +5
Deze van 24-07
Dat er geen kosten naar en van het buitenland naar voicemail werd gerekend was al voor 8 juni een feit voor Europese landen door regelgeving. Nu dus ook geen kosten voor landen buiten europa.
Of deze van 24-07
Inderdaad op 8 juni zijn alle kosten voor het inspreken van voicemail in het buitenland vervallen.Alléén op 8 juni, meer kan ik er niet van maken 🆒

Of deze variant
SInds 8 juni worden er geen kosten meer in rekening gebracht voor als je buiten de EU gebelt wordt en je telefoon schakeld door naar voicemail.
Voor 8 juni was dit al het geval binnen de EU.

Of deze van 27-08
Het achterlaten van berichten op je voicemail in het buitenland is al geruime tijd gratis bij Tele2. Zie ook tarieven buitenland op de website.

Op de website 30-08
Bron: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/
De info van Sri Lanka:
*Sri Lanka
Handeling Prijs
Bellen € 4,-
Gebeld worden € 1,78
Internet MB nvt
SMS nvt
Voicemail ontvangen (Vanaf 08-06-2015) € 0,-
Voicemail afluisteren € 4,-
Starttarief € 0,10
Reputatie 5
Badge +3
Voicemail ontvangen (Vanaf 08-06-2015) € 0,-
Afluisteren 4,- lekker hooooor,..
En ik maar denken dat ze in Sri Lanka niet zo krap keken :?:)

De kosten zijn gemaakt op 05-07-2015
Reputatie 7
Badge +5
Het klopt wel dat dit tijdelijk een andere prijs was, dus intressant is om te weten wanneer je die kosten hebt gemaakt.
Het klopt niet, of jij hebt zelf ook bewust informatie achtergehouden.
Interessanter is om te weten waarom iets wat tijdelijk zou zijn nóóit gecommuniceerd is.
Niet op de website, niet door Tele2 medewerkers, voicemail uit laten zetten was niet meer nodig want vanaf 8 juni gratis.
Je gaat naar het buitenland, checkt de pagina........ingesproken = gratis
Je belt de k.s. .....voicemail uit laten zetten hoeft niet meer want gratis.
Je komt terug, checkt de pagina......ingesproken kost vanaf jij je koffer hebt gepakt €1,78 p.i.b.