Hoge kosten als gevolg van niet functioneren Tele2 app

• 7 december 2016
  • 49 reacties
  • 1748 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

49 reacties

Reputatie 1
Functie xsjlo?:
Helpdeskmedewerker Diensten van Tele2?

bij tele2 nog wel 🙂
grapjas dat je bent
Helaas ik werk NIET bij Tele2 dat kan ik je verzekeren!
Diemen is mijn te ver reizen!
Reputatie 1
waarom helaas: wat kan het mij schelen waar je werkt?
(je heb je eigen prijsgegeven zo)
en dat begrijp ik, het is te wijten aan te weinig ervaring.

ik heb enorme medelijden met helpdeskmedewerkers, want ze krijgen inderdaad
alleen maar geklaag aan de telefoon. want daarvoor is ook helpdesk bedoeld. Ik begrijp jouw situatie.

ENN.....IK BEN HIER OP DIT FORUM OM MIJN KLACHTEN OVER TELE2 KENBAAR TE MAKEN EN TE BESPREKEN.
het is dan ook logisch dat ik kritisch en negatief uitlaat over tele2.
Wat had ik dan moeten doen. Ik ben hier niet om reclame te maken voor tele2 en haar slechte dienstverlening????? en verder heel veel slijmen?? zodat onschuldige niets wetende mensen straks klant worden van tele2.

tele2 bellen en een klacht bespreken over de telefoon werkt voor geen meter. zie vele voorbeelden en forumtopics hierover. Hier werken iig tele2 moderators die wat meer technisch achtergrond hebben en niet zomaar wat roepen (net als jou) als ze er niet uitkomen.
Een gemiddelde helpdeskmedewerker is gewoon een nutteloos iemand die je bezig houdt. Tijdverspilling.

In alle gevallen dient een fatsoenlijk bedrijf je klacht te beantwoorden. OOK IN MIJN GEVAL. Hoe onzinnig of flut het verhaal ook in jouw oren klinkt. Het is mijn klacht.
Het maakt dan ook HELEMAAL niet uit hoeveel je betaalt voor je abonnement. Als een firma jou verzoekt om €0,70 te betalen dan betaal je dat ook. Je zegt toch ook niet ach dat is een erg laag bedrag laat dat nu maar. Probeer dat maar te doen. Voor die €0.70 krijg je een incassobureau op je afgestuurd met bovenop geteld €40 aan kosten en laten ze je mooi €40,70 betalen.
Ja diensten van Tele2: mobiel Abonnement, wel GOED lezen

ik werk in Amsterdam en niet Diemen.

Maar je mag klagen wat je wilt, maar in het gelijk gesteld worden zul je nooit!

een gemiddelde klant weet ook niet wat hij afsluit en gaat lopen spuien als hij zijn gelijk niet krijgt!

Ik werk al 10 jaar als Helpdeskmedewerker, en ik weet wat er speelt en het op te lossen!
Reputatie 1
ik ga de tele2 facebook op binnenkort
en ga daar mijn vragen stellen.
Reputatie 1
In het begin had ik nog volste vertrouwen en dit zakte al gauw.
waarom: dat hebben ze ook aan zichzelf te danken: geen reactie, alleen zelfverrijking lijkt het wel.

ik zal waar nodig mensen wijzen over ANDERE wanpraktijken van dit soort firma's met een laag klantvriendelijkheid.

Ze zijn gewoon niet eerlijk en bekommeren helemaal niets om de klant.
Kenners weten het en ik kan een aantal noemen zoals tmobile, xs4all, greenchoice tweakers etc dat veel klantvriendelijker zijn en oor hebben naar je klachten.
De lezers hier weten heel goed, als ze de forum doorspitten, dat er heel veel rare fouten bij tele2 voorkomt. Die niet aan de klant te wijten zijn maar dat tele2 het voordoet dat de fout bij de klant is. en maar niet oplossen en vol blijven houden.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat het verkeerd gaat met tele2 bij mij.
Voorheen had ik thuis internet en tele2 ging vrolijk een jaar lang dubbel factureren. Achteraf enorme rompslomp om het in orde te laten krijgen. Toen heb ik inderdaad op willen lossen door klantenservice te bellen
en je raad het al.. doorverbinden, wachten, beloven terugbellen, beloven uitzoeken, niet weten waar het over gaat zoekgeraakte mails. ik moest zelf met bewijzen komen !!! en ga zo maar door, maar ondertussen dus niets doen. Net zoals nu.
En toch ben ik weer ingetrapt door een mobiel abonnement te nemen.
Nou 2 producten genomen en 2 slechte ervaringen.
Een derde keer zal ik niet meer intrappen en mensen om me heen en op het forum waarschuwen voor veel voorkomende wanpraktijken van tele2.
Dan zullen de nieuwe klanten iig op de hoogte zijn wat er fout kan gaan en extra alert zijn en niet wachten tot het verkeerd gaat.
En sommigen zullen wellicht afzien van de nep voordelige abonnement van tele2 en gaan zoeken naar betere alternatieven etc.

ps:
ik heb thuis internet sinds 1993 en sindsdien VERSLETEN:
11 desktopcomputers,
6 laptops,
3 smartphones,
18 mobieltjes (alleen bellen en smsen)
verder ontelbare gameconsoles;
PS-one, PSP, Nintendo Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy SP, Nintendo DS, DSLite, DSi, DSixl, 3DS en 3DS XL, Playstation 2, Playstation 3, Wii, en heel veel Atari Game&Watch handhelds.
🙂
Reputatie 7
Badge +4
Facturen worden automatisch geincaseerd en staan beschikbaar in de mijn.tele2.nl portal. Dan kun je de details nalezen als je geintreseerd bent. Een mogelijkheid om na afloop van je 100 minuten een waarschuwing te krijgen is er niet, en die is er bij bijna geen enkele postpaid provider. Natuurlijk is een app handig, maar op je telefoon kun je die zaken ook bijhouden. En als je zo veel over je bundel heen gaat dan moet je daar toch ook wel wat gevoel bij hebben, zeker als je na de eerste maand al meer op je afrekening ziet dan waar je een abonnement voor hebt.
Gezien de lijst van versleten spullen heb je genoeg ervaring met mobiele abonnementen.
Reputatie 7
Badge
In de overeenkomst/voorwaarden staat dat je je factuur online krijgt. In die omgeving kun je je gebruik bekijken. Best vervelend dat de app niet werkte, maar dat is geen grond voor een compensatie, omdat je nig steeds in de gelegenheid was om je verbruik te bekijken. Uiteraard mag je op het forum je mening laten gelden en wij als andere klanten zijn hier om je tips te geven en een reactie te geven op je mening. Als ik het zo lees dan is wel duidelijk dat iedereen het erover eens is dat een vergoeding behoorlijk kansloos is, maar uiteraard staat het je vrij om het te proberen.
Reputatie 5
Badge +3
Dag psxchef,

Je bent zelf verantwoordelijk voor je verbuik, dit heb je uiteindelijk zelf in de hand. Heb je toen ook niet in Mijn Tele2 in kunnen loggen via een desktop om je verbuik te zien? Hier heb ik geen antwoord op gezien. Ik vind het heel vreemd dat je geen e-mails met je factuur hebt ontvangen. Is dit altijd zo geweest? Ik wil graag iedereen bedanken voor het meedenken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen. Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op 'bericht'. Zo kan ik met je meekijken in onze systemen!

Naam
Adres + postcode
Klantnummer

Vriendelijke groet,
Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Begrijpelijke reactie van psxchef, de tele2 app heeft schijnbaar nog steeds ernstige pijntjes en functioneert bij vele klanten zeg maar heel matig,..om steeds deze app opnieuw te moeten installeren (wat als tip vaak wordt gegeven) is een uiteraard knullige oplossing,..
Dat psxchef hier z'n beklaag doet is ook niet zo erg vreemd, want daar zijn de forums voor.
Positieve ervaringen lees je zelden, maar dat is logisch,.
Van helpdeskmedewerkers (klantenservice) callcentrum die komen met een lijstje standaardantwoorden en mogen verder geen beslissingen nemen, daar kan je uiteraard (helaas) niet veel van verwachten, dat worden ze ook opgedragen trouwens, om zich strikt aan het protocol te houden,..
Gelukkig neemt een moderator hierin het voortouw en vraagt om je gegevens, en het is i.d.d. te hopen dat zij wat voor je kan betekenen, daar heb ik wel vertrouwen in,..
Wanneer de app niet werkt / je hebt een Windows foontje, dan kun je i.i.g. een snelkoppeling van Mijn Tele2 (browser) plaatsen op een startscherm van je foontje. Dat kan alleen al de controle qua verbruik ten goede komen.
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer de app niet werkt / je hebt een Windows foontje, dan kun je i.i.g. een snelkoppeling van Mijn Tele2 (browser) plaatsen op een startscherm van je foontje. Dat kan alleen al de controle qua verbruik ten goede komen.
Klopt, ben zelf ook een windows phone fan en heb er al verschillende gehad, lekker snel en koppelt alles aan elkaar (als je daar toestemming voor geeft) maar het blijft toch vrij amateuristisch vanuit Tele2 ben ik van mening daar de Tele2-app vanaf het begin af aan al mankementen vertoont die maar niet op te lossen schijnen te zijn, en ik weet dat het een extra service is, maar geeft wel heel veel irritatie is zowat dagelijks te lezen,....
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb met je mee kunnen kijken en ik zie dat je in het verleden al een klacht hebt ingediend over je probleem en dat dit is afgewezen, omdat je wel kon inloggen op je desktop. Zoals ik hiervoor al had aangegeven ben je verantwoordelijk voor je eigen gebruik. Ik wilde voor de zekerheid controleren of je wel facturen ontvangt en zie dat deze aankomen op je opgegeven emailadres. Ik kan je hier niet tegemoet komen. Kan het zijn dat deze in een spammap zijn beland?

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Reputatie 1
In het verleden een klacht ingediend en zelfs afgewezen? Waar en Wanneer eigenlijk? Waar kijk je dan als ik vragen mag.
Ik heb mijn klacht hier op het forum benoemd. En schriftelijk naar postbusadres van tele2 opgestuurd.
en omdat het zo lang duurt dat een echte tele2 medewerker het oppakt heb ik het een paar keer opgenoemd.
Ik heb geen rectie gehad op mij brief en geen mail teruggehad. Hoe en waaruit blijkt dat het dan afgewezen is.

Tele2 gebruikt een mooi trucje:
Als iemand met een klacht komt klaren meestal willekeurige mensen voor hun de klus op.
Dan hopen ze dat de klager het opgeeft of ze worden wijs gemaakt dat het hoort zoals zij het voorschrijven.
Weer andere klagers geven het op en blijven gewoon weg en reageren niet meer.
En dat is precies wat Tele2 wil!!!

Geachte Trinh van Tele2: ik heb GEEN facturen in mij mailbox gehad en krijg ze nog steeds niet.
Hoe kom je dan in godsnaam dat ik ze in mijn mailbox heb en mogelijk in spambox.

Je houdt me gewoon voor de gek heb ik het gevoel.

Je benoemt daar dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het gebruik.
Maar dan moet Tele2 mij niet eerst hevig stimuleren om gebruik te gaan maken van Tele2 app
dat na een tijdje niet meer werkt, omdat het niet doorontwikkeld wordt en vast blijft hangen.
Je weet best dat het een zeer slecht functionerend programma is en dat er heel veel klanten
de dupe van worden.
Reputatie 1
Ik vermoed, (nee ik weet het zeker) dat de Tele2 app willens en wetens niet verbeterd wordt door Tele2.
Een slecht functionerend programma brengt lekker makkelijk veel geld op. Dat mensen gewoon blindelings gaan gebruiken en geen controle
over hun gebruik hebben.
Dat Tele2 verzuimt om haar app niet verbetert kun je namelijk makkelijk nagaan:
klachten over specifieke punten van de app zijn na vele jaren nog steeds niet opgelost en klagen mensen nu anno 2016 daar nog steeds over.
Reputatie 7
Badge
De app kan inderdaad nog beter, maar wordt zeker nog verder ontwikkeld. Regelmatig verschijnt een update. De app is er niet om klanten het leven zuur te maken, onzin. En om (nogmaals) antwoord op je oorspronkelijke topic te geven: je kunt (en kon) via een browser op mijn Tele2 inloggen en je verbruik bekijken. Vergoeding vragen is behoorlijk kansloos. Je frustratie is duidelijk en ook zeker begrijpelijk, maar dat maakt de situatie niet anders. Controleer op de site je e-mailadres nog eens en je instellingen om je facturen te ontvangen.
Reputatie 4
Badge
Zoals ik het zie is het echt ontzettende onzin dat de app zo slecht doorontwikkeld wordt. Als iemand die bedrijfsmatig apps maakt, weet ik dat de meeste problemen van deze app, die zich inderdaad al veel te lang voordoen, écht niet zo moeilijk op te lossen zijn.

Zo heel gek is het dus niet dat psxchef het idee heeft dat de app bewust niet werkend wordt gemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
Ach.. Tot twee jaar geleden waren er helemaal nog geen apps, dus we zijn er nog steeds op voorruit gegaan. En eigenlijk werkt de app zelf wel, het zijn de achterliggende systemen wanneer mensen niet kunnen inloggen of hun info in het backend systeem niet op tijd wordt ververst. Lastige bij Tele2 moet wel zijn dat oude en nieuwe systeem van ze. Als mensen van 3G naar 4G worden gemigreerd dan moet de toegang van dezelfde app ook naar dat andere systeem.
Dus, gooi je data watchdog apps niet van je telefoon, of gebruik de datatellers van je telefoon zelf om gevoel te houden hoe je ervoor staat!
Wat een argument weer Eric, sorry maar zeggen tot 2 jaar terug waren er nog geen Apps dus we zijn er met deze slechtwerkende App enorm op vooruit gegaan is weer heel zwak. Ook toen er nog geen 4G was werkte de Tele 2 App meestal niet ook al niet dus of dit falen aan de achterliggende systemen ligt dat mensen niet kumnen inloggen of dat dit er bovenop komt blijft de vraag. Er werd vanaf de lancering al voortdurend aan gewerkt en ik heb hier jarenlang geadviseerd de watchdog maar te i stalleren vanwege de onbetrouwbaarheid van de App die vaker niet dan wel accuraat werkt en dat is nog steeds zo.
Reputatie 7
Badge +4
Dan zijn we het weer heerlijk eens Karin! Het Watchdog advies had ik van jouw posts overgenomen.
Reputatie 5
Badge +3
3.5 jaar geleden is de Tele2 app geïntroduceerd, dat het nu nog steeds mankementen vertoond is in en in triest voor een bedrijf dat mobile abonnementen afsluit en die app adviseert aan haar klanten, moet echt niet kunnen,..
Kinderziektes oké, maar toch geen 3.5 jaar lang?
We zijn het wel eens vaker eens Eric en wat goed dat je naar mijn adviezen kijkt en ze zelfs doorgeeft!
Kijk dat is nou echt een vooruitgang.........
Karin, dat is extra.goeje.service. 🙂 Je weet wel.......van dittum.

Ideetje, geen app - geen ergernis - dus ook extra service. :8:)
Je kunt ook besluiten een abonnement te nemen met onbeperkt bellen en 24GB natuurlijk......